تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1397 - 22:02
کد خبر : 35811

جزئیات نزاع مرگبار در مشهد

آرمان شرق:نزاع خیابانی در مشهد منجر به قتل شد. به گزارش آرمان شرق به نقل از رکنا: جر‌و بحث شبانه دو پسر جوان در خیابان شهید رستمی ۵٩در حالی رنگ جنایت به خود گرفت که ضربات شدید چاقو رگ‌حیات یکی از طرفین دعوا را برید و خانواده‌ او را در لباس ماتم نشاند. ماجرای این حادثه

آرمان شرق:نزاع خیابانی در مشهد منجر به قتل شد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از رکنا: جر‌و بحث شبانه دو پسر جوان در خیابان شهید رستمی ۵٩در حالی رنگ جنایت به خود گرفت که ضربات شدید چاقو رگ‌حیات یکی از طرفین دعوا را برید و خانواده‌ او را در لباس ماتم نشاند.

ماجرای این حادثه مرگ‌بار از ساعت ٢٣شنبه بیستم مرداد ماه زمانی که متوفی مشغول درست‌کردن موتور‌سیکلت مشتری‌ خود در مقابل خانه‌شان بود شروع شد. صدای گاز‌دادن‌های موتور، پسر همسایه را از خانه‌شان بیرون کشاند و همین موضوع زمینه‌ساز نزاعی مرگ‌بار شد.پسر همسایه که جوانی ٢۴ساله و متهم اصلی این پرونده است با دیدن متوفی با لحنی تند از او خواست تا به گاز‌‌دادن‌هایش پایان دهد و موتور را به جای دیگری انتقال دهد. لحن تند و تیز او موجب شد تا متوفی به برخورد تندش واکنش نشان دهد و همین امر درگیری فیزیکی بین آن‌ها به وجود آورد.

با بالا‌گرفتن سر‌و‌صدای این دو جوان ٢۴ساله سه‌نفر از بستگان فرد شاکی از خانه بیرون ریختند و به یاری او پرداختند، اما جوان موتورساز دست‌ بردار نبود. درگیری میان این چند نفر ادامه داشت تا اینکه در‌ چشم بر‌هم‌زدنی تیغه بران چاقو خودنمایی کرد و با چاشنی خشمِ ضارب بر اندام متوفی نشست. با سرخ‌شدن دعوا، التهاب این درگیری فروکش کرد و متهم با میانجیگری خویشاوندان به داخل خانه رفت، اما جوان موتورساز که هنوز نمی‌دانست چه بر سرش آمده به سمت خانه‌شان رفت. این جوان ٢۴ساله هنوز چند قدمی بیشتر برنداشته بود که به دلیل شدت خون‌ریزی روی زمین افتاد. شاگرد متوفی که در همان لحظه پایش به صحنه جنایت باز شده بود با مشاهد بدن غرق در خون استادش، بلافاصله موضوع را به مادر او اعلام کرد و طولی نکشید که این پسر جوان با یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان امدادی منتقل شد و تحت مراقبت‌های ویژه قرار

گرفت. با اینکه کادر درمانی بیمارستان شهید کامیاب مشهد از هیچ اقدامی برای احیای بیمار خود دریغ نکردند، اما بخت با این جوان ٢۴ساله یار نبود و جانش را از دست داد.

با فوت پسر جوان پرونده بعد جنایی پیدا کرد و طولی نکشید که عوامل قضایی و انتظامی از این ماجرا باخبر و راهی بیمارستان شدند. بر اساس بررسی‌های اولیه جسد، مشخص شد که دو ضربه شدید شیئی نوک تیز توسط فرد ضارب به پشت و گردن متوفی برخورد کرده که جراحت ناحیه گردن عمیق بوده و موجب بریدگی رگ‌های حیاتی وی شده است.

با توجه به آثار جراحت و نوع آن فرضیه قتل از سوی بازپرس جنایی دادسرای مشهد مطرح و گروهی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی حاضر در محل با دستور قاضی احمدی‌نژاد برای جلب متهم اقدام کردند.

ضارب که نمی‌دانست چه بلایی سر پسر همسایه‌شان آورده است مشغول استراحت بود که کارآگاهان پلیس زنگ خانه‌شان را زدند و او را به دستور مقام قضایی دستگیر کردند و این‌گونه بود که قاتل قبل از هرگونه اقدامی به دام قانون گرفتار شد.

روز گذشته طی هماهنگی بازپرس احمدی‌نژاد متهم جوان به محل جرم آورده شد تا جزئیات این پرونده را تشریح کند. ‌متهم به قتل ٢۴ساله که در برابر تماشاچیان زیادی قرار داشت در اظهاراتش بیان کرد نمی‌خواسته است پسر همسایه را بکشد و قصدش این بوده است که متوفی دست از گاز‌‌دادن‌هایش بردارد.

متهم در ادامه اعترافاتش به مقام قضایی بیان کرد: «ساعت ١١شب بود و او مشغول درست‌کردن موتور‌سیکلت مشتری‌اش بود و مدام گاز می‌داد. بیرون رفتم و از او خواستم تا کارش را تمام کند که با هم درگیر شدیم. من چاقو برداشتم و تنها یک ضربه به پشتش زدم. اینکه می‌گویند مقتول به دلیل ضربه چاقو به گردنش فوت کرده است، باید بگویم که کار من نبوده است. حالا از خانواده او می‌خواهم مرا ببخشند.»

متهم اصلی پرونده پس از اظهارات اولیه خود در محل ارتکاب جرم با دستور قاضی احمدی‌نژاد در اختیار اداره جنایی پلیس‌آگاهی قرار گرفت. در این میان پدر مقتول که در گوشه‌ای از خیابان ایستاده و مشغول دیدن رفتار قاتل فرزندش بود درباره این واقعه تلخ به خبرنگار ما گفت: «‌کارگر هستم. روز گذشته برای کار به شهرستان رفتم که دیشب(شامگاه شنبه) برادرم با من تماس گرفت و گفت پسرم تصادف کرده است و او را به بیمارستان برده‌اند. همان موقع لباس‌هایم را پوشیدم و راهی مشهد شدم. صبح به بیمارستان امدادی رفتم و ابتدا گفتند پسرت در بخش مراقبت‌های ویژه است و بعد گفتند که او به بخش منتقل شده است. وقتی با برادرم مواجه شدم دیدم که گریه می‌کند. همان لحظه متوجه شدم اتفاقی افتاده است. برادرم گفت دیشب پسرم را با چاقو کشته‌اند. کمرم شکست. پسر خوبی بود. خرج خودش را در می‌آورد و کمک خرج من و مادرش هم بود. به کسی کار نداشت. از قانون می‌خواهم که هر‌چه سریع‌تر قاتل پسرم را به‌سزای عملش برساند.»

در این بین مادر مقتول که مدام فریاد می‌زد «قاتل فرزندم را در همین کوچه اعدام کنید.» از بازپرس احمدی‌نژاد خواست تا متهم را هرچه سریع‌تر محاکمه کنند.

تحقیقات جنایی این پرونده در حال انجام بود که نتیجه معاینات پزشکی قانونی اعلام و مشخص شد که دو‌ضربه شدید به وسیله شیئی نوک‌تیز و برنده به قسمت پشت و گردن متوفی اصابت کرده که جراحت عمیق ناحیه گردن و بریدگی عروق حیاتی موجب فوت مقتول شده است.

با دستور بازپرس جنایی دادسرای مشهد شاگرد متوفی که در زمان درگیری در محل حضور داشته به همراه دیگر طرفین این درگیری به دادسرا فراخوانده شدند. شاهدان این نزاع مرگ‌بار که گویا نمی‌خواستند پایشان به این پرونده گشوده شود با ضد و نقیض گویی‌هایی خود را بی‌طرف جلوه دادند و مدعی شدند در آن لحظه درست ندیده‌‌اند که چه اتفاقی افتاده است.

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد در تشریح جزئیات این پرونده گفت: عامل اصلی این نزاع خونین همانند بیشتر درگیری‌هایی که منجر به قتل می‌شود، خشم و عصبانیت لحظه‌ای بوده است که اگر متهم و مقتول اندکی با خود فکر می‌کردند و یکی از آن‌ها کوتاه می‌آمد این حادثه رخ نمی‌داد.

قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد افزود: با اینکه تاکنون تذکرات جدی از سوی دادسرا و پلیس درباره کنترل خشم و کظم غیظ به شهروندان داده شده است، اما همچنان شاهد این‌گونه جرائم که اغلب قتل با چاشنی خشم و عصبانیت بوده است، هستیم. وی در ادامه به درخواست اولیه اولیای دم اشاره کرد و گفت: پدر و مادر متوفی در حال حاضر از دستگاه قضایی قصاص قاتل فرزندشان را طلب کرده‌اند اما تحقیقات ما تا روشن‌شدن تمام جزئیات ماجرا ادامه دارد. احمدی‌نژاد بیان کرد: متهم اصلی این پرونده اکنون در اختیار پلیس‌آگاهی قرار دارد و تحقیقات در حال انجام است. ازاین‌رو تا روشن‌نشدن تمامی ماجرا و ابهامات موجود، نمی‌توان در‌باره این پرونده هیچ اظهار نظری کرد.

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد در پایان از شهروندان خواست تا در زمان بروز این‌گونه اتفاقات موضوع را از جانب قانون و پلیس حل کنند و از خودداری کنند. برخورد انفرادی با این مسائل جدا خودداری کنند.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.