تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 - 0:57
کد خبر : 124431

جزئیات مذاکره تهران- واشنگتن

جزئیات مذاکره تهران- واشنگتن

آرمان شرق-گروه بین الملل: مذاکرات غیر مستقیم بین ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان وجود دارد. موضوع مذاکرات بین ایران و آمریکا جهت تبادل زندانیان بین دو کشور با واسطه در شرف انجام بود ولی این موضوع با بدعهدی آمریکایی‌ها همراه شد.

جزئیات مذاکره تهران- واشنگتن

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری روز گذشته خود در پاسخ به سوالی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر انجام مذاکرات غیر مستقیم بین ایران و آمریکا با وساطت قطر و انگلیس برای تبادل زندانیان بین دو کشور و همچنین پرداخت بدهی کره به ایران گفت: همانطور که پیش از این نیز گفته‌ایم مذاکرات غیر مستقیم بین ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان وجود دارد. موضوع مذاکرات بین ایران و آمریکا جهت تبادل زندانیان بین دو کشور با واسطه در شرف انجام بود ولی این موضوع با بدعهدی آمریکایی‌ها همراه شد.
کنعانی با تاکید بر اینکه آزادی شهروندان ایرانی از زندان‌های دیگر کشورها از جمله آمریکا که به خاطر اتهامات بی اساس از جمله دور زدن تحریم‌ها در زندان به سر می‌برند جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: نقش قطر در انجام این مذاکرات مثبت بوده و ما از آنها تشکر می‌کنیم. تحقق موضوع مورد اشاره با برخی از مسائل فنی و تکنیکی مرتبط است و امیدوارم هر چه زودتر این تبادل صورت بگیرد.
او همچنین در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه در چند روز گذشته اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه قرار بود وزیر خارجه برای شرکت در اجلاس رایسینا به هند سفر کند ولی به علت اینکه در ویدئو منتشر شده از این اجلاس تصاویری از اعتراضات و اتفاقات اخیر در ایران به نمایش گذاشته شده ایران اقدام به لغو انجام این سفر کرده است، گفت: برنامه‌های سفر وزیر خارجه این روزها برنامه‌های متراکمی است و به دلیل اهمیت برخی از سفرهایی که مد نظر است حقیقتا مجبور هستند که اقدام به اولویت و انتخاب برای انجام سفرها داشته باشند. سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران و هند دو کشوری هستند که روابط دوستانه خوبی با یکدیگر دارند، تصریح کرد: روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف دو جانبه و چند جانبه ادامه دارد و مقامات عالی دو کشور در سطوح مختلف با یکدیگر تعامل و رایزنی دارند.
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حضور در اجلاس رایسینا یکی از برنامه‌های مد نظر و در حال بررسی برای وزیر خارجه بود و در حال بررسی و زمانبندی منطبق با برنامه‌های فشرده ایشان بوده، گفت: با کمال تاسف شاهد یک اقدام غیر حرفه‌ای از سوی برگزار کنندگان این اجلاس که یک سازمان خصوصی است، بودیم. آنها در تهیه کلیپ این اجلاس اقدامی غیر حرفه‌ای انجام دادند که این اقدام مورد انتقاد و اعتراض ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند قرار گرفت. ایران و هند دو کشوری هستند که در طول سالیان مختلف در چارچوب روابط دوستانه متعهد به عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر بودند و این اقدام غیر حرفه‌ای صورت گرفته از سوی برگزار کنندگان اجلاس مغایر با رویکرد دو کشور مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.