تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1402 - 10:23
کد خبر : 146754

جزئیات حمله ائتلاف آمریکا و انگلیس به یمن

جزئیات حمله ائتلاف آمریکا و انگلیس به یمن

آرمان شرق-گروه بین الملل:نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی و متحدانش بیش از ۶۰ نقطه را در ۱۶ مکان مورد استفاده حوثی‌ها در یمن، هدف قرار داده‌اند. بر اساس این اعلام، نقاط مورد هدف، شامل هسته‌های فرماندهی و کنترل، انبار‌های مهمات، سیستم‌های پرتاب، تأسیسات تولید و سامانه‌های رادار دفاع هوایی بوده، و در این حملات از بیش از یکصد قطعه «مهمات هدایت‌شونده دقیق» استفاده شده است.

جزئیات حمله ائتلاف آمریکا و انگلیس به یمن

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و متحدانش بیش از ۶۰ نقطه را در ۱۶ مکان مورد استفاده حوثی ها در یمن، هدف قرار داده‌اند.
به گزارش «انتخاب»؛ بر اساس این اعلام، نقاط مورد هدف، شامل هسته‌های فرماندهی و کنترل، انبارهای مهمات، سیستم‌های پرتاب، تأسیسات تولید و سامانه‌های رادار دفاع هوایی بوده، و در این حملات از بیش از یکصد قطعه «مهمات هدایت‌شونده دقیق» استفاده شده است.
شبکه تلویزیونی المسیره، وابسته به حوثی‌ها نیز می‌گوید٬ آمریکا و بریتانیا بامداد جمعه در حملات هوایی و موشکی خود یک پایگاه نیروی هوایی، یک فرودگاه و یک پایگاه نظامی را هدف قرار دادند.
حسین العزی٬ معاون وزارت خارجه حوثی‌ها٬ نیز گفت: «کشورمان هدف حمله تجاوزگرانه وسیع کشتی‌ها، زیردریایی‌ و جنگنده‌بمب افکن‌های آمریکایی و بریتانیایی قرار گرفت.»
این مقام حوثی‌ها به آمریکا و بریتانیا هشدار داد که آماده پرداخت «هزینه سنگین» این کار باشند.
گزارش ها حاکی است که نیروهای نظامی آمریکا و بریتانیا با موشک‌های «کروز توماهاک» و همچنین حملات هوایی بیش از ۱۲ موضع شبه نظامیان حوثی را در مناطق محتلف یمن هدف قرار دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.