تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 18:00
کد خبر : 147972

جبران ضعف های اطلاع رسانی با استقرار مدل سرآمدی روابط عمومی

جبران ضعف های اطلاع رسانی با استقرار مدل سرآمدی روابط عمومی

آرمان شرق-گروه ارتباطات:  جامعه درگیر جنگ رسانه ای و در حال توسعه  ما برای پاسخگویی به نیاز افکار عمومی و حل مسائل ارتباطی سازمان ها، به “روابط عمومی سرآمد” نیاز دارد.

جبران ضعف های اطلاع رسانی با استقرار مدل سرآمدی روابط عمومی

جامعه درگیر جنگ رسانه ای و در حال توسعه  ما برای پاسخگویی به نیاز افکار عمومی و حل مسائل ارتباطی سازمان ها، به “روابط عمومی سرآمد” نیاز دارد.

هوشمند سفیدی دبیر آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران طی سخنانی با اشاره به مطلب بالا اظهار داشت: ساختار و عملکرد روابط عمومی سنتی، پاسخگویی نیازهای جامعه، سازمان و مخاطب امروزی نیست و برای اصلاح این مسئله، نیازمند الگویی از روابط عمومی هستیم که جامع ، متوازن و دارای ویژگی هایی برتری باشد که آن را از روابط عمومی عادی و معمولی متمایز می سازد.

سفیدی روابط عمومی سرآمد را دارای زیرساخت های لازم از جمله سطح سازمانی مناسب، منابع انسانی، فیزیکی مالی و لجستیکی، کافی، عملکرد برتر و نتایج مطمئن برای کلیه سطوح مخاطبان از جمله همکاران، سازمان و جامعه دانست و تصریح کرد : تقارن ، نوگرایی، نتیجه گرایی ، مخاطب محوری، راهبرد محوری ، فرآیند گرایی، عملکرد اخلاقی ، و میل به ترقی و بهبود دائمی را از جمله ویژگی های روابط عمومی سرآمد است.

دبیر آیین سرآمدان روابط عمومی، “مدل سرآمدی روابط عمومی” را ابزار پایش روابط عمومی و عاملی برای تکوین آن دانست وگفت : در قالب رویداد “آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی” در این مدل از طریق ۹ معیار بنیادین و ۸۱ معیار فرعی، کیفیت ساختاری وعملکردی روابط عمومی بین صفر تا هزار امتیاز تعیین شده و با یک عدد مشخص، نمایش داده شده و بر این اساس، نسبت به آسیب شناسی روابط عمومی و ارائه راهکارهای بهبود اقدام می شود.

وی تعهد به سرآمدی را، آغاز ورود به مسیر سرآمدی دانست و گفت : روابط عمومی هایی که متعهد به سرآمدی می شوند، “تقدیر نامه تعهد به سرآمدی” می گیرند، روابط عمومی هایی که موفق به عبور از میانه مسیر سرآمدی شوند ، “نشان یا تقدیر نامه تعالی روابط عمومی” اخذ می کنند و روابط عمومی هایی که به مرحله انتهای سرآمدی برسند، با توجه به امتیاز دریافتی، تندیس بلورین، سیمین یا زرین می گیرند.

وی همچنین به نقش مدیران ارشد در سرآمدی روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت : انتخاب مدیر متخصص کارآمد روابط عمومی، نقطه کلیدی حرکت روابط عمومی به سمت سرآمدی است و ما مدیران ارشدی را که انتخاب عقلایی در مدیریت ارتباطات تحت امر خود داشته باشید و از سرآمدی روابط عمومی حمایت کنند، به عنوان “مدیر ارشد تعالی گر ارتباطی” انتخاب می کنیم و با  معرفی آنان، مدیران ارشد کشور را به همسویی با این حرکت فرا می خوانیم.

سفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت روابط عمومی و اطلاع رسانی در کشور اشاره کرد و با طرح این پرسش که چرا همه از وضعیت اطلاع رسانی و ضعف در بیان پیشرفت ها گلایه دارند، گفت: عدم تناسب انتظارات با وضعیت کنونی روابط عمومی ، به جایی رسیده است که هم مسئولان و مدیران ارشد و هم دست اندرکاران روابط عمومی از وضعیت فعلی ناراضی هستند.

وی لزوم استفاده از ظرفیت های فناورانه و نظری روابط عمومی با اصلاح وضعیت روابط عمومی و هماهنگ سازی بین انتظارات نظام اجرایی با سطح کیفی و عملکردی روابط عمومی را به ویژه در وضعیت کنونی که جامعه به سمت توسعه یافتگی و رشد افکار عمومی حرکت می کند، ضروری دانست.

سفیدی افزود : همچنین توسعه سطح انگیزش دست اندرکاران روابط عمومی، آموزش آنان و اصلاح نظام حقوق و دستمزد، پرداخت حق تخصص و تصویب سخت و زیان آور بودن شغل  مدیریت روابط عمومی در همین راستا، شایان توجه است.

خاطرنشان می سازد دهمین دوره آیین سرآمدان روابط عمومی روز شنبه ۱۲ اسفندماه سالجاری در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.