تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 22:17
کد خبر : 138704

تیم ملی فوتبال و بردهای فریبنده

تیم ملی فوتبال و بردهای فریبنده

آرمان شرق-گروه ورزش:وقتی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری می گوید به خاطر کیفیت بد چمن دوست نداریم در آزادی بازی کنیم، باید به عمق فاجعه پی برد. فوتبال ما جوانان با استعدادی دارد که می‌توانند آینده فوتبال ایران را تامین کنند اما با کدام امکانات که بتواند فوتبالیست جوان را جذب کند. باید زیر ساخت مناسب داشته باشیم تا فوتبال ما هم رشد کند در غیر اینصورت مثل همیشه تنها درجا خواهیم زد.

تیم ملی فوتبال و بردهای فریبنده

تیم ملی فوتبال با این تدارکات به قهرمانی نمی‌رسد/ بردهای فریبنده

پیشکسوت فوتبال ایران با تاکید بر اینکه تیم ملی بازیکنان بزرگی دارد، گفت: البته باوجود این بازیکنان هم راه به جایی نمی‌بریم و در حسرت قهرمانی می‌مانیم.

حسن روشن در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال که این روزها با برگزاری دیدارهای تدارکاتی مهیای حضور در جام ملت های آسیا می شود و همچنین فصل جاری رقابت های لیگ برتر و به خصوص وضعیت این روزهای استقلال توضیح داد.

قهرمانی در آسیا دست نیافتنی شده است

روشن گفت: تیم ملی فوتبال بدون تدارکات قوی خود را آماده حضور در جام ملت های آسیا می‌کند تا بتواند بعد از ۴ دهه به قهرمانی برسد هر چند با این شرایطی که برای فوتبال ما وجود دارد قهرمانی در جام ملتهای آسیا یک رویای دست نیافتنی شده است.

از این تیم انتظاری نداشته باشیم

وی ادامه داد: نباید هم انتظار موفقیت از تیم ملی داشته باشیم ،تیم ملی ژاپن با آلمان بازی میکند که یکی از بزرگان فوتبال دنیاست و ما با تیم درجه ۲ اروپا یعنی بلغارستان بازی می کنیم که نمی‌تواند محک خوبی برای ملی پوشان ما باشد.

با این تدارکات راه به جایی نمی بریم

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: اگر بدنبال قهرمانی هستیم با این تدارکات ضعیف راه به جایی نخواهیم برد ، درست است که بازیکنان بزرگی داریم که در دنیای فوتبال شناخته شده هستند اما فوتبال یک بازی گروهی است که نیاز به آمادگی و هماهنگی تیمی و تاکتیکی دارد و انفرادی نمی توان موفق بود.

بردهای فریبنده

روشن در این زمینه تاکید کرد: بازی با بلغارستان و آنگولا و تیم هایی از این دست عیار تیم ملی را مشخص نمی کند و فقط برد در این بازی ها ما را فریب خواهد داد و انتظارات از تیم ملی را بالا خواهد برد.

باید در حسرت قهرمانی بمانیم

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که ـچه راهکاری باعث موفقیت تیم ملی خواهد شد؟»، گفت : همه تیم‌ها از فیفا دی بهترین استفاده را می کنند؛ اردوهای متعدد، بازی با تیم هایی که می تواند نقاط ضعف تیم ما را مشخص کند تا کادر فنی بتواند آنها را پوشش داده و تیم آماده برای این تورنمنت قدیمی ولی جذاب شود، تیمهایی چون کره جنوبی، قطر، ژاپن و عربستان هر کدام مدعی قهرمانی هستند و با منابع مالی که در اختیار دارند از بهترین های دنیا به حساب می آیند را برای بازی انتخاب می‌کنند ولی ما چون توانایی آنها را نداریم مجبوریم با تیم‌های درجه ۲ و ۳ بازی کنیم پس با این تدارکات نباید انتظار موفقیت هم داشته باشیم و همچنان باید در حسرت قهرمان شدن در آسیا بمانیم.

هر بلایی خواستند سر استقلال آوردند

حسن روشن در ادامه در مورد وضعیت این روزهای استقلال توضیح داد و گفت : آقایان امسال هر بلایی خواستند سر استقلال آوردند ، آنها با گماردن مدیران ضعیف و ناکار آمد، بلای جان استقلال شدند و تیم را به نابودی کشاندند، مدیرانی که فقط ادعا داشتند و دارند و تنها حرف زدند اما هرگز به وعده‌هایی که دادند عمل نکردند.

استقلال مدیر توانمند می خواهد

وی با تاکید بر اینکه مدیران استقلال جز به حاشیه کشاندن این تیم کار دیگری انجام ندادند، خاطرنشان کرد: استقلال مدیر توانمند می خواهد، مدیری که بتواند در این شرایط بحرانی حق استقلال را بگیرد و اجازه ندهد حقی از استقلال ضایع شود.

استقلال مدیری می خواهد که کمتر مصاحبه کند

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: مدیران ضعیف و ناکار آمد استقلال نه مشکلات مالی را حل کردند، نه مطالبات بازیکنان را پرداخت کردند و نه توانستند با یکنان مد نظر کادر فنی را جذب کنند. پس ماندن آنها در این سمت بی فایده است و باید جای خود را به یک مدیر لایق بدهند، مدیری که تعامل خوبی با کادر فنی و بازیکنان داشته باشد، تمام تمرکزش برای موفقیت استقلال باشد، کمتر مصاحبه کند و همه تلاشش این باشد که مشکلات را حل کند.

برای ارزیابی لیگ برتر صادق باشیم

وی در پاسخ به این پرسش که «چهار هفته ابتدایی لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟»، تصریح کرد : باید صادق باشیم و ببینیم چه امکاناتی داریم که لیگ با کیفیت هم می خواهیم ، کدام زمین چمن ما استاندارد است ، متاسفانه حتی زمین چمن ورزشگاه آزادی هم بی کیفیت شده و تیم ها معترض هستند.

به عمق فاجعه پی ببریم

روشن ادامه داد: وقتی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری می گوید به خاطر کیفیت بد چمن دوست نداریم در آزادی بازی کنیم، باید به عمق فاجعه پی برد. فوتبال ما جوانان با استعدادی دارد که می‌توانند آینده فوتبال ایران را تامین کنند اما با کدام امکانات که بتواند فوتبالیست جوان را جذب کند. باید زیر ساخت مناسب داشته باشیم تا فوتبال ما هم رشد کند در غیر اینصورت مثل همیشه تنها درجا خواهیم زد.

از لیگ ایران، فوتبال زیبا نخواهیم

حسن روشن در پایان خاطر نشان کرد : فوتبال ما نتیجه گرا شده است، تیم ها و مدیران تنها دنبال این هستند که امتیاز بگیرند و برایشان زیبایی فوتبال مهم نیست. هفته اول لیگ پر گل بود و در هفته های بعد تعداد گل ها کم شد و تیم ها دنبال جمع کردن امتیاز هستند بنابراین نباید منتظر بازیهای زیبا و تماشاگر پسند باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.