تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 8:00
کد خبر : 142854

تیم ملی ۲۸ ساله‌ها! /دعوت از هافبک ‌۳۶ ساله!

تیم ملی ۲۸ ساله‌ها! /دعوت از هافبک ‌۳۶ ساله!

آرمان شرق-گروه ورزش:در فهرست‌ جدید تیم ملی، امید ابراهیمی هافبک‌ شاغل در لیگ‌ قطر پس از یک سال غیبت باز هم به اردوی‌ تیم ‌ملی ‌پیوست. هافبک ‌۳۶ ساله که جام جهانی ۲۰۲۳ را به علت مصدومیت از دست داده بود جانشین میلاد سرلک شد.میانگین سنی تیم ملی در اردوی قبلی ۲۸ سال و۹ ماه بود که در این اردو هم با وجود دعوت از چند جوان میانگین سنی تیم ملی فقط ۶ ماه کم شد!

تیم ملی ۲۸ ساله‌ها! /دعوت از هافبک ‌۳۶ ساله!

«اعتماد»:، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی کشورمان ۳۰ بازیکن را برای دو بازی تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به اردوی تیم ملی دعوت کرد که از این بین ۱۵ بازیکن از لیگ داخلی دعوت شدند و ۱۵ بازیکن لژیونر در لیگ‌های مختلف خارجی هم با نظر سرمربی به اردوی ملی فراخوانده شده‌اند. در لیست جدید تیم ملی سرخابی‌های پایتخت هر کدام سه سهمیه دارند و سپاهان با ۷ ملی‌پوش بیشترین نفرات را روانه تیم ملی کرده است، اما نفرات دعوت شده به تیم ‌ملی برای دیدار با هنگ‌کنگ و ازبکستان شامل بازیکنان زیر است:

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سیدحسین حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، محمد دانشگر، سیدمجید حسینی، محمدامین حزباوی، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، روزبه چشمی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، امید ابراهیمی، مهدی ترابی، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد، سامان قدوس، محمد محبی، علیرضا جهانبخش، رامین رضاییان، مهرداد محمدی، مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، آریا یوسفی، رضا اسدی و سعید سحرخیزان‌.

بازگشت ابراهیمی و کنار‌ گذاشتن سرلک

در فهرست‌ جدید تیم ملی، امید ابراهیمی هافبک‌ شاغل در لیگ‌ قطر پس از یک سال غیبت باز هم به اردوی‌ تیم ‌ملی ‌پیوست. هافبک ‌۳۶ ساله که جام جهانی ۲۰۲۳ را به علت مصدومیت از دست داده بود جانشین میلاد سرلک شد. هافبک پرسپولیس، اردوی قبلی تیم ملی را به دلیل مصدومیت از دست داده بود اما پس از سپری کردن دوران مصدومیتش هم‌ همراهی تیم‌ ملی را از دست داد. دعوت نشدن میلاد سرلک دوباره بحث ماجرای خدمت سربازی او را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داغ کرد. اینکه سرلک دقیقا زمانی که باید به خدمت می‌رفت، دعوت شد تا از معافیت سرباز قهرمان بهره ببرد و بعد از آن دیگر توسط قلعه‌نویی به اردوی تیم ملی فراخوانده نشد انتقاداتی را به وجود آورده است.

دعوت از سه بازیکن ‌ جوان

محمد قربانی، سعید سحرخیزان‌ و آریا یوسفی سه بازیکن جوانی هستند که برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی دعوت شدند. دعوت از جوانانی که میانگین سنی تیم ملی را پایین ‌آورده است.

تیم ملی ۲۸ ساله‌ها!

میانگین سنی تیم ملی در اردوی قبلی ۲۸ سال و
۹ ماه بود که در این اردو هم با وجود دعوت از چند جوان میانگین سنی تیم ملی فقط ۶ ماه کم شد! نکته‌ای که اثبات می‌کند پس از پایان بازی‌‌های جام ملت‌های آسیا نیاز به پوست‌اندازی است و نسل جدیدی را باید به بدنه فوتبال ملی اضافه کرد.

غایبان سرشناس

هر لیستی که توسط سرمربی تیم ملی اعلام می‌شود موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد. همیشه عده‌ای اعتقاد دارند که برخی بازیکنان باید دعوت می‌شدند و برخی بازیکنان نه. به عنوان مثال پرویز برومند گلر سابق استقلال و تیم ملی به روزنامه اعتماد گفت که جای ابوالفضل جلالی در لیست تیم ملی خالی است. دیگر کارشناسان هم می‌گویند مهدی قایدی، محمدرضا اخباری، سروش رفیعی یا‌ الله‌یار صیادمنش بازیکنانی هستند که برخی انتظار دارند در تیم ملی حاضر می‌شدند. تعدادی از ستاره‌های تیم ملی نیز مصدوم هستند که از بین آنها می‌توان به یاسین سلمانی و شهریار مغانلو اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.