تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 0:30
کد خبر : 127730

تولید ورق‌های گرم دوفازی موردنیاز صنعت خودروسازی در مجتمع فولاد سبا

تولید ورق‌های گرم دوفازی موردنیاز صنعت خودروسازی در مجتمع فولاد سبا

آرمان شرق-گروه اقتصاد:ورق‌های گرم دوفازی که در صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارند، نخستین بار در کشور به دست کارشناسان و کارکنان مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه تولید شد.

تولید ورق‌های گرم دوفازی موردنیاز صنعت خودروسازی در مجتمع فولاد سبا

ورق‌های گرم دوفازی که در صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارند، نخستین بار در کشور به دست کارشناسان و کارکنان مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه تولید شد.

تولید ورق‌های گرم دوفازی موردنیاز صنعت خودروسازی در مجتمع فولاد سبا؛ نخستین بار مدیر مجتمع فولاد سبا افزود: با توجه به رسالت شرکت فولاد مبارکه مبنی بر پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان و خدمت‌رسانی حداکثری در سال «تولید؛ دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین»، یکی از محصولاتی که تولید آن موردتوجه مجتمع فولاد سبا قرار گرفت ورق‌های گرم دوفازی است که در صنایع خودروسازی استفاده می‌شوند.
محمود محمدی فشارکی گفت: امروزه یکی از گرید‌های اصلی مورداستفاده در خودرو‌های مطرح دنیا فولاد‌های دوفازی است که تاکنون به علت نبود امکان تولید آن‌ها در داخل کشور در خودرو‌های داخلی چندان مورد استفاده قرار نگرفته و همان مقدار محدود هم به‌صورت وارداتی بوده است. با توجه به نیاز خودروسازان داخلی و جلساتی که در همین زمینه با آنان برگزار شد و همچنین دانش فنی به‌روز و نهادینه‌شده در فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا، تلاش برای تولید این گرید‌ها که از چندین ماه پیش آغاز شده بود، سرانجام با تولید فولاد‌های دوفازی با ضخامت موردنیاز خودروسازان در مجتمع فولاد سبا به بار نشست.
وی افزود: مجتمع فولاد سبا در سال ۱۴۰۱ با تکیه‌بر نیرو‌های دانشی و مهارتی خود موفق به تولید ۶ محصول جدید ازجمله فولاد‌های زنگ‌نزن فریتی (SS۴۰۹)، کورتن و HE۳۹۰D شد و اکنون با تولید فولاد دوفازی گام دیگری برای خودکفایی صنایع خودروسازی کشور برداشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.