تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 18:08
کد خبر : 150090

تمرکز شرکت فولاد خوزستان بر افزایش تولید در سال ۱۴۰۳

تمرکز شرکت فولاد خوزستان بر افزایش تولید در سال ۱۴۰۳

آرمان شرق-گروه اقتصاد:سال ۱۴۰۲، سالی درخشان را، در شرکت‌های تابعه شاهد بوده‌ایم. افتتاح فولادسازی شادگان، استخراج محصول در معدن خواف، نشان از دستاوردهای مهم گروه فولاد خوزستان دارد. 
ما نیاز به بال داریم، نه بار، انتظار می رود که شرکت های تابعه باری را از دوش فولاد خوزستان بردارند. 

تمرکز شرکت فولاد خوزستان بر افزایش تولید در سال ۱۴۰۳

تمرکز بر طرح های توسعه و افزایش تولید در سال ۱۴۰۳
جلسه هم اندیشی بازنگری استراتژی گروه فولاد خوزستان با حضور الهویردی تقوی مشاور استراتژی و تعالی سازمانی، رضا طاهری رئیس هیات مدیره، امین ابراهیمی مدیرعامل و جمعی از اعضای هیات مدیره، قائم مقامان، مشاوران، معاونان و مدیران گروه فولاد خوزستان، ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ در تالار شهید امتی شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، در این جلسه بر اجرای طرح های توسعه و افزایش تولید در سال ۱۴۰۳ تاکید شد.
الهویردی تقوی مشاور شرکت فولاد خوزستان در حوزه تعالی و استراتژی در بیان چاره اصلی در اجرای اثر بخشی استراتژی اظهار داشت: اصل نخست، تمرکز بر اهداف بسیار مهم، اصل دوم به‌کار بستن سنجه‌های پیشایند، سوم داشتن تابلوی امتیازات انگیزه بخش و اصل چهارم ایجاد ضرب آهنگ پاسخگویی می باشد.
رضا طاهری رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان گفت: روز افتتاح پروژه کارخانه زمزم ۳ فولاد خوزستان، در سخنان رئیس جمهور، خوشحالی از توان داخلی و اعتماد به شرکت های دانش بنیان برای انجام این پروژه‌ی صنعتی قابل مشاهده بود.
وی گفت: با تصویب هیات مدیره شرکت، احداث پروژه ورق عریض به مدیران شرکت فولاد خوزستان تکلیف شده است.
طاهری افزود: با وجود تمامی تحریم‌ها و کمبودها، کارکنان فولاد خوزستان شعار “ما می توانیم” را به “ما توانستیم” تبدیل کردند. وزیر صمت پس از مشاهده‌ی توانمندی کارکنان فولاد خوزستان، رضایت بالایی از افتتاح کارخانه داشت.
طاهری در پایان، از تمامی دست اندرکاران اجرای پروژه و مراسم افتتاحیه کارخانه زمزم ۳ تقدیر و تشکر نمود.
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در این جلسه گفت: افتتاح زمزم ۳ شروع راهی تازه برای حرکت به سوی توسعه است. صنعت فولاد به برکت انقلاب اسلامی ، رشدی ۴۰  برابری را رقم زده و در کمتر از ۱۵ سال نه تنها نسبت به واردات خودکفا شده، بلکه جزو صادرکنندگان شده است.
وی گفت: امروزه، جایگاه بلند صنعت فولاد، برخی افراد را اذیت می‌کند. آسیبی که محدودیت‌ها به صنعت فولاد وارد کرد، در راستای روند ایجاد کاهش سود آوری  برای شرکت فولاد خوزستان بوده است. از سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰۲ قیمت حامل‌های انرژی و افزایش تقریبا دو برابری تعرفه برق، یک شبه ۱۸ درصد از سود شرکت را به خود اختصاص می‌دهد.
بر اساس بررسی های به عمل آمده، در اجلاس داوس، پایداری این صنعت مورد بررسی قرار گرفت. این اجلاسیه این پیام را داشت که استفاده از تکنولوژی‌های نوین، هم سویی با بازار و هوش مصنوعی از لازمه‌های بقای شرکت های صنعتی می‌باشد.
ابراهیمی گفت: در حوزه درآمدی، مهم ترین پارامتر، تمرکز بر احداث پروژه ورق عریض فولاد خوزستان در زمین ۲۱ هکتاری مجاور پسآب، عامل بقا و توسعه‌ی این شرکت خواهد بود. برای سال آینده اگر می‌خواهیم که تولید اقتصادی داشته باشیم و از تولید سود ببریم باید از پسماندهای فولادی و ضایعات برای بازگشت به خط تولید استفاده کنیم.
مدیرعامل گفت: کلیدواژه‌ی توسعه در فولاد خوزستان در سال جاری، نهادینه شده است. ما برای حرکت به سوی توسعه باید بدانیم که با افتتاح زمزم ۳ در شروع راه هستیم.
احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر و سیکل ترکیبی باید تا پیش از شروع سال جدید، تعیین تکلیف شود. تکلیف پروژه‌های اسلب عریض، CBSI و کوره هفتم باید مشخص شود.
وی ادامه داد: سال ۱۴۰۲، سالی درخشان را، در شرکت‌های تابعه شاهد بوده‌ایم. افتتاح فولادسازی شادگان، استخراج محصول در معدن خواف، نشان از دستاوردهای مهم گروه فولاد خوزستان دارد.
ما نیاز به بال داریم، نه بار، انتظار می رود که شرکت های تابعه باری را از دوش فولاد خوزستان بردارند.
وی گفت: ارتقای افقی، چالش سازمان و اولویت درخواست کارکنان می باشد. این امر باید تعیین تکلیف شود. تکلیف مسکن کارکنان باید تا پیش از افتتاح فولادسازی شادگان مشخص شود‌.
در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باید سعی شود به صورت سالانه، طرح هایی همچون جاده دسترسی کانتکس به قلعه چنعان انجام شود. زیرا این اقدامات تاثیر گذاری مثبت خود در اذهان عمومی خواهد داشت.
در حوزه تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران و بازنشستگان به عنوان صاحبان اصلی این سرمایه باید طرحی نو در سال آینده در اندازیم
مدیرعامل در پایان با آرزوی سلامتی و سالی سرشار از تندرستی با استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان، از تلاش کارکنان تمامی حوزه‌ها شامل: خرید، حقوقی و اراضی، بهره‌برداری، منابع انسانی و امور اجتماعی، فروش، پروژه‌ها، فن‌آوری، بازرسی و نظارت، R&D، کمیسیون معاملات، روابط عمومی، حوزه مقاومت بسیج، حسابرسی داخلی و شرکت‌های زیرمجموعه فولادخوزستان، تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه محمد مهدی مومن‌زاده عضو هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان با تقدیر از همت بلند کارکنان شرکت گفت: نتیجه‌های اثربخش، برگرفته از تلاش و کوشش مدیران و کارکنان می باشد.

 

وی با اشاره به جلسه بازنگری استراتژی شرکت گفت: در علم مدیریت، با گذر از مسائل روزمره،  کیفیت عملکرد هر شخص توسط خود شخص بررسی می شود و می داند چه کرده و از کار خود راضی است یا نه؛ و عملکرد مثبت یقینا در سازمان یک رضایت درونی ایجاد می‌کند.

 

وی گفت: راز زمزم ۳ در بلندی برج آن نیست، بلکه در بلندای تفکر کارکنانی است که آن را به انجام رسانده‌اند.

 

مومن زاده با اشاره به مقوله ی سرمایه در گردش گفت: سازمان خود را باید به سمتی ببریم که داده تولید نموده و استراتژی خود را بر اساس داده‌های خود جمع بندی نماییم. کار یک فرد در سازمان باید بررسی شده و یک سازمانی مانند فولاد خوزستان را افرادی با دست‌های روغنی و جوهری به پیش می‌برند. اصیل‌ترین راه شناخت یک مجموعه، از طریق شناخت دست‌هاست و بدین شکل، هدفمندی شرکت، نتیجه بخش است.

 

مومن زاده اظهار داشت: اهداف گروه فولاد خوزستان بر توسعه و پیشرفت پایه‌گذاری شده است.

حسابرسی و کنترل‌های داخلی کمک شایانی به شفاف سازی مالیاتی این گروه داشته است. نگاه تعالی در گروه فولاد خوزستان همچنان پابرجا بوده و برای دریافت تقدیرنامه‌ در سطح بالاتر برای سال آینده خود را آماده می‌کنیم.

 

در بخش دیگری از این مراسم محمدرضا پدرام عضو هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان از همت و تلاش شبانه روزی مدیران، کارکنان و کارگران این مجموعه تشکر نمود‌.

 

 

گفتنی است، پس از ارائه گزارش و سخنرانی جمعی از مسئولان گروه فولاد خوزستان در این جلسه، با حضور اعضای هیات مدیره از زحمات دست اندرکاران پروژه کارخانه زمزم ۳ و معاونین و مدیران برتر شرکت در سال ۱۴۰۲ با اهدای تندیس و لوح، تقدیر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.