تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1402 - 6:37
کد خبر : 127436

تغییرشرایط فروش ارز با کارت ملی/دلار در مسیر کاهشی

تغییرشرایط فروش ارز با کارت ملی/دلار در مسیر کاهشی

آرمان شرق-گروه اقتصاد:روش فروش ارز صورت اسکناس در سرفصل «تأمین نیاز‌های ضروری کد ۵۶» به متقاضیان از روش (پرداخت مستقیم اسکناس به متقاضی) به روش (واریز به حساب ارزی متقاضی نزد بانک‌ها) تغییر می‌کند.
در این بخشنامه آمده است که جزئیات فرایند مذکور به زودی اعلام خواهد شد.

تغییرشرایط فروش ارز با کارت ملی/دلار در مسیر کاهشی

نرخ دلار که با شروع معاملات در نخستین هفته کاری سال جدید در کانال‌های ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی به فروش رسیده بود و بعد از آن وارد کانال ۵۳ هزار تومان شده بود، دوباره روند نزولی در پیش گرفته است.
در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز هم قیمت هر اسکناس دلار روی عدد ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ حواله دلار روی عدد ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان ثابت مانده است. قیمت یورو در مرکز مبادله ارز و طلا نیز ۴۳ هزار و ۶۲۷ تومان اعلام شده است. همچنین نرخ دلار که با شروع معاملات در نخستین هفته کاری سال جدید در کانال‌های ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی به فروش رسیده بود و بعد از آن وارد کانال ۵۳ هزار تومان شده بود، دوباره روند نزولی در پیش گرفته است.
بر اساس این گزارش، در بین کامودیتی‌ها، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در شروع هفته میلادی با ۵ دلار و ۸۸ سنت افزایش، به ۸۴ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید. همچنین قیمت هر اونس طلا امروز با ۷ سنت افزایش، با ۱۹۶۳ دلار و ۶۵ سنت در حال معامله است.
بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از بازار سکه و طلا، قیمت سکه امامی، همراه با روند افزایشی دلار وارد کانال ۳۳ میلیون تومانی شده است. ربع سکه هم در حال حاضر با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان در حال معامله است که نسبت به هفته گذشته افزایش ۸۰۰ هزار تومانی داشته است.
اما طلای ۱۸ عیار امروز با ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش، به ۲ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.
طبق اعلام سیاست‌گذار ارزی، از امروز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴، فروش دلار سهمیه‌ای با کارت ملی از روش (پرداخت اسکناس به خریدار) به روش (واریز به حساب ارزی خریدار) تغییرکرد.
با تصمیم بانک مرکزی از روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴، فروش دلار دولتی با کارت ملی از روش (پرداخت اسکناس به خریدار) به روش (واریز به حساب ارزی خریدار) تغییرکرد.
در بخشنامه ابلاغی تأکید شده است: از روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴، روش فروش ارز صورت اسکناس در سرفصل «تأمین نیاز‌های ضروری کد ۵۶» به متقاضیان از روش (پرداخت مستقیم اسکناس به متقاضی) به روش (واریز به حساب ارزی متقاضی نزد بانک‌ها) تغییر می‌کند.
در این بخشنامه آمده است که جزئیات فرایند مذکور به زودی اعلام خواهد شد.
همچنین در ادامه اطلاعیه خطاب به صرافی‌ها قید شده است: صرافی‌هایی که در روز‌های گذشته اقدام به خرید اسکناس از بازار متشکل معاملات ارزی نموده‌اند، با قید تسریع نسبت به فروش اسکناس‌های مذکور در سرفصل تأمین نیاز‌های ضروری کد ۵۶ طبق روال قبلی اقدام نموده و وضعیت بازارزی خود را در روز جاری صفر نمایند.
دیروز صرافی‌ها دلار با کارت ملی را با قیمت ۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان می‌فروختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.