تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 - 0:36
کد خبر : 100555

ترکیب استقلال مقابل شهرخودرو

ترکیب استقلال مقابل شهرخودرو

آرمان شرق-گروه ورزش:در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و در چارچوب هفته ۲۶، تیم فوتبال استقلال باید در دیداری ظاهرا نه چندان سخت به مصاف تیم قعرنشین شهرخودرو برود که در بازی رفت در مشهد تن به شکست ۳ بر ۰ مقابل استقلال داده‌است. این دیدار باید از ساعت ۲۰:۴۰ در ورزشگاه ازادی آغاز شود.

آرمان شرق-گروه ورزش:در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و در چارچوب هفته ۲۶، تیم فوتبال استقلال باید در دیداری ظاهرا نه چندان سخت به مصاف تیم قعرنشین شهرخودرو برود که در بازی رفت در مشهد تن به شکست ۳ بر ۰ مقابل استقلال داده‌است. این دیدار باید از ساعت ۲۰:۴۰ در ورزشگاه ازادی آغاز شود.

 

ترکیب استقلال مقابل شهرخودرو

ترکیب احتمالی استقلال مقابل شهرخودرو,دیدار استقلال و پدیده
ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شهرخودرو در هفته بیست و ششم لیگ بیست و یکم مشخص شد.

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و در چارچوب هفته ۲۶، تیم فوتبال استقلال باید در دیداری ظاهرا نه چندان سخت به مصاف تیم قعرنشین شهرخودرو برود که در بازی رفت در مشهد تن به شکست ۳ بر ۰ مقابل استقلال داده‌است. این دیدار باید از ساعت ۲۰:۴۰ در ورزشگاه ازادی آغاز شود.

 

در آن بازی آسان برای استقلال در ورزشگاه ثامن‌الائمه، پای ژستد برای اولین بار به گلزنی باز شد. او در دربی هم موفق شد گل تساوی برای استقلال را به ثمر برساند. در یک سو استقلال با ۵۷ امتیاز صدرنشین است و در سوی دیگر شهرخودرو با ۱۵ امتیاز در قعر جدول قرار دارد و گزینه اول سقوط محسوب می‌شود.

 

به جز شاگردان سیدعباسی، فجر با ۱۶، نفت با ۱۸ و تراکتور با ۲۱ امتیاز دیگر کاندیدا‌های سقوط به لیگ ۱ هستند. در بالای جدول، اما نزدیک‌ترین تعقیب کننده استقلال پرسپولیس ۵۳ امتیازی است که کار سختی برای رسیدن به استقلال تا پایان فصل دارد.

 

طوفان توییتری هواداران استقلال در حمایت از شهرخودرو!

نکته جالب توجه، اما در روز‌های اخیر در فضای مجازی رخ داده و در شرایطی که ۲ تیم در برابر یکدیگر قرار خواهندگرفت، هواداران استقلال در حمایت از شهرخودرو اقدام به زدن هشتگ و ارسال توییت می‌کنند. ماجرا از این قرار است که با وجود گذشت بیش از ۳ سال از انتقال یحی گل‌محمدی به پرسپولیس، این باشگاه هنوز پولی که باید بابت انتقال این مربی از مشهد به تهران پرداخت می‌شد را به شهرخودرویی‌ها نداده‌است.

 

مدتی قبل اسماعیل حیدرپور، مدیرعامل باشگاه مدعی شد که تمامی شکایت‌های مدنظر را در این خصوص انجام داده و حتی اگر لازم باشد برای دریافت پولش به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت خواهدکرد.

 

حالا، اما مشخص شده باز هم سرخپوشان علیرغم توافق شفاهی با مسئولان شهرخودرو پولی به این باشگاه پرداخت نکرده‌اند و همین موضوع سبب شده تا استقلالی‌ها امیدوار باشند با توجه به فاصله زمانی زیادی که گذشته از یک سو و به جریان افتادن پرونده استوکس علیه پرسپولیس از سوی دیگر، جدی‌ترین رقیب برای قهرمانی با کسر امتیاز روبه رو شود.

 

صدرنشین جدول که تنها تیم بدون باخت لیگ محسوب می‌شود، در سه هفته گذشته موفق به کسب برد نشده و حالا فاصله این تیم با پرسپولیس به ۴ امتیاز کاهش پیدا کرده است. استقلال امیدوار است طلسم پیروز نشدنش در سه هفته اخیر، فردا شب و جلوی شهرخودرو شکسته شود.

 

این تیم با علم به نتیجه بازی ذوب آهن و پرسپولیس مقابل شهرخودرو قرار خواهد گرفت و به دنبال این است که به مانند بازی رفت، یک برد پرگل را مقابل نماینده مشهد تجربه کند. البته  شهرخودرو به مانند نیم فصل اول، به راحتی به حریفانش امتیاز نمی‌دهد و در ۵ هفته اخیر شکست نخورده و امیدوار است از بازی فردا هم امتیاز بگیرد.

 

استقلال برای دومین بار در این فصل به بحران تساوی‌های سریالی دچار شده است. شاگردان فرهاد مجیدی در ابتدای فصل و پس از سه پیروزی در سه هفته نخست، در پنج هفته متوالی برابر فجر سپاسی، نساجی، گل‌گهر، صنعت نفت و پرسپولیس با کسب نتیجه تساوی متوقف شدند تا آبی‌پوشان وارد یک بحران عجیبی شوند.

 

البته در این میان و با رأی کمیته انضباطی، نتیجه دیدار با گل‌گهر به سود استقلال تغییر کرد اما تیم مجیدی در پنج دیدار متوالی اسیر تساوی‌های سریالی شد و سپس در بازی با پیکان بود که آنها با پیروزی پر گل ۳ بر صفر، از این بحران خارج شده و با غلبه بر رقبا، صدر جدول را یکبار دیگر از آن خود کردند.

 

دژاووی تساوی‌های پی‌درپی باز هم برای استقلال و مجیدی تکرار شده است. آبی‌پوشان پس از پیروزی برابر صنعت نفت در تاریخ ۲۰ اسفند، در چهار دیدار مقابل پرسپولیس، پیکان، نساجی و سپاهان به نتیجه تساوی دست‌یافته‌اند که البته دیدار با نساجی در جام حذفی برگزار شد و استقلال با شکست در ضربات پنالتی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

حالا تاریخ یک‌بار دیگر برای این تیم تکرار شده و درحالی‌که با احتساب فردا، ۵۹ روز از آخرین پیروزی استقلال می‌گذرد، شاگردان مجیدی امید زیادی دارند تا با حضور هوادارانشان موفق شوند از سد شهر خودرو گذشته و یک‌بار دیگر به روند کسب پیروزی بازگردند.

 

با تساوی استقلال مقابل سپاهان اصفهان، فرهاد مجیدی هفته بیست‌وپنجم را هم بدون شکست سپری کرد تا از رکورد شکست‌ناپذیری علی پروین در لیگ آزادگان هم عبور کرده باشد. فرهاد پیش‌تر رکورد شکست‌ناپذیری در یک فصل از لیگ برتر را که ۲۱بازی بود در هفته بیست‌ودوم جابه‌جا کرد و تا امروز این رکورد را به ۲۵بازی ارتقا داده است. او در هفته بیست‌وپنجم رکورد پرسپولیسِ پروین را هم شکست و حالا فقط یک رکورد دیگر برای شکستن باقی مانده است. تیم پرسپولیس در ۱۰بازی آخر از لیگ ششم و ۱۶بازی ابتدایی از فصل بعدی هیچ شکستی را متحمل نشد و بنابراین اگر رکورد شکست‌ناپذیری را به یک فصل محدود نکنیم، سرخپوشان همچنان با نباختن در ۲۶هفته متوالی از این لحاظ رکورددار هستند. استقلال این هفته درصورت نباختن به شهرخودرو با این رکورد مساوی می‌کند و برای عبور از آن لازم است هفته آینده از تقابل با فولاد خوزستان هم بی‌شکست برگردد.

 

قلعه‌نویی، عاشق و شیفته رکورد

اما تساوی‌های متوالی استقلال در هفته‌های اخیر و پایین آمدن آمار گلزنی این تیم، فرهاد مجیدی را با این انتقاد مواجه کرده که برای رسیدن به رکوردها، احتیاط را در تاکتیک‌هایش بیشتر از قبل لحاظ کرده و ریسک‌پذیری تیمش را پایین آورده است. می‌گویند مجیدی حالا فقط برای نباختن بازی می‌کند و این باعث شده میانگین امتیازگیری تیم او با مساوی‌های متوالی پایین بیاید. اتفاقی که زمانی برای امیر قلعه‌نویی در دربی‌ها رخ داده بود. قلعه‌نویی که سال‌ها به‌عنوان سرمربی در دربی تهران شکست‌ناپذیر بود برای حفظ این رکورد، همه دربی‌ها را می‌بست و متهم ردیف اول صفر – صفرهای متوالی در سال‌های ۹۱ و ۹۲ شناخته می‌شد. او بالاخره در لیگ چهاردهم دربی‌های رفت و برگشت را باخت و بعد از ۱۲دربی بدون شکست، رکورد خودش را ازدست‌رفته دید. حالا می‌گویند مجیدی هم برای نباختن آن‌قدر دست‌به‌عصا بازی می‌کند که شانس بردنش را پایین آورده است.

 

یک گل اتفاق جدیدی نیست

اما آمارهای ثبت‌شده در هفته‌های اخیر و موقعیت‌هایی که تیم مجیدی از دست داده نشان می‌دهد این اتهام چندان هم پایه و اساس منطقی ندارد. یکی از دلایل منتقدان برای این ادعا، پایین بودن آمار گلزنی استقلال در بازی‌های اخیرش بوده است. می‌گویند استقلال در ۵بازی اخیرش فقط ۵گل زده است و میانگین یک گل در هر بازی برای مدعی عنوان قهرمانی آمار خوبی نیست. اما جالب است بدانید استقلال در اغلب مقاطع این فصل – چه در نیم‌فصل اول و چه در نیم‌فصل دوم – دقیقا همین آمار یک گل در هر بازی را به جا گذاشته است. اگر ۲۵هفته سپری‌شده را به ۵بازه ۵هفته‌ای تقسیم کنیم، استقلال ۴بازه را با ۵گل تمام کرده و فقط در یک مقطع توانسته گل‌های بیشتری بزند. این تیم فقط در ۵بازی سوم یعنی از هفته ۱۱ تا ۱۵ توانست ۱۱بار به گل برسد. ۶گل اضافه‌ای که در آن هفته‌ها زده شد به‌اضافه ۳گلی که برای بازی رفت با گل‌گهر به حساب استقلال منظور کردند باعث شده این تیم امروز در ۲۵بازی ۳۴گل زده داشته باشد.

 

محتاط‌ تر نه، ضعیف‌تر شده‌اند

حتی آمار موقعیت‌هایی که استقلال ایجاد کرده هم در هفته‌های اخیر تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته است. امید گل آبی‌ها در نیم‌فصل اول به‌طور میانگین ۱.۳۴ در هر بازی بود که این آمار در نیم‌فصل دوم به ۱.۲۶ رسیده و تفاوت چندانی در آن دیده نمی‌شود. میانگین امید گل استقلال در ۵هفته نخست ۱.۵۵ بود که بهترین آمار این تیم در بازه‌های ۵هفته‌ای است. در ۱۰هفته‌ای که از نیم‌فصل دوم گذشته، آبی‌ها در ۵هفته اول به میانگین ۱.۴۳ و در ۵هفته دوم به میانگین ۱.۰۹ رسیده‌اند. اما همین افت ۳۴درصدی را هم نمی‌توان به دفاعی‌تر شدن این تیم نسبت داد. چون استقلال در آن هفته‌ها امید گل ۴۵درصدی به حریفانش می‌داد و در این هفته‌ها نه‌تنها امید گل کمتری نداده بلکه آمارش به ۱.۰۳ در هر بازی رسیده است. یعنی تیم مجیدی صرفا در ۵هفته اخیر موقعیت‌های کمتری خلق کرده اما این باعث نشده موقعیت‌های کمتری هم به حریفانش بدهد.

 

ترکیب احتمالی استقلال مقابل شهرخودرو,دیدار استقلال و پدیده

ترکیب احتمالی استقلال برابر شهرخودرو:

علیرضا رضایی، محمد دانشگر، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، عزیزبک آمانوف، امیرحسین حسین‌زاده، کوین یامگا و رودی ژستد./سرپوش فوتبالی

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.