تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 7:09
کد خبر : 110836

ترکیب استقلال برابر مس کرمان

ترکیب استقلال برابر مس کرمان

آرمان شرق-گروه ورزش:تغییر روش بازی استقلال در خط دفاع البته ورود به ترکیب را برای بازیکنان تخصصی در پست دفاع دشوار خواهد کرد. اگر غلامی و داسیلوا در ترکیب اصلی باشند مرادمند، چشمی و یزدانی که قرار است اضافه شود، از ورود به ترکیب اصلی جا می‌مانند. البته چشمی شرایط امیدوار کننده‌ای دارد چون قادر است در خط میانی هم بازی کند اما عرصه برای مرادمند و یزدانی تنگ خواهد شد

آرمان شرق-گروه ورزش:تغییر روش بازی استقلال در خط دفاع البته ورود به ترکیب را برای بازیکنان تخصصی در پست دفاع دشوار خواهد کرد. اگر غلامی و داسیلوا در ترکیب اصلی باشند مرادمند، چشمی و یزدانی که قرار است اضافه شود، از ورود به ترکیب اصلی جا می‌مانند. البته چشمی شرایط امیدوار کننده‌ای دارد چون قادر است در خط میانی هم بازی کند اما عرصه برای مرادمند و یزدانی تنگ خواهد شد

ترکیب استقلال برابر مس کرمان

ترکیب استقلال برابر مس,مصدومیت ربیر نیک نفس
استقلال فردا در شرایطی به مصاف مس کرمان می رود که در این دیدار ۳ بازیکن نمی توانند آبی پوشان را همراهی کنند. زبیر نیک نفس به دلیل اینکه حدود یک هفته از تمرینات گروهی تیمش دور بوده و همچنین سیاوش یزدانی و کاوه رضایی به دلیل اینکه هنوز مشکلاشان برای بازی در استقلال حل نشده نمی‌توانند در بازی فردا حضور داشته باشند.

سرپوش فوتبالی – استقلال با چه ترکیبی مقابل مس بازی خواهد کرد؟ این مهم‌ترین سؤال هواداران استقلال در آستانه بازی فوق حساس با کرمانی‌ها است.

 

تیمی که ظرفیت غافلگیر کردن استقلال را دارد و به همین دلیل هم تقابل با آنها می‌تواند مهم باشد. ساپینتو برای پیروزی در این بازی و تکرار آنچه در بازی با ملوان رخ داد، باید رجوع کند به ۴۵ دقیقه نیمه دوم بازی با ملوان که تیمش بازی باخته را با پیروزی تاخت زد و نمایشی قابل دفاع داشت. ا

 

استقلال در آن دقایق اشتباهات نیمه نخست را دیگر تکرار نکرد و در بخش هجومی خود بسیار فرصت‌طلب بود. آنچه استقلال را در نیمه دوم بازی با ملوان به سمت پیروزی سوق داد تغییر آرایش دفاعی بود. هر چند که حضور مهدی قایدی در خط حمله نیز اثرگذاری قابل توجهی داشت و این بازیکن با به ثمر رساندن یک گل و ارسال یک پاس گل سهمی بزرگ در موفقیت تیمش داشت اما از نگاه ساپینتو تغییر آرایش دفاعی کلید این موفقیت محسوب می‌شود و او قصد دارد در بازی با مس کرمان نیز همین تاکتیک را به کار بگیرد.

 

به احتمال فراوان ساپینتو در قلب دفاع از زوج غلامی و داسیلوا استفاده خواهد کرد. غلامی در بازی با ملوان گل زد و در نیمه دوم عملکرد بهتری در قیاس با نیمه اول در خط دفاع داشت و داسیلوا نیز از نگاه سرمربی استقلال یک عنصر کلیدی در خط دفاع محسوب می‌شود و به عنوان یکی از اولویت‌های او در این نقطه محسوب می‌شود.

 

در جناح راست نیز سرمربی استقلال به مانند بازی با ملوان از حردانی بهره خواهد گرفت و به احتمال زیاد ابوالفضل جلالی گزینه نهایی او برای بازی در جناح چپ خواهد بود. در تأیید این انتخاب باید به تعویض جعفر سلمانی با جلالی در نیمه دوم بازی با ملوان اشاره کرد که سرمربی استقلال جلالی را به سلمانی برای بازی در پست دفاع چپ ترجیح داد.

 

این ترکیب در بازی با مس کرمان به احتمال ۹۰ درصد خط دفاع استقلال را تشکیل خواهند داد اما سؤال این است که آیا استقلال در بازی با مس کرمان نیز به مانند بازی با ملوان از تغییر آرایش تاکتیکی خود سود خواهد جست یا خیر؟!

 

در حال حاضر سرمربی استقلال این تصمیم را کلید موفقیت خود در بازی قبل می‌داند و باید به او حق داد که در بازی خانگی مقابل مس کرمان بار دیگر همان روش را تکرار کند اما مسأله‌ای که شاید آزار دهنده باشد و ذهن کارشناسان را درگیر خود کند این است که تصمیم ساپینتو با توجه به اینکه استقلال در تمام طول فصل گذشته با ۳ دفاع بازی کرد و فقط در معدود بازی‌هایی آن هم بر حسب اجبار تاکتیک دفاعی خود را تغییر داد، آیا قادر است این فصل از پس بازی با ۴ بازیکن در خط دفاع برآید یا خیر؟!

 

از طرفی استقلال تا کنون ۳ بار دروازه خود را به روی حملات حریف باز شده دید که تمام این گل‌ها زمانی به ثمر رسیده که ساپینتو از روش ۳ دفاع استفاده کرده است. در واقع بازی با روش فصل قبل تا کنون برای ساپینتو جواب مطلوبی به همراه نداشته است و به همین دلیل است که سرمربی استقلال اکنون به این نتیجه رسیده تاکتیک دفاعی خود را تغییر دهد و به سمت بازی با ۴ دفاع برود.

 

ورود به ترکیب دشوار است

تغییر روش بازی استقلال در خط دفاع البته ورود به ترکیب را برای بازیکنان تخصصی در پست دفاع دشوار خواهد کرد. اگر غلامی و داسیلوا در ترکیب اصلی باشند مرادمند، چشمی و یزدانی که قرار است اضافه شود، از ورود به ترکیب اصلی جا می‌مانند. البته چشمی شرایط امیدوار کننده‌ای دارد چون قادر است در خط میانی هم بازی کند اما عرصه برای مرادمند و یزدانی تنگ خواهد شد و شاید در آینده نیز با حضور این بازیکنان در ترکیب اصلی همین وضعیت برای غلامی یا داسیلوا به وجود آید.

 

یامگا، محبی، قایدی؛ مثلث ترسناک
سا‌پینتو فصل را با مثلث یامگا، شهباززاده و جعفر سلمانی شروع کرد، ولی در نیمه دوم بازی با ملوان بود که متوجه شد با همکاری یامگا، محبی و قایدی می‌تواند دردسر زیادی برای مدافعان حریف درست کند.

با آنچه در بازی‌های قبلی رخ داده، به نظر می‌رسد که این سه مهاجم در اندیشه‌های سا‌پینتو فعلاً موقعیت بهتری دارند و احتمالاً بازی با مس کرمان را هم شروع خواهند کرد. یامگا در سمت راست موقعیت تثبیت‌شده‌ای دارد، قایدی در دقایق کوتاه بازی‌اش مقابل ملوان نشان داد که باید گوش چپ استقلال را برایش کنار گذاشت و محبی هم که سرعت، تکنیک و قدرت بدنی خوبی دارد، می‌تواند به جای بازی در سمت چپ خط حمله در رأس بازی کند. این مثلث تمام ویژگی‌های یک خط حمله مؤثر و زهردار را دارد و با هماهنگی بیشتر به ترکیب ترسناکی تبدیل می‌شود.

گزینه‌هایی برای دقایق پایانی
این تمام داشته‌های مربی پرتغالی نیست و او می‌تواند برای دقایق مختلف بازی از ترکیب‌های متفاوتی استفاده کند. شهباززاده در این دو بازی عملکرد خوبی نداشت و برای اینکه در ترکیب اصلی باقی بماند، باید نمایش دو فصل قبل را تکرار کند؛ وقتی با سپاهان آقای گل لیگ شد.

پیمان بابایی در دقایق کوتاهی که به زمین رفته، بسیار آماده و چابک بوده و به نظر می‌رسد ساپینتو روی این مهاجم به‌عنوان یک ذخیره گره‌‌گشا در اواخر بازی حساب می‌کند. در لحظاتی که خط دفاع حریف خسته است، او می‌تواند با سرعت و تکنیکش بسیار مؤثر باشد و اگر در این دقایق بدرخشد، حتی شانس رسیدن به ترکیب اصلی را هم خواهد داشت.

کاوه رضایی به‌عنوان گزینه اول بازی در نوک حمله به استقلال برگشت، ولی با رقابت شدید این خط کار آسانی برای رسیدن به ترکیب اصلی ندارد. رضایی در صورت آمادگی می‌تواند یک شماره ۹ ایده‌آل برای استقلال باشد، ولی فعلاً به‌دلیل مشکلات اداری اجازه بازی دریافت نکرده و هر چقدر این ماجرا طولانی‌تر شود، کارش برای حضور در ترکیب سخت‌تر خواهد شد.

رمضانی برای پلن بی
آرمان رمضانی نامزد بازی در ترکیب اصلی نیست، ولی به ساپینتو امکان می‌دهد که در صورت نیاز سراغ یک سبک بازی متفاوت برود. قدرت سرزنی‌ رمضانی اسلحه مناسبی برای پیاده کردن پلن بی ‌است و در صورتی که بازی گره بخورد، می‌تواند مسیر گلزنی متفاوتی را باز کند. برای همین ویژگی بود که مربی پرتغالی ترجیح داد رمضانی را نگه دارد و مطهری را کنار بگذارد.

با چنین حق انتخابی سا‌پینتو عذری برای نتیجه نگرفتن ندارد. او در صورت نیاز حتی می‌تواند یکی از این مهاجمان مثل محبی یا شهباززاده را به خط میانی ببرد تا جا برای مهاجم چهارم باز شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.