تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 7:31
کد خبر : 140347

تاریخ سازی شطرنج ایران در آسیا

تاریخ سازی شطرنج ایران در آسیا

آرمان شرق-گروه ورزش:تیم ملی شطرنج ایران با کسب مدال طلای رقابت های تیمی بازی های آسیایی هانگژو تاریخ ساز شد.  ملی پوشان شطرنج ایران در دور نهم و پایانی رقابت های تیمی بازی های آسیایی هانگژو، با پیروزی قاطع ۴-۰ مقابل کره جنوبی بالاتر از قدرت های آسیا و جهان مقتدرانه به مقام قهرمانی رسیدند و اولین طلای تاریخ شطرنج ایران در بازی های آسیایی را به دست آوردند.

تاریخ سازی شطرنج ایران در آسیا

 

آرمان امروز : تیم ملی شطرنج ایران با کسب مدال طلای رقابت های تیمی بازی های آسیایی هانگژو تاریخ ساز شد.  ملی پوشان شطرنج ایران در دور نهم و پایانی رقابت های تیمی بازی های آسیایی هانگژو، با پیروزی قاطع ۴-۰ مقابل کره جنوبی بالاتر از قدرت های آسیا و جهان مقتدرانه به مقام قهرمانی رسیدند و اولین طلای تاریخ شطرنج ایران در بازی های آسیایی را به دست آوردند. پیش از شروع دور پایانی، برگزار کنندگان در اقدامی عجیب و غیرحرفه ای برای پوشش تلویزیونی، میز ۱ یعنی میز پرهام را از کنار سایر میزها جدا کردند که این مساله با اعتراض تیم ایران و کادر فنی و خود پرهام روبرو شد که البته فایده ای نداشت. ایران در دور پایانی با ترکیب پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی و بردیا دانشور مقابل کره جنوبی قرار گرفت و با ۳ پیروزی قاطع روی ۳ میز اول برد را قطعی کرد.

در ادامه دانشور هم روی میز ۴ پیروز شد تا با اقتدار کامل مقابل کره پیروز شویم. ایران در پایان ۹ دور با ۷ پیروزی، ۲ تساوی و بدون باخت و کسب ۱۶ امتیاز به مقام قهرمانی رسید. شطرنج ایران پیش از این تنها در بازی های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه در ماده تیمی مختلط موفق به کسب یک مدال برنز شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.