تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 - 7:19
کد خبر : 134071

بیست ساعت پرالتهاب در انتظار تیم ملی والیبال ایران

بیست ساعت پرالتهاب در انتظار تیم ملی والیبال ایران

آرمان شرق-گروه ورزش: مردان والیبال ایران روز یکشنبه ساعت ۳:۳۰ بامداد به مصاف آرژانتین خواهند رفت و ساعت ۲۴ همان روز به وقت تهران با تیم کوبا دیدار خواهند داشت. دو دیدار در کمتر از ۲۰ ساعت که اولین آن با تیمی چون آرژانتین است که با هفت برد و ۲۲ امتیاز صعودش به مرحله بعد قطعی شده و برای جایگاه بهتر در جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها تلاش می‌کند. دیگری کوباست که با دو برد و ۶ امتیاز در تلاش برای سقوط‌نکردن از لیگ ملت‌هاست و می‌خواهد خود را از رده پانزدهم جدول نجات دهد.

بیست ساعت پرالتهاب در انتظار تیم ملی والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران در سومین و چهارمین دیدار خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها و در کمتر از ۲۰ ساعت به مصاف آرژانتین و کوبا می‌رود؛ تیم‌هایی که مدال برنز المپیک را در کارنامه کاری خود دارند.

تیم ملی والیبال ایران در سومین و چهارمین دیدار خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها و در کمتر از ۲۰ ساعت به مصاف آرژانتین و کوبا می‌رود؛ تیم‌هایی که مدال برنز المپیک را در کارنامه کاری خود دارند.

مردان والیبال ایران روز یکشنبه ساعت ۳:۳۰ بامداد به مصاف آرژانتین خواهند رفت و ساعت ۲۴ همان روز به وقت تهران با تیم کوبا دیدار خواهند داشت. دو دیدار در کمتر از ۲۰ ساعت که اولین آن با تیمی چون آرژانتین است که با هفت برد و ۲۲ امتیاز صعودش به مرحله بعد قطعی شده و برای جایگاه بهتر در جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها تلاش می‌کند. دیگری کوباست که با دو برد و ۶ امتیاز در تلاش برای سقوط‌نکردن از لیگ ملت‌هاست و می‌خواهد خود را از رده پانزدهم جدول نجات دهد. ایران هم با دو برد و ۹ امتیاز باید برای بهبود جایگاه خود در رتبه‌بندی تیم‌ها در هر دو مسابقه پیش‌روی برای برد تلاش کند.

در جدول رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال آرژانتین با ۳۰۳.۳۳ امتیاز در جایگاه هفتم قرار داد و کوبا با ۲۰۶.۵۷ در رتبه دوازدهم است. ایران هم با امتیاز فریزشده ۲۴۱.۰۵ در جایگاه یازدهم این رده‌بندی قرار دارد. ملی‌پوشان ایران در طول تاریخ ۱۶ دیدار با آرژانتین و ۹ جدال با کوبا داشته‌اند که در مصاف با هر دو تیم موفقیت‌های قابل‌توجهی داشته و ۹ پیروزی برابر آرژانتینی‌ها و پنج برد مقابل کوبایی‌ها به دست آورده‌اند. البته شکست آرژانتینی‌ها در رقابت‌های لیگ ملت‌ها کار آسانی نیست، زیرا در سه مسابقه‌ای که دو تیم در این رقابت‌ها برابر هم تجربه کردند، تنها یک بار ایرانی‌ها موفق بودند که سرمربیگری تیم را ایگور کولاکوویچ بر عهده داشت.

تیم ملی والیبال آرژانتین سابقه هشت دوره حضور در بازی‌های المپیک را در پرونده کاری خود دارد که در سال ۱۹۸۸ و ۲۰۲۰ موفق به کسب مقام سومی و مدال برنز شده است. مردان والیبال آرژانتین از سال ۱۹۶۰ که برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کردند، تاکنون در ۱۳ دوره حضور داشته‌اند و مقام سومی و مدال برنز سال ۱۹۸۰ بهترین عملکرد آنها در این رقابت‌هاست. از سوی دیگر نباید توانمندی تیم ملی والیبال کوبا را نادیده گرفت؛ چراکه سابقه هفت دوره حضور در بازی‌های المپیک را در پرونده کاری خود دارد و در سال ۱۹۷۶ موفق به کسب مقام سومی و مدال برنز شده است. مردان والیبال کوبا از سال ۱۹۵۶ که برای نخستین‌بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کردند، تاکنون در ۱۴ دوره حضور داشتند و مقام دومی و مدال نقره سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۰ بهترین عملکرد آنها در این رقابت‌هاست.

تیم ملی والیبال کوبا همچنین سابقه حضور در هشت دوره جام جهانی والیبال را در پرونده خود دارد که قهرمانی در سال ۱۹۸۹ بهترین خاطرات این تیم از این رقابت‌هاست. به همین دلیل تیم ملی والیبال ایران در‌حالی‌که بازیکنانش به دلیل عدم حضور سرمربی و برخی از بازیکنان اصلی مانند امین اسماعیل‌نژاد شرایط روحی مناسبی ندارند، در دیدار با آرژانتین و کوبا کار سختی پیش‌رو خواهند داشت. هرچند حضور بازیکنانی چون سیدمحمد موسوی در تیم ملی که در هر سه مسابقه لیگ ملت‌ها برابر آرژانتینی‌ها حضور داشته و با کسب ۱۶، ۱۲ و ۱۰ امتیاز در هر دیدار از حریف، عملکردی قابل‌قبول برابر آرژانتین داشته است، دلگرمی بزرگی برای ملی‌پوشان محسوب می‌شود.

از میان ۱۴ بازیکن معرفی‌شده برای حضور در هفته سوم لیگ ملت‌ها سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، مرتضی شریفی، جواد کریمی، بردیا سعادت و محمدرضا موذن تجربه بازی برابر تیم آرژانتین را دارند و مهدی جلوه، علی رمضانی، امیرحسین اسفندیار، علی حاجی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، آرمین افشین‌فر، محمد ولی‌زاده و شهروز همایونفرمنش برای نخستین‌بار برابر این تیم قرار خواهند گرفت. تیم ملی والیبال کوبا که امسال نخستین حضور خود در لیگ ملت‌ها را تجربه می‌کند، در تلاش برای حفظ سهمیه خود در این رقابت‌هاست و در دو بازی باقی‌مانده از جمله مسابقه با ایران با تمام توان به میدان خواهد آمد./شرق

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.