تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 7:32
کد خبر : 128717

بهره‌برداری از پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس

بهره‌برداری از پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس

آرمان شرق-گروه اقتصاد:برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است. در این پالایشگاه، روزانه، ۹۷ هزار بشکه معادل ۷ هزار و ۳۱۸ تن گاز طبیعی، ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد تولید خواهد شد. افتتاح این پروژه کمک بزرگی در جمع‌آوری و بازیابی گاز‌های مشعل‌های غرب کارون می‌کند و در کاهش آلودگی شهر اهواز و مناطق اطراف آن بسیار اثرگذار است.

بهره‌برداری از پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس

برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است. در این پالایشگاه، روزانه، ۹۷ هزار بشکه معادل ۷ هزار و ۳۱۸ تن گاز طبیعی، ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد تولید خواهد شد. افتتاح این پروژه کمک بزرگی در جمع‌آوری و بازیابی گاز‌های مشعل‌های غرب کارون می‌کند و در کاهش آلودگی شهر اهواز و مناطق اطراف آن بسیار اثرگذار است. هدف از احداث این پالایشگاه تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام خمینی خواهد بود و گازهای سبک و تصفیه‌شده نیز برای تامین گاز کشور به شبکه سراسری گاز ارسال می‌شود و همچنین گوگرد گرانول شده نیز از تولیدات کارخانه خواهد بود که می‌تواند در صنایع شیمیایی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد. شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار و در جنوب غربی شهر اهواز و در ۶۰ کیلومتری شهرستان هویزه واقع شده است این پالایشگاه به منظور جمع‌آوری گاز‌های حاصل از فرآورش نفت در مناطق جفیر و اروندان تاسیس شد.

بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ نفتی خوزستان
یکی از این پروژه‌ها، احداث ایستگاه پیش‌تراکم کارخانه ۹۰۰ به منظور جبران کاهش فشار خوراک ورودی به کارخانه گاز و گازمایع ۹۰۰ و افزایش محصولات تحویلی به واحد‌های پایین دست، با چهار ردیف تراکم در ورودی این کارخانه است.
احداث این ایستگاه باعث افزایش تولید محصول گاز سبک کارخانه گاز و گازمایع ۹۰۰ به میزان (۲۵۰ م ف م ر) و محصول نفتا این کارخانه به میزان حدود ۵۰۰۰ بشکه در روز می‌گردد.
همچنین به منظور جبران کاهش فشار خوراک ورودی به کارخانه گاز و گازمایع ۱۰۰۰ و افزایش محصولات تحویلی به واحد‌های پایین‌دست، احداث ایستگاه پیش‌تراکم کاخانه ۱۰۰۰ با چهار ردیف تراکم در ورودی این کارخانه در دستور کار قرار گرفت.
پروژه سوم، پست ۴۰۰ کیلوولت ایثار در منطقه امیدیه است که با هدف تامین و تثبیت برق رسانی به تاسیسات نفتی گسترده آن منطقه عملیاتی شده است.
این پست به پایداری برق دو استان خوزستان و استان بوشهر کمک شایانی می‌کند. در این پست یکی از بزرگ‌ترین تراسفورماتور ساخت ایران نصب خواهد شد. پروژه مهم و کلیدی پست برق ایثار که تا سال ۹۹ فقط ۱۷ درصد پیشرفت داشته با پرداخت مطالبه پیمانکار (برق منطقه‌ای) توسط سرمایه‌گذار به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان پروژه (با ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی) با پیمانکار قبلی در تاریخ ۶ /۱۳۹۹ خاتمه داده شد و ادامه فعالیت به سرمایه‌گذار فعلی یعنی بید بلند خلیج فارس واگذار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.