تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 - 15:55
کد خبر : 117628

بهترین بازی تاریخ فوتبال ایران ؛ وقتی ما شدیم

بهترین بازی تاریخ فوتبال ایران ؛ وقتی ما شدیم

آرمان شرق-گروه ورزش: ترکیب صحیح، چینش درست و همچنین فداکاری بازیکنانی که ۹۰ دقیقه سرشان را مقابل توپ گذاشتند، بردی خارق العاده و خاطره انگیز برای هواداران فوتبال ایران رقم زد. در بازی همه ایران بودیم و نشان دادیم اگر در همه عرصه ها هم ما شویم پیروزیم.

این بهترین بازی تاریخ فوتبال ایران بود

به گزارش “ورزش سه”، این نمایشی فراتر از انتظارات پس از شکست سنگین مقابل انگلیس بود. اما ترکیب صحیح، چینش درست و همچنین فداکاری بازیکنانی که ۹۰ دقیقه سرشان را مقابل توپ گذاشتند، بردی خارق العاده و خاطره انگیز برای هواداران فوتبال ایران رقم زد. آن هم در شرایطی که ایران بعد از دیدار مقابل انگلیس به نظر در ضعیف ترین حالت روحی خود قرار داشت اما با کاهش فشار بیرونی و همچنین اتحاد بیشتر در موقعیت دشوار پیش از مسابقه همه چیز برای موفقیت هموار شد.

برای ایران همه چیز از نیمه دوم آغاز شد؛ جایی که قلق گیری نیمه اول بدل به یک بازی سریع، استفاده از کناره ها و همچنین حرکات موثر سردار روی مدافعان وسط ولز شد. در این میان احسان حاج صفی و سعید عزت اللهی بهترین نمایش ممکن را در میانه میدان داشتند و مدافعان مرکزی و کناری ایران هم فرصتی برای ایجاد موقعیت به حریف نمی دادند. به این ها باید نمایش ویژه سیدحسین حسینی را هم اضافه کرد که با تصمیم خوب کی‌روش بار دیگر فرصت بازی یافت تا بهترین نمایش عمر فوتبالی خود را به ارائه بگذارد.

ایران اما بعد از آن که سه فرصت استثنایی گلزنی را از دست داد، با یک اتفاق (اخراج گلر ولز که ستاره بازی بود)، موقعیت برتری عددی را به صورت کامل به دست آورد و با ورود مهدی ترابی، هر لحظه بیشتر در موقعیت برد قرار گرفت با این حال بازیکنی فوتبال ایران را به مهمترین برد چند دهه اخیر رساند که بیشترین انتقادات را در مسابقه قبلی روی دوش خود داشت؛ روزبه چشمی.

فوق العاده بودیم

تیم ملی ایران در یک بازی دراماتیک در وقت‌‌های اضافه نیمه دوم با دو گل ولز را شکست داد.

ایران ۲- ولز صفر: فوق العاده بودیم

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی ایران در بازی دوم جام جهانی قطر یک نمایش فوق العاده داشت و در نهایت به چیزی که لایقش بود دست پیدا کرد.

ایران در نیمه اول تهاجمی کار کرد و موقعیت خوبی به دست آورد اما گل علی قلی‌زاده آفساید اعلام شد. در ادامه این نیمه هم دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند و در نهایت بازی با نتیجه بدون گل در نیمه نخست پایان یافت.

در نیمه دوم هم این ایران بود که میل گلزنی زیادی داشت و در اوایل نیمه دوم دو بار به تیرک زد. ایران با طارمی در دقیقه ۸۴ به موقعیت تک به تک دست یافت که خطای هنسی، گلر ولز روی او سبب ده نفره شدن ولزی‌ها شد.

فشار ایران پس از اخراج گلر ولز حفظ شد و در اواخر وقت‌های اضافه دو بار دروازه این تیم توسط شاگردان کی‌روش فرو ریخته شد. ابتدا چشمی و سپس رامین رضاییان تیر خلاص را به هم‌بازی‌های گرت بیل زد.

همراه با گزارش لحظه به لحظه اتفاقات و حواشی بازی تیم‌های ملی ایران و ولز در همین صفحه از “ورزش سه” باشید:

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر – گروه B
ورزشگاه: احمد بن علی(الریان)- ساعت ۱۳:۳۰ – تماشاگر: ۴۰۸۷۵ نفر

داور: ماریو آلبرتو اسکوبار(گواتمالا)/ کمک‌ها: کالب والس(ترینیداد و توباگو) و خوآن کارلوس(کاستاریکا)/ داور چهارم: ماگوئته اندیایه(سنگال).

تیم ملی ایران:
سیدحسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی (۸۳- علی کریمی)، احسان حاج‌صفی (۷۷- مهدی ترابی)، احمد نوراللهی (۷۸- روزبه چشمی)، علی قلی‌زاده( ۷۷- علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۶۸- کریم انصاریفرد)
سرمربی: کارلوس کی‌روش

تیم ملی ولز
وین هنسی، کریس مفام، جو رودن، بن دیویس، اتان آمپادو (۷۸- جو آلن)، آرون رمزی (۸۸- دنی وارد)، کانتر رابرتز (۵۷- دنیل جیمز)، نکو ویلیامز، گرت بیل، هری ویلسون (۵۷- برنان جانسون) و کیفر مور
سرمربی: رابرت پیج

اخطار ها:
ولز: جو رودن (۳+۴۵)
ایران: رامین رضاییان (۹۰+۴) علیرضا جهانبخش (۹۰+۵)

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.