مهرداد محمدی

وینگر و مهاجم ۲۹ ساله فوتبال ایران در حالی به استقلال پیوست که پیش‌تر به صراحت گفته بود هوادار پرسپولیس است. با این حال نکته جالب در مورد محمدی به آمار متوسط او مربوط می‌شود. مهرداد فصل گذشته در السیلیه ۸ گل به ثمر رسانده و طی سه فصل قبل از آن برای العربی قطر مجموعا ۱۲ گل زده است. خب البته بخشی از این دوران صرف مصدومیت و بهبودی محمدی شد. به‌طور کلی اما وقتی برچسب «بمب» روی یک بازیکن می‌خورد، از او انتظار می‌رود مسابقات ملی پرشماری داشته باشد. جالب است بدانید محمدی در این سن و سال تنها ۲ بازی ملی دارد و فقط یک گل زده؛ آن هم برابر کامبوج.

رضا شکاری

سپاهان که مثل همیشه سر و صدای زیادی در بازار تابستانی دارد، رضا شکاری را هم جذب کرد و جالب اینجاست که برای استخدام این بازیکن ۳۰۰ هزار دلار پول رضایتنامه به گل‌گهر سیرجان پرداخت. شکاری ۲۵ ساله در سه فصل گذشته مجموعا ۱۲ گل برای گل‌گهر سیرجان زده که بهترین آمارش در فصل گذشته بوده، با ۷ گل زده. این بازیکن در رده بزرگسالان بازی ملی ندارد.

کاوه رضایی

دیگر بازیکنی که انتقالش در این تابستان سر و صدای زیادی به پا کرد، کاوه رضایی بود. این مهاجم ۳۱ ساله فوتبال ایران در حالی به سپاهان پیوست که طی ۲ فصل گذشته تنها ۲ گل به ثمر رسانده است. او بعد از حضور مطلقا ناموفق در لوون بلژیک، به لیگ ایران آمد تا به عضویت استقلال در بیاید، اما فهرست آبی‌ها پر بود. در نتیجه رضایی فقط نیم‌فصل برای تراکتور بازی کرد و ۲ گل به ثمر رساند. او بین دو نیم‌فصل قصد داشت به استقلال برگردد که موفق به انجام این کار نشد و چند ماه خانه‌نشینی را تجربه کرد. رضایی ۱۸ بار پیراهن تیم ملی ایران را پوشیده و ۴ گل زده است. فکر می‌کنید به چه تیم‌هایی؟ دو تا به کامبوج و یکی هم به سیرالئون و بوسنی در مسابقات دوستانه.

شهاب زاهدی

سرانجام باشگاه پرسپولیس هم از نخستین خریدش یعنی شهاب زاهدی رونمایی کرد. زاهدی در حالی بعد از هفت سال به جمع قرمزها برمی‌گردد که انصافا این اواخر پیشرفت خوبی داشته، اما او پارسال برای پوشکاش آکادمی مجارستان فقط ۸ گل زد. زاهدی ۲۷ ساله تنها یک بازی ملی برابر قرقیزستان دارد که همین تازگی در جام کافا انجام شد.