تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 8:06
کد خبر : 149551

بررسی بازی‌های مهم جام حذفی

بررسی بازی‌های مهم جام حذفی

آرمان شرق-گروه ورزش:شمس آذر با سعید دقیقی ترکانده است! شیر مادر حلالش باشد! خودش و کادرش و بازیکنان لیگ یکی که دارد و نشان دادند لیاقت لیگ برتر را دارند. از آن طرف مورایس پس از آنکه ۶تا از بازیکنانش در مقابل گل‌گهر محروم شدند شوک عصبی بزرگی تجربه کرد. چون در فوتبال دنیا این اتفاقات رخ نمی‌دهد و فوتبال است که او را سورپرایز کرده است! علت برمی‌گردد به فوتبال خاص ایران و مربیان خارجی که به ایران می‌آیند هر آن ‌سورپرایز می‌شوند و مورایس واقعا شوکه شده البته نبود آقای ساکت خیلی تاثیرگذار بوده است!

بررسی بازی‌های مهم جام حذفی

 «اعتماد»- رقابت‌های جام حذفی به مرحله حساسش رسیده است. در مهم‌ترین بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم‌ نهایی این مسابقات تیم‌های پرسپولیس و استقلال و سپاهان به ترتیب به مصاف نفت گچساران و مس رفسنجان و شمس آذر خواهند رفت. روی کاغذ حریف پرسپولیس آسان‌تر از دو تیم مدعی دیگر است اما جام حذفی در کشورهای مختلف دنیا به جام شگفتی‌ها شهرت دارد، چراکه یک اشتباه در یک لحظه ممکن است از بازیکن هر تیمی سر بزند و شاهد خلق شگفتی باشیم. در بازی‌های جام حذفی در کشور ما هم شگفتی‌های زیادی رقم خورده است و برای همین حتی احتمال حذف پرسپولیس در ورزشگاه خانگی خودش هم وجود دارد. اما سپاهان و استقلال هم کار بسیار سختی مقابل رقیبان خودشان دارند به خصوص سپاهان که در ۶ بازی متوالی شکست خورده و حالا باید به مصاف شمس آذری برود که غول‌کش این فصل بازی‌های لیگ برتر است! سعید دقیقی یک تیم یکدست و متحد تشکیل داده که می‌تواند یقه هر تیمی را بگیرد. استقلالی‌ها هم که با نکونام در‌ هر دو جام مدعی هستند و باید دید می‌توانند از پس مس رفسنجان بربیایند یا خیر. اما برای بررسی شرایط این سه تیم مدعی و در کل بازی‌های جام حذفی با محمدرضا مهدوی، پیشکسوت فوتبال کشورمان که سابقه پوشیدن پیراهن سپاهان و استقلال و پرسپولیس را هم دارد، تماس گرفتیم. در ادامه چکیده‌ای از گپ و گفت خبرنگار «اعتماد» با مهدوی را می‌خوانید.

در بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی سه تیمی که شما سابقه پوشیدن پیراهن‌شان را دارید به مصاف رقیبان‌شان می‌روند. قرعه کدام تیم (پرسپولیس و استقلال و سپاهان) در این مرحله بهتر است؟

من در هر سه تیمی که اسم بردید بازی کردم و به اتفاق ادموند بزیک قرعه‌کشی این مرحله را انجام دادیم. البته آن زمان مربی سایپا بود. برای تیم‌هایی که دوست داشتند جوان‌های‌شان دیده شوند و با بازیکنان بزرگ تنه به تنه شوند این قرعه‌ها را کشیدم و خوشحال هستم برای هر سه تا تیم پرسپولیس و استقلال و سپاهان که باعث شکوفایی جوانان می‌شوند. جام حذفی، جام شگفتی‌هاست و تیمی که در صدم ثانیه از اشتباهات رقیب استفاده کند، مطمئنا برنده بازی می‌شود و این قضیه برای تیمی مثل گچساران هم می‌تواند رخ دهد اما باید درنظر گرفت تجربه تیم‌های پرسپولیس و استقلال و سپاهان به تمام تیم‌ها می‌چربد.

در مجموع فکر می‌کنم بازی‌ها زیبا شود و امیدوارم از دل این مسابقات پدیده‌هایی بیایند که آقای قلعه‌نویی بتواند از آنها استفاده کند.

قرعه پرسپولیس با نفت گچساران را شما برداشتید؟

بله. سپاهان و شمس آذر در لیگ بازی کردند و قرعه جام حذفی هم در همان روزها بود که بازهم این دو تیم مقابل هم قرار گرفتند.

حریف آسانی نسبت به مدعیان دیگر برای پرسپولیس انتخاب کردید.

بله. اما تیم نفت گچساران تیم خیلی خوبی است و بازی‌های خوبی را ارایه می‌دهند. من فوتبال آنها را دیدم. ضمن اینکه تیم‌هایی که در مقابل مدعیان بازی می‌کنند با انگیزه صدچندانی وارد میدان می‌شوند چون بازی پخش مستقیم است و چشم‌های زیادی به ساق اینها دوخته شده و احتمال شکوفاشدن‌شان زیاد است برای همین تمام قوای‌شان را می‌گذارند. تیم‌هایی که در لیگ کار سختی دارند می‌دانند در جام حذفی با انجام چند بازی به قهرمانی برسند و فرصت خوبی برای‌شان در این جام ‌مهیا است.

سرمربی نفت و گاز گچساران هم پیروز قربانی است و همین موضوع می‌تواند کار پرسپولیس را سخت‌تر کند؟

بله. انگیزه به جای خودش. تیم قربانی خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند. شاید اشتباهات فردی و مبتدیانه باعث شود از پرسپولیس گل هم بخورد اما اگر آن فوتبالی که پیروز بخواهد بتوانند ارایه دهند، می‌توانند شگفتی‌ساز شوند.

در کل جام حذفی با حضور تیم‌های سطح پایین‌تر در کنار مدعیان جام جذابی است. علت شگفتی‌سازی بعضی از تیم‌های سطح پایین‌تر فقط همان انگیزه برای دیده شدن است یا دلیل دیگری هم دارد؟‌

صددرصد همین هم باعث ایجاد جذابیت می‌شود اما وقتی می‌شود با چند بازی در این مسابقات قهرمان شد و به آسیا رسید مطمئنا این تیم‌ها با تمام توان بازی می‌کنند، مخصوصا رقبایی که مدعی اصلی هستند و می‌شود در همین مرحله حذف‌شان کرد!

نفت و گاز می‌تواند مقابل پرسپولیس شگفتی‌سازی کند؟

تیم پیروز قربانی را دیدم اما اینکه بتوانند مقابل پرسپولیس قد علم کنند بستگی به شانس و اقبال‌شان هم دارد، اما همین که بازیکنانش با بازیکنان پرسپولیس تنه به تنه شوند مطمئنا در ادامه لیگ‌ هم خیلی کمک‌شان می‌کند‌. شگفتی در صدم ثانیه اتفاق می‌افتد و اگر فرصت را قدر بدانند، می‌توانند شگفت‌آفرینی کنند. از طرفی پرسپولیس هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست مگر اینکه ‌بخواهد با تیم ذخیره بازی کند. پرسپولیس اگر می‌خواهد قهرمان شود باید با تمام قوا بازی کند. الکس فرگوسن در ده، پانزده درصد بازی‌هایش تغییراتی ایجاد می‌کرد اما به ستون اصلی تیمش دست نمی‌زد.

البته فوتبال ما با فوتبال آنها قابل قیاس نیست. بازیکنان ما که نمی‌توانند مثل بازیکنان انگلیسی هر سه روز یک بار بازی کنند!

آسیب ما در جام‌ ملت‌ها همین بود. سن بالا باعث ‌شد بچه‌ها ریکاوری نشوند وگرنه قدرت قهرمانی را داشتند.

وضعیت استقلال مقابل مس چطور است؟

مس تغییراتی داشته اما استقلال را خیلی مقتدر می‌بینم و نکونام دستمریزاد دارد. باید برای کادرفنی و بازیکنان استقلال با این همه حواشی که دارد ایستاده دست زد. معضلات نکونام ‌تمامی ندارد اما در صدر هستند و با تمام قوا می‌جنگند فقط می‌توانم بگویم؛ جواد! دمت گرم!

استقلال می‌تواند هم در لیگ هم در حذفی قهرمان شود؟

با این ‌حواشی که اتفاق می‌افتد حقیقتش را بخواهید نه! اما جواد از همان بچگی که او را می‌شناسم جاه‌طلب بود. اگر حواشی استقلال همین‌طور ادامه‌دار باشد این تیم ضربه می‌خورد. خطیر باید کار را جمع و جور کند!

سوال آخر درباره سپاهان است. این تیم در ۶ بازی آخرش شکسته خورده و باید به مصاف شمس‌آذر برود. این ‌بازی را چطور می‌بینید؟

شمس آذر با سعید دقیقی ترکانده است! شیر مادر حلالش باشد! خودش و کادرش و بازیکنان لیگ یکی که دارد و نشان دادند لیاقت لیگ برتر را دارند. از آن طرف مورایس پس از آنکه ۶تا از بازیکنانش در مقابل گل‌گهر محروم شدند شوک عصبی بزرگی تجربه کرد. چون در فوتبال دنیا این اتفاقات رخ نمی‌دهد و فوتبال است که او را سورپرایز کرده است! علت برمی‌گردد به فوتبال خاص ایران و مربیان خارجی که به ایران می‌آیند هر آن ‌سورپرایز می‌شوند و مورایس واقعا شوکه شده البته نبود آقای ساکت خیلی تاثیرگذار بوده است!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.