چمن ورزشگاه آزادی قربانیان زیادی از پرسپولیس گرفته است.

تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان مدعی قهرمانی لیگ برتر و نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا با شرایط عجیبی مواجه شده است. سرخ‌پوشان تا به اینجای فصل ۵ بازیکن مصدوم دارند که آخرین آنها یاسین سلمانی است. پس از مصدومیت سلمانی صحبت‌هایی در خصوص پارگی رباط این بازیکن مطرح شد که این موضوع تأیید شده تا خرید جدید قرمزها دومین بازیکن پرسپولیس باشد که تا اینجای لیگ با چنین مصدومیت سنگینی مواجه شده است. ستاره سرخ‌پوشان بعد از گلزنی مقابل فولاد و درخشش برابر الدحیل، در بازی با گل‌گهر سیرجان نیز در ترکیب اصلی قرار گرفت تا اعتماد یحیی گل‌محمدی را پشت سر خود حس کند اما در همان شروع بازی اتفاقی تلخ برای این بازیکن رقم خورد.

پیش از این علیرضا خدادادی مهاجم جوان و آینده‌دار سرخ‌ها بود که در چرخه تمرینات پیش‌فصل رباط داد و پای خود را به تیغ جراحان سپرد. این در حالی است که به جز خدادادی و سلمانی چند بازیکن دیگر پرسپولیس نیز دچار مصدومیت شده‌اند. میلاد سرلک، مهدی ترابی و وحید امیری مصدومان پرسپولیس هستند.

این در حالی است که سرخ‌پوشان تنها ۵ بار در لیگ برتر به میدان رفته و دو هفته از لیگ قهرمانان را پشت سر گذاشته‌اند. از این رو این نگرانی وجود دارد در ادامه راه و تعداد بازی‌های بیشتر تعداد مصدومان تیم بیشتر شود و بی‌شک کادرفنی باید رویه جدیدی را برای حل این مشکل در پیش بگیرد. همین موضوع باعث شده این سؤال مطرح شود که دلیل تعداد بالای مصدومان در پرسپولیس چیست؟ در این بین ادعاهای زیادی همچون چمن بد ورزشگاه آزادی و وقفه زیاد در مسابقات لیگ مطرح شد اما یکی دیگر از ادعاها این بود که تمرینات بدنسازی باعث شده تا پرسپولیس با مصدومان زیادی مواجه شوند. از پنج مصدوم پرسپولیس دو نفر یعنی ترابی و امیری در بازی النصر در ورزشگاه آزادی و دو نفر یعنی سرلک و سلمانی در بازی گل گهر در ورزشگاه آزادی مصدوم شدند. این در حالی است که پرسپولیس در قطر، اهواز و تبریز هم به میدان رفت و مصدومی نداد.

بر همین اساس په‌په لوسادا، مربی بدنساز اسپانیایی پرسپولیس در گفت‌وگوی کوتاهی در خصوص دلیل مصدومیت‌ها می‌گوید: «وضعیت نامناسب زمین یکی از دلایل اصلی است که باعث شده بازیکنان ما دچار مصدومیت شوند. ما ۲ بازی در ورزشگاه آزادی برگزار کردیم و در این ۲ بازی ۴ بازیکن ما مصدوم شدند. ما بازیکنان خوبی همچون مهدی ترابی را از دست دادیم و قطعاً فصل سختی خواهیم داشت.»

او صحبت‌های خود را اینچنین ادامه می‌دهد: «ورزشگاه آزادی به هیچ وجه شرایط خوبی ندارد و چمن برای تیم‌هایی که روی زمین بازی می‌کنند، دردسرساز است. چالـه‌های زیادی در ورزشگاه آزادی وجود دارد و همین چالــه‌های باعث مصدومیت بازیکنان شده است.» او که بعد از حضور در لالیگا به ایران آمد و در تیم‌های نساجی و گل‌گهر به عنوان مربی بدنساز فعالیت کرد، مجدداً تأکید می‌کند: «چاله‌های ورزشگاه آزادی زیاد است و در واقع این چمن شرایط خوبی برای برگزاری بازی ندارد. تمرینات بدنسازی پرسپولیس از پیش فصل آغاز شد و همانگونه که شاهد هستید، بازیکنان در ۹۰ دقیقه شرایط بسیار خوبی دارند. با این حال چنین مشکلی در ورزشگاه آزادی وجود دارد و همین مسأله تمام برنامه‌های ما را به هم ریخته و مختل کرده است.»