تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 1:30
کد خبر : 125476

بازار خودرو در انتظار نتایج مذاکرات /سقوط آزاد قیمت‌ها

بازار خودرو در انتظار نتایج مذاکرات /سقوط آزاد قیمت‌ها

آرمان شرق-گروه اقتصاد:امروز و با کاهش نرخ دلار در بازار شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار بودیم، اما این کاهش مانند روزهای گذشته به چند ده میلیون نرسید و خودروهای پرطرفدار ایران خودرو به افت ۵ تا ۱۱ میلیون بسنده کردند و در این میان مانند روزهای قبل «سمند LX با موتورEF7» تغییر قیمت نداشت.به گفته فعالان بازار این روزها بازار خودرو بیش از همه در انتظار اخبار هسته‌ای است و این امر موجب شده تا شاهد کاهش چندانی در این بازار نباشیم. از سوی دیگر پیش فروش بدون قرعه‌کشی خودروسازان نیز در این کاهش اثرگذار بوده است.

بازار خودرو در انتظار نتایج مذاکرات/سقوط آزاد قیمت‌ها

خبرآنلاین: بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از ریزش گسترده قیمت‌ها در این بازار است.

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو از ریزش گسترده قیمت‌ها در این بازار حکایت دارد، به طوری که در بین خودروهای پراید موجود در بازار، مدل ۱۵۱ سال ۱۴۰۱ آن از ۳۰۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۰ آن نیز در این مدت ۵ میلیون تومان ارزان شده‌است و ۲۸۵ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار خودرو

خودروهای پژو نیز در این مدت ارزان شدند، به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ از ۶۱۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۵۹۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز از ۵۶۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۵۴۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۳۹۹ آن نیز در این مدت ۱۰ میلیون تومان ارزان شده‌است و ۵۲۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

خودرو پژو پارس مدل ۱۴۰۱ نیز از ۶۹۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۶۷۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز از ۶۷۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده‌است.

خودروهای ساینا نیز در این مدت از کاهش قیمت‌ها در امان نبودند، به طوری که ساینا دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ از ۳۸۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۵۵ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۲۵ میلیون تومان ارزان شده‌است و در حال حاضر ۳۴۵ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

سایر خودروهای موجود در بازار نیز در ۲۴ ساعت گذشته کاهش قیمت‌ها را تجربه کردند.

بازار خودرو در انتظار نتایج مذاکرات هسته‌ای

اقتصادنیوز: رصد بازار خودرو از تداوم افت قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو حکایت دارد.
بازار خودرو در انتظار نتایج مذاکرات هسته‌ای + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز؛ امروز و با کاهش نرخ دلار در بازار شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار بودیم، اما این کاهش مانند روزهای گذشته به چند ده میلیون نرسید و خودروهای پرطرفدار ایران خودرو به افت ۵ تا ۱۱ میلیون بسنده کردند و در این میان مانند روزهای قبل «سمند LX با موتورEF7» تغییر قیمت نداشت.

به گفته فعالان بازار این روزها بازار خودرو بیش از همه در انتظار اخبار هسته‌ای است و این امر موجب شده تا شاهد کاهش چندانی در این بازار نباشیم. از سوی دیگر پیش فروش بدون قرعه‌کشی خودروسازان نیز در این کاهش اثرگذار بوده است.

براساس رصد بازار امروز «دنا پلاس توربو اتوماتیک» در بازار افتی ۱۱ میلیونی داشت که بیشترین افت قیمت در میان پرطرفدارهای ایران خودرو محسوب می شود، از سوی دیگر امروز «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «هایما S7 پلاس» و «تارا دنده ای» در بازار افتی ۵ میلیونی داشته‌اند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » بدون تغییر در بازار ۴۸۳ میلیونی تومان قیمت گذاری شد. اما قیمت «هایما S7پلاس» امروز ۵ میلیون تومان کاهش  قیمت داشت در بازار یک میلیارد و ۶۷۵ میلیونی شد.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار ۷۵۵ میلیون تومان قیمت خورد و افت ۵ میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در بازار ۶۸۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی ۲ میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار ۸۷۰ میلیون تومان قیمت خورد و افتی ۱۱ میلیون تومانی را تجربه کرد.  اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۷۴۰میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی ۵ میلیونی داشت.

ایران 14

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.