بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، اگر سرخپوشان بتوانند یک مهاجم تراز اول به خدمت بگیرند، فصل آینده هم قهرمان لیگ برتر خواهند شد.

فرشاد پیوس در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت پرسپولیس در فاصله کمتر از دو هفته تا شروع بیست‌وسومین لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس پس از کسب قهرمانی در جام حذفی، حدود یک ماه زمان را از دست داد و مسائلی مانند ادامه همکاری گل‌محمدی، حفظ ستاره‌های فصل گذشته و همین‌طور فسخ قرارداد بیرانوند باعث شد که پرسپولیس از رقبا عقب بماند، در صورتی که در آن برهه تراکتور و سپاهان در آرامش کارشان را انجام می‌دادند. در حال حاضر هم با وجود اینکه پرسپولیس خریدهای خوبی داشته و براساس نیازش در نقل‌وانتقالات شرکت کرده است، اما شرایط سرخپوشان خوب نبوده و تیم برای حضور در سه تورنمنت کامل نیست.

وی در ادامه افزود: درست است که بازیکنان اصلی و ستاره‌های فصل گذشته حفظ شدند و قراردادشان را تمدید کردند، اما وقتی خط به خط بررسی کنیم، می‌بینیم که گل‌محمدی برای تکمیل کردن فهرست تیمش باید چند بازیکن دیگر جذب کند. با جدایی آل‌کثیر، دیاباته و پریرا در خط حمله، خلاء بزرگی احساس می‌شود و حداقل باید دو مهاجم خوب و گلزن جذب شوند. اگر این اتفاق نیفتد پرسپولیس در طول فصل و لیگ قهرمانان آسیا به مشکل می‌خورد.

مهاجم پیشین پرسپولیس خاطر نشان کرد: من بازی‌های شهاب زاهدی را دیده‌ام، این بازیکن مهاجم خوبی است، اما نمی‌توان فقط به او متکی بود. فوتبال ورزش سنگینی است و مسائلی مانند مصدومیت و محرومیت هر لحظه بازیکن را تهدید می‌کند، بنابراین نیاز است دست سرمربی تیم روی نیمکت باز باشد و در صورت نیاز با جابجایی نفراتش تغییر تاکتیک دهد. به همین خاطر پرسپولیس باید حداقل یک مهاجم تراز اول را به خدمت بگیرد.

پیوس با اشاره به اینکه خط حمله یک تیم از کلیدی‌ترین پست‌ها در فوتبال است، تصریح کرد: شما بهترین دروازه‌بان و خط دفاعی را هم در تیم داشته باشید، اما تا زمانی که یک مهاجم گلزن در خط حمله نداشته باشید زحمات تمام نفرات تیم هدر می‌رود. آل‌کثیر فصل گذشته گل‌های حساسی برای پرسپولیس به ثمر رساند و حالا در این مقطع جایگزینی او کار ساده‌ای نخواهد بود، اما مدیریت باشگاه هرچه سریع‌تر باید مهاجم باکیفیتی را به خدمت بگیرد تا در طول فصل پرسپولیس بتواند با رقبای پرقدرتی مثل سپاهان، تراکتور و استقلال رقابت کند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که «پیش‌بینی‌اش از قهرمان فصل آینده لیگ چیست؟»، گفت: الان خیلی زود است که بتوانیم درباره قهرمان فصل آینده نظر دهیم، باید نیمی از فصل بگذرد و شرایط تیم‌ها را بررسی کنیم تا بتوانیم درباره مدعیان قهرمانی اظهارنظر داشته باشیم. به عقیده من سه مدعی قهرمانی فصل گذشته پرسپولیس، سپاهان و استقلال به همراه تراکتور جزو مدعیان هستند، هرچند که از گل‌گهر هم نباید غافل بود. من فکر می‌کنم اگر پرسپولیس بتواند مهاجم خوبی به خدمت بگیرد، امسال هم قهرمان لیگ خواهد شد.