تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 22:51
کد خبر : 148934

افزایش سرمایه هلدینگ پتروپالایش اصفهان به ۳۷۱هزار میلیارد ریال

افزایش سرمایه هلدینگ پتروپالایش اصفهان به ۳۷۱هزار میلیارد ریال

آرمان شرق-گروه اقتصاد:در مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه پالایشگاه اصفهان که اول اسفندماه در سالن همایش های شهرک محمد منتظری برگزار شد سهامداران با افزایش سرمایه ۳۷۱هزار میلیارد ریالی هلدینگ پتروپالایش اصفهان موافقت کردنند.

افزایش سرمایه هلدینگ پتروپالایش اصفهان به ۳۷۱هزار میلیارد ریال

در مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه پالایشگاه اصفهان که اول اسفندماه در سالن همایش های شهرک محمد منتظری برگزار شد سهامداران با افزایش سرمایه ۳۷۱هزار میلیارد ریالی هلدینگ پتروپالایش اصفهان موافقت کردنند.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پتروپالایش اصفهان،در مجمع عمومی فوق العاده پالایشگاه اصفهان که اول اسفندماه در سالن همایش های شهرک محمد منتظری با حضور ۷۷درصدی سهامداران خرد و عمده به صورت آنلاین وبرخط برگزار شد سهامداران با افزایش سرمایه ۳۷۱هزار میلیارد ریالی این شرکت موافقت کردنند.

در این آئین مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ضمن ارائه گزارشی کامل از فعالیت های انجام شده در پتروپالایش اصفهان از دو سال قبل تاکنون و همچنین میزان پیشرفت طرح های هدف گذاری شده و قدر دانی از همراهی خوب هیات مدیره و کارکنان شرکت در اجرای طرح ها گفت: همه این موفقیت ها نتیجه زحمات کار بازنشستگان و زیر ساخت های است که از قبل دراین شرکت فراهم شده است.

دکتر محسن قدیری،با اشاره به تعریف ۱۲ هدف مهم برای این شرکت که همگی در راستای توسعه پایدار،حفظ محیط زیست و رشد اقتصادی است افزود:خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته و با تولید ۳۹۰ هزار بشکه تصفیه نفت خام در روز در ۹ماهه امسال به ۳۱.۸ همت رشد رسیدیم که این سود تا پایان امسال به ۴۰همت خواهد رسید.

وی افزود: با اقدامات جهادی انجام شده ۱۲۷طرح در پالایشگاه اصفهان آماده بهره برداری است که چشم انداز محصولات استراتژیک با برنامه ریزی انجام شده در افق ۱۴۰۵ تولید ۳۲.۸میلیون لیتر بنزین یورو۵ در روز و افزایش تولید گازوئیل یورو۵ است.

وی با اشاره به اینکه تولید کلیه محصولات در پالایشگاه اصفهان مطابق با استانداردEPآمریکا است افزود:در برنامه امسال تصفیه ۲۵هزار لیتر میعانات گازی به صورت روزانه هدف گذاری شده است.

مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، در ادامه از خرید پالایشگاه دست دوم ۱۲۰هزار بشکه ای خبر داد و گفت:مجوزهای لازم برای حمل این پالایشگاه اخذ شده است که با هزینه انتقال وخرید آن ۲۵میلیون یورو برای پالایشگاه اصفهان هزینه در بر داشته است که در پالایشگاه اصفهان یا هرمزگان نصب خواهد شد.

دکتر قدیری، درباره فعالیت شرکت های زیر مجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: توسعه حمل و نقل ریلی،دریایی جاده ای در دستور کاراین شرکت است که با اتمام خط راه آهن درپترو پالایش اصفهان تا ۱۰میلیون تن در سال محصولات این شرکت با حمل و نقل ریلی انجام میشود.

وی ساخت ۹۵درصد تجهیزات مورد نیاز در پترو پالایش اصفهان و همراهی ۱۵۰شرکت دانش بنیان را از استراتژی های شرکت مشعل پویا عنوان کرد و گفت:۸هزار میلیارد تومان طرح در این شرکت هدف گذاری شده است.

مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان ساخت نیرو گاه هزار مگا واتی ،کاشت بذر درخت بادام اسکوپاریا در ۱۱۵۰هکتار را از دیگر فعالیت های انجام شده دراین شرکت عنوان کرد و افزود:برای اولین بار در ایران ۴۰تن گوگرد در طرح KHT جدا سازی میشود و گوگرد به زیر ۱پی پی ام می رسد.

دکتر قدیری،با اشاره به اینکه برخی از زیر ساخت ها در پالایشگاه رو به فراموشی رفته بود که با نظر هیات مدیرها همه این زیر ساخت ها وارد مدار شد گفت:یکی ازاین طرح ها، RHU بود که از اردیبهشت ماه امسال کلنگ زنی شد که تا پایان سال ۱۴۰۳راه اندازی خواهد شد و با اتمام آن ۳.۵درصد پروکلس جدا سازی میشود و به ازاءهر بشکه ۷درصد سود نصیب پالایشگاه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰هکتار زمین در هرمزگان خریداری شده که شعبه دوم پالایشگاه اصفهان درآن محل خواهد بود افزود:برای کمک به پتروشیمی و سود آوری این شرکت نیز مشاوران داخلی و خارجی طراحی ۱۰محصول با ارزش را برای این شرکت نموده اند که ۳همت سود آوری خواهد داشت.

مدیر عامل پالایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه در سال قبل رتبه اول اصفهان در کاهش مصرف انرژی شدیم تا سال ۲۰۵۰به سمت صفر رساندن کربن کپشن حرکت خواهیم کرد افزود:۳هزار تله بخار دراین شرکت اصلاح و نوسازی شد که ۱سی سی بخار آب به اتمسفر نمی رود.

دکتر قدیری گفت:در راستای مدیریت مصرف آب ۳مخزن استراتژیک آب تا پایان امسال آبگیری شد و مابقی تا مرداد ماه سال آینده آبگیری میشود افزود:از افتخارات هیات مدیره این است که امسال یک ریال اوراق و وام برای شرکت دریافت و فروخته نشد و هیچ کسری در نقدینگی نداشتیم.

در ادامه نیز ارجمند منشی مجمع و معاون مالی، بودجه و سرمایه گذاری پالایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه با افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۲ برای پتروپالایش اصفهان ۱۷.۲همت سود نصیب شرکت خواهد شد افزود:وضعیت مالی شرکت در ۶ماهه امسال رشد قابل توجهی داشته است .

سیدی ،رییس هیات مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز درباره اقدامات انجام شده برای سود آوری پتروشیمی اصفهان گفت:در دوره های قبل پالایشگاه ازاین شرکت زمانی که به صورت خصوصی اداره می شد طلب ۳۰۰میلیارد تومانی داشت که پرداخت نشده بود،البته اصل این بدهی پرداخت شد اما با خرید پتروشیمی توسط پالایشگاه اصفهان مشکلات مالی در مورد دریافت خسارت و مطالبات مطرح بود که باید این مورد توسط سهامداران حل شود تا گزارش حسابرسی پتروشیمی دچار مشکل نشود ،اگر این مورد برطرف گردد بحث افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی از محل زمین ها پیگیری میشود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.