تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 - 15:46
کد خبر : 58890

اعلام مخالفت با معرفی نامزد نیابتی در انتخابات ریاست جمهوری

اعلام مخالفت با معرفی نامزد نیابتی در انتخابات ریاست جمهوری

  انجمن اسلامی مهندسان ایران درآخرین نشست شورای مرکزی خود که به صورت الکترونیک برگزار شد بر ضرورت تبیین چهارچوب ها شرکت در انتخابات و معیارهای معرفی کاندیدا از سوی اصلاح طلبان تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی انجمن مهندسان ، این حزب سیاسی بر این باور است که نفی انتخابات ، نفی پروژه دموکراسی

 

انجمن اسلامی مهندسان ایران درآخرین نشست شورای مرکزی خود که به صورت الکترونیک برگزار شد بر ضرورت تبیین چهارچوب ها شرکت در انتخابات و معیارهای معرفی کاندیدا از سوی اصلاح طلبان تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی انجمن مهندسان ، این حزب سیاسی بر این باور است که نفی انتخابات ، نفی پروژه دموکراسی است، و دموکراسی لاجرم از صندوق رای بیرون می آید .انجمن مهندسان ایران این موضوع را پذیرفته است و بر اساس آن کنشگری خود را استوار می کند.

انجمن مهندسان ایران چارچوب سیاست انتخاباتی ۱۲ ماده ای خود را به شرح ذیل به اطلاع می رساند :

۱- مشارکت تنها در انتخاباتی آزاد و منصفانه آن هم برای تغییر وضع موجود.

۲- صرفا معرفی نامزدهای اصلاح طلب اصیل و با هویت روشن اصلاح طلبانه و پرهیز از کاندیداهای نیابتی و ممانعت از مشارکت باری به هرجهت و پرهیز از بازی در میدان اصولگرایان حاکم و نیروهای نظامی امنیتی.

۳- انجمن مهدسان ایران به عنوان یک حزب ریشه دار در جبهه اصلاحات ،درصورت وجود رقابت درون گروهی جبهه اصلاحات آماده است تا برنامه ها و شعارهای کاندیدای اختصاصی خود را در معرض داوری و همکاری دیگر احزاب قرار دهد و بر اساس قرارداد شفاف با دیگر اصلاح طلبان پیشرو ائتلاف نماید.

۴-هر نامزد اصلاح طلب معرفی شده علاوه بر شجاعت و سابقه اصلاح طلبی باید از مقبولیت اجتماعی برخوردار باشد و با حضورش بر سرمایه اجتماعی اصلاحات بیافزاید . جمع آوری حداقل ۱۵ هزار امضا در سراسر کشور برای هر نامزد ضروری است .

۵-ما نامزد خود را همراه معاون اول و دیگر معاونین و اعضای دفتر به جامعه معرفی خواهیم کرد.و انتظار  داریم تا سایر احزارب هم چنین نمایند تا داوری مناسب صورت پذیرد.

۶-برنامه انجمن مهندسان  برای انتخابات مبتنی بر تشکیل دولت قدرتمند پاسخگو شامل مکانیزم های مهار قدرت های موازی مافیایی و دولت سایه می باشد.

۷- راهبرد اصلی انجمن مهدسان ایران مهار و پاسخگو کردن نیروی هسته سخت قدرت است.

۸-برنامه اصلاحات اقتصادی را با اصلاح زیرساخت ها و نهادها و اصلاح برخی اشتباهات گذشته مانند سیاست تعدیل، واگذاری های غلط، مالِ خودسازی ها و رانت خواری و مبارزه با حضور نظامیان در اقتصاد و شکل گیری مجتمع های اقتصادی نظامی امنیتی که منجر به تضعیف بخش خصوصی مستقل شده و مبارزه رادیکال با گسترش نقدینگی، ریخت و پاش های مالی، کاهش نرخ بیکاری، اصلاح نظام مالیاتی و بانکی، کاهش تورم، کنترل سونامی شکاف درآمدی و بخصوص برآمدن مافیا و بنگاههای غول پیکر اقتصادی نظارت ناپذیر میدانیم.

۹-انجمن مهندسان ایران روی تحولات اجتماعی مانند رشد حاشیه نشینی و جوان شدن جامعه و تغییر سبک زندگی و همچنین طرح شکست برنامه های فرهنگی مذهبی و امثال آنها در حوزه فرهنگ و رسانه هم که در دوره های مختلف گذشته باعث بی اعتمادی عمومی و امواج مهاجرتی شده تمرکز خواهد داشت.

۱۰-انجمن مهندسان ایران  با غارت منابع طبیعی و زیست محیطی و تجاوزات به حریم دارایی های عمومی مبارزه خواهدکرد.

۱۱-سیاست خارجی را به ریل تعامل و دیپلماسی فعال با جهان بخصوص غرب و آشتی و همزیستی با همسایگان برخواهیم گرداند.

۱۲-تمامی تلاش خود را مبذول رفع تحریمها و پایان انزوای سیاسی ایران قرار خواهیم داد. جزییات این برنامه ها درحال تدوین است و در موقع مقتضی منتشر خواهد گردید.

حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی در فرصت انتخابات ۱۴۰۰ و ایجاد موازنه بنفع اصلاحات ساختاری اولویت اهداف انجمن مهندسان خواهد بود. عدالت اجتماعی، برابری جنسیتی، رفع تبعیض از شکاف ها و گسل های طبقاتی و قومیتی و فرهنگی و گسترش حس تعلق آحاد جامعه به ایران و اینکه ایران مال همه ایرانیان است. همچنین ایجاد فرصت های معیشتی و اقتصادی برای گروه های کم درآمد، تهی دستان شهری و روستایی، حاشیه نشینان، تثبیت حق اعتراض غیرخشونت آمیز و تقویت اتحادیه های صنفی و نهادهای مدنی بخشی از برنامه انجمن برای انتخابات پیش روست.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.