سیدبندی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۳+۱ نماینده ایران اعلام شد.

وب‌سایت فوتی رنکینگز به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، سیدبندی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد که طی آن، پرسپولیس در گلدان اول جای گرفته و سرگروه خواهد بود. سپاهان و نساجی نیز در سید دوم قرار دارند.

نکته سورپرایز کننده در اعلام این سیدبندی، قرار گرفتن الدحیل در سید دوم است. در شرایطی که تصور می‌شد این تیم قدرتمند قطری یکی از تیم‌های سرگروه باشد، اما آنها در گلدان دوم قرار گرفته‌اند که این می‌تواند موضوع نگران‌کننده‌ای برای تیم سرگروه باشد.

مسئله جالب بعدی، حضور نساجی در سید دوم است. پیش از این گمان می‌رفت که این تیم طی نخستین فصل حضورش در لیگ قهرمانان آسیا در گلدان سوم جای بگیرد، اما طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، شاگردان رحمتی یکی از تیم‌های حاضر در گلدان دوم هستند.

تراکتور نیز که باید کارش را از مرحله پلی اف آغاز کند، در صورت پیروزی در این دیدار، راهی سید چهارم می‌شود. تبریزی‌ها باید به مصاف برنده جدال شارجه امارات و باشوندارا کینگز بنگلادش بروند.

در سید نخست این پیکارها، دو تیم از عربستان حضور دارند. الهلال و الاتحاد که در دو فصل قبل عنوان قهرمانی لیگ عربستان را به خود اختصاص دادند، سرگروه خواهند بود. پاختاکور ازبکستان به صورت غیرمنتظره‌ای در سید اول جای گرفته، السد قطر نیز در گلدان اول حضور دارد و بالاخره اینکه پرسپولیس پنجمین تیم سید نخست است.

در گلدان دوم حضور دو نماینده از ایران قابل توجه است. سپاهان عنوان نائب قهرمان فصل قبل و نساجی که قهرمانی جام حذفی ۲ فصل پیش را به دست آورد، در کنار تیم های الدحیل قطر (قهرمان فصل قبل لیگ ستارگان)، الفیحاء (قهرمان دو فصل قبل جام حدفی عربستان) و نسف قرشی ازبکستان حضور دارند.

تیم‌های الفصیلی اردن، استقلال تاجیکستان، آهال ترکمنستان، بمبئی سیتی هند و بالاخره قهرمان لیگ عراق (هنوز مشخص نشده) تیم های حاضر در سید سوم خواهند بود. العین امارات به همراه چهار تیم دیگر حاضر در پلی آف که از سد رقبای خود بگذرند، در سید چهارم حضور خواهند داشت.