تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 7:23
کد خبر : 140351

اسـرائـــیل در شـــــوک بزرگ

اسـرائـــیل در شـــــوک بزرگ

آرمان شرق-گروه بین الملل:شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از افزایش شمار کشته‌های اسرائیلی در عملیات طوفان الاقصی به ۳۰۰ نفر خبر داد.البته وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شمار کشته‌ها را ۲۵۰ نفر اعلام کرده است.۱۵۰۰ نفر هم زخمی شدند که حال حدود ۲۷۰ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

اسـرائـــیل در شـــــوک بزرگ

آرمان امروز-سرویس بین الملل: کم تر کسی تصور می کرد که نیروهای فلسطینی روز گذشته بتوانند با این حجم گسترده به مناطق تحت تسلط اسرائیل حمله کرده و بخش هایی از آن را به تصرف خود درآورند اما این اتفاق رخ داد و نیروهای اسرائیلی که بعضا دل خوشی از نتانیاهو ندارند، در مقابل این حمله غافلگیر شدند.

غافلگیری که منجر به کشته شدن ده ها اسرائیلی شد و نیروهای فلسطینی در نقاط مختلف به سمت سرزمین های تحت تسلط اسرائیل یورش بردند.

حملاتی کم سابقه که سبب شد تا سوالات زیادی در خصوص آینده این جغرافیا در اذهان عمومی شکل گیرد.

آن چه در این میان رخ داد، پاسخ هوایی شدید اسرائیل به این حملات بود که منجر به کشته شدن صدها فلسطینی شد و خسارت های زیادی را به فلسطینی ها وارد کرد.

صلاح الدین خدیو، تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل در خصوص این تحولات و سابقه این قبیل درگیری ها می گوید: حماس جنگ اکتبر ۱۹۷۳ را تکرار کرد درست در پنجاهمین سالگرد آن. جنگی که دست کم در مراحل اولیه به شکست اسرائیل از ارتش های سوریه و مصر انجامید.

ماحصل عملیات حماس هم  تا کنون یک رسوایی بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای اسرائیل بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اسرائیل که به اشراف بالای اطلاعاتی و توان رزمی باورنکردنی شهره است، تا این حد غافلگیر شده، گفت: یحتمل بخاطر داشتن رهبری فاسد و پرمناقشه که جامعه را دوشقه کرده و بخاطر اقداماتش جهت نقض استقلال دستگاه قضایی روابطی متشنج با ارتش و سازمان های امنیتی دارد.

خدیو در پاسخ به این مطلب که آیا حماس راسا دست به این حمله زده است؟

نیز اظهار کرد: طراحی عملیاتی با این میزان از دقت و پیچیدگی به تنهایی از سازمانی کوجک و تحت محاصره بر نمی آید. احتمالا پای یک دولت خارجی در میان است.

این تحلیلگر مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: اهداف حماس لزوما با جمهوری اسلامی یکسان نیست. گرچه در مقابله با صلح اسرائیل و عربستان با جمهوری اسلامی انگیزه‌های مشترکی دارد اما در عمل گرایی و داشتن دیدگاه های مستقل به وضوح با سازمان های کاملا در ارتباط با ایران نظیر جهاد اسلامی و حزب الله متفاوت است.

رهبری حماس در درجه اول به دنبال یادآوری مساله فراموش شده فلسطین است. مساله فلسطین در سایه جنگ سرد ایران و کشورهای عرب اولویت سابق خود را از دست داده و دولت خودگردان و رهبری فلسطینی ها در رام الله تحت فشاری بی سابقه است.

خدیو تصریح کرد: حماس با آگاهی از این امر خود را در مقام رهبری اصلی فلسطینیان باالا می کشد و موانع جدی هم پای بن سلمان و نتانیاهو و بایدن می گذارد.

درست مانند سادات که در بن بست نظامی و سیاسی جنگ شش روزه گرفتار شده بود، حماس هم با کسب یک پیروزی در صدد خروج از‌ تنگناست.

راهبرد حماس در حقیقت همان راهبرد سادات است: جنگ، جنگ، تا یک پیروزی!

ارمغان پیروزی ابتدایی مصری ها در عبور از کانال سوئز با وجود شکست نهایی آنان، آغاز مذاکرات صلح و خروج اسرائیل از شبه جزیره سینا بود. نتیجه جنگ کنونی هنوز مشخص نیست.

اما انتظار می رود به تحولات سیاسی عمده‌ای بینجامد.

آغاز دور جدیدی از گفت و گوهای صلح و نرمش اسرائیل در پرونده هایی چون بیت المقدس و شهرک های کرانه باختری و در نهایت تشکیل دولت فلسطین می تواند از پیامدهای احتمالی آن باشد.

خدیو اظهار کرد: در ساعات آینده شاهد ضد حمله شدیدتر اسرائیل از طریق حملات هوایی به غزه خواهیم بود. احتمال هجوم زمینی هنوز دور از ذهن است.

ترور هدفمند رهبران حماس هم با وجود ده ها اسیر اسرائیلی در دست آن بدون چالش نخواهد بود.

خدیو ادامه داد: در هر صورت حتما طی روزها یا هفته های آتی با میانجیگری مصری ها آتش بس برقرار خواهد شد.

وی افزود: اگر رزمندگان حماس موفق شده باشند تمام اسرا را به داخل غزه منتقل کرده باشند، کیفیت پایان جنگ و مذاکرات آتش بس تحت تاثیر قرار می گیرد.

در صحنه سیاسی موقعیت نتانیاهو تضعیف شده و چه بسا در ماه های آتی سقوط‌ کند.

این جنگ نقطه عطفی در تاریخ اسرائیل است و موجب تغییر دیدگاه ها در سطحی کلان می شود.

این تحلیلگر مسائل بین الملل توضیح داد: همان گونه که جنگ اکتبر محیط استراتژیک خاورمیانه را دگرگون کرد، نفوذ زمینی حماس به سرزمین های ۱۹۴۸ و شکست اطلاعاتی بی سابقه اسرائیل هم چنین پیامدی خواهد داشت.

عکس ویژه از طوفان الاقصی در توئیتر سایت رهبر انقلاب

حساب کاربری سایت رهبری در اکس تصویری از جوانان فلسطینی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حساب سایت رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی اکس در واکنش به حملات امروز حماس به اسرائیل با انتشار عکسی نوشت؛ امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، از همیشه‌ی این هشتاد سال بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌ترند

عکس ویژه از طوفان الاقصی در توئیتر سایت رهبر انقلاب

شمار شهدای غزه به ۲۳۲ نفر رسید

مقام‌های فلسطینی اعلام کردند که شمار شهدای تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۳۲ نفر رسیده است.

شمار شهدای غزه به ۲۳۲ نفر رسید

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، مقام‌های فلسطینی اعلام کردند که شمار شهدای تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۳۲ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، بیش از هزار و ۶۰۰ فلسطینی نیز در این حملات زخمی شده‌اند که وضعیت جسمی ده‌ها نفر از آنها وخیم است.

در همیت حال، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمار کشته‌ها در سرزمین‌های اشغالی از ۲۰۰ نفر گذشته است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه‌، در جریان درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، دست کم هزار و ۴۵۲ نفر نیز زخمی شده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از تشدید درگیری طولانی‌مدت بین دو طرف، وضعیت در سرزمین‌های اشغالی را «جنگی» اعلام کرد.

تلفات صهیونیست‌ها به ۳۰۰ کشته رسید

منابع فلسطینی اعلام کردند که شمار کشته‌های صهیونیست‌ها در جریان جنگ طوفان الاقصی به ۳۰۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شمار کشته‌های صهیونیست‌ها در جریان جنگ طوفان الاقصی به ۳۰۰ نفر افزایش یافت.

در همین ارتباط نیز، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از افزایش شمار کشته‌های اسرائیلی در عملیات طوفان الاقصی به ۳۰۰ نفر خبر داد.

البته وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شمار کشته‌ها را ۲۵۰ نفر اعلام کرده است.

۱۵۰۰ نفر هم زخمی شدند که حال حدود ۲۷۰ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

ماه اکتبر برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها یادآور ایام جنگ کیپور در سال ۱۹۷۳ است. جنگی که مصر و سوریه با غافلگیری تمام در روزی که یهودی‌ها در تطعیلات عید بودند، آغاز کردند و ضربات سنگینی را به صهیونیست‌ها زدند.

امروز صبح نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوارغزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد.

در جنگ‌های پیشین و تنش‌های سال‌های اخیر، روزهای قبل آن بارها فضاسازی و هشدارهایی از سوی مسئولین و رسانه‌های صهیونیستی داده می‌شد. اتفاقی که در روزهای اخیر در سطح پایین هم رخ نداد.

جدا از حجم حملات و اسیر گرفتن و کشته شدن صهیونیست‌ها ناشی از ورود نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، پیام محمد ضیف رهبر نیروهای قسام (شاخه نظامی حماس) نشان داد، حماس و مقاومت به دنبال یک عملیات کوتاه و چند ساعته نیست.

او در پیام صوتی اش نیم ساعت پس از شروع نبرد آورده است:

«بیش از ۵۰۰۰ موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کردیم. از امروز به بعد، همکاری امنیتی (تشکیلات خودگردان) با دشمن صهیونیستی پایان می‌یابد. امروز ملت دوباره در مسیر خیزش، مقاومت و بازگشت قرار می‌گیرد. از ساکنان قدس می‌خواهیم علیه دشمن اشغالگر به پا خیزند. برادرانمان در مقاومت اسلامی در لبنان، عراق، سوریه و یمن را به یاری مقاومت در فلسطین فرامی‌خوانیم. زمان آن رسیده تا مقاومتی عربی متحد و یکپارچه شود. از همه دعوت می‌کنیم به سمت فلسطین رخت ببندند. زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است. از امت اسلامی و عربی می‌خواهیم به سمت مرزهای فلسطین حرکت کنند.»

درخواست‌های محمد ضیف به خوبی نشان می‌دهد که دوران جدیدی آغاز شده است و مقاومت به دنبال ضربه‌های اساسی به رژیم صهیوینستی است.

سناریو حماس و مقاومت بسیار به واکنش صهیونیست‌ها بستگی دارد، اما آنچه مشخص است آن است که در یک غافلگیری کامل، مقاومت ابتکاری را عملیاتی کرده است که سابقه نداشته است. عبور از مرز، به دست گرفتن گذرگاه‌ها و حداقل ۳ شهرک در ۵ ساعت همگی نشان از آغاز دوران جدیدی برای مقاومت است.

موج جدید عملیات موشکی مقاومت علیه صهیونیست‌ها

گروه‌های مقاومت در ادامه عملیات طوفان الاقصی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را با نزدیک به حداقل ۳۰۰ فروند راکت و موشک آماج حملات خود قرار دادند.

موج جدید عملیات موشکی مقاومت علیه صهیونیست‌ها+ تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه با انتشار تصاویری، از موج جدید حملات موشکی گروه‌های مقاومت در نوار غزه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین با ۱۵۰ فروند راکت و موشک خبر دادند.

همزمان گفته می‌شود که ساکنان محله «بیت حانون» در شمال نوار غزه، پیامک‌هایی از سمت ارتش رژیم موقت صهیونیستی مبنی بر تخلیه دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری «شهاب» ساعتی بعد اعلام کرد که موج گسترده دیگری از حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی به شهرک‌های اطراف نوار غزه با حداقل ۱۰۰ فروند راکت و موشک شلیک شده است.

منابع صهیونیستی نیز می‌گویند آژیر هشدار حملات موشکی در تقریبا تمام شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه فعال شده است.

به گفته رسانه‌های عربی، باوجود فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین، تعداد زیادی از موشک‌های مقاومت در حال اصابت مستقیم به شهرک «عسقلان» هستند.

منابع محلی در ادامه فیلم‌ها و تصاویری از برخورد موشک‌های شلیک‌شده از نوار غزه به بیمارستان غصبی «برزیلای»، کنیسه یهودیان و یک ساختمان در عسقلان مخابره کردند.

صبح روز شنبه بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

نیروهای مقاومت همچنین در اقدامی بی‌سابقه به حداقل ۷ شهرک صهیونیست‌نشین نفوذ کردند که یک شکست تمام عیار امنیتی و اطلاعاتی برای رژیم کودک‌کُش صهیونیستی محسوب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.