تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 - 8:43
کد خبر : 150295

استقلال قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

استقلال قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

آرمان شرق-گروه ورزش: با توجه به اینکه احتمالا هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران حوالی بیستم فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، استقلالی‌ها بیش از ۱۵۰ روز صدرنشینی در لیگ برتر را تا پایان تعطیلات نوروزی تجربه خواهند کرد و حفظ روند درخشان نتیجه‌گیری‌شان در فصل جاری می‌تواند باعث تمدید این روند شود.

استقلال قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

استقلال قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

‌دربی پایتخت با کمترین موقعیت گل‌زنی ممکن و کمترین هیجان دنبال شد و هواداران فوتبال موفق نشدند در حساس‌ترین بازی لیگ بیست‌وسوم، فوتبال زیبایی را تماشا کنند و در نهایت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. به گزارش فوتبال ۳۶۰، آبی‌پوشان پایتخت با تساوی در مسابقه دربی، ۴۳ امتیازی شدند و در رتبه نخست جدول قرار گرفتند. در طرف مقابل، پرسپولیسی‌ها با کسب ۴۰ امتیاز در جایگاه دوم ماندند اما آنچه در این میان مهم است، روند نتیجه‌گیری دو تیم در بازی‌های رودررو است؛ به‌طوری‌که در دربی رفت که به میزبانی پرسپولیس برگزار شد، بازی با تساوی یک-یک خاتمه یافت و تساوی بدون گل در دربی برگشت به میزبانی استقلالی‌ها، باعث شد آبی‌پوشان پایتخت بتوانند از قانون گل زده در خانه حریف بهره ببرند و در قانون بازی رودررو، گوی برتری را از پرسپولیس بربایند. این مسئله سبب شد تا درصورتی‌که دو تیم امتیازات‌شان در ادامه فصل برابر شود، رتبه بهتر از آن آبی‌پوشان پایتخت باشد.

شاگردان جواد نکونام پیش از پایان سال ۱۴۰۲، باید در آخرین مسابقه‌شان در تهران به مصاف هوادار بروند. در نقطه مقابل هم پرسپولیس در دیداری خانگی میزبان پیکان تهران خواهد بود اما حتی درصورتی‌که آبی‌پوشان پایتخت برابر هوادار شکست بخورند و پرسپولیسی‌ها با برد کارشان را برابر پیکان به پایان برسانند، شرایط در صدر جدول رده‌بندی تغییری نخواهد کرد و با وجود برابری امتیازات، استقلال به دلیل برتری در بازی رودررو با پرسپولیس، صدرنشین جدول رده‌بندی خواهد بود. با این اوصاف، آبی‌پوشان با کسب هر نتیجه‌ای در جدال با هوادار می‌توانند با صدرنشینی به کار خود در سال ۱۴۰۲ پایان بدهند. آبی‌ها بعد از آنکه در نبرد هفته هشتم برابر آلومینیوم اراک به پیروزی رسیدند، توانستند صدر جدول را در اختیار بگیرند و بعد از آن مسابقه، به روند صدرنشینی خود ادامه دادند. با توجه به اینکه احتمالا هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران حوالی بیستم فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، استقلالی‌ها بیش از ۱۵۰ روز صدرنشینی در لیگ برتر را تا پایان تعطیلات نوروزی تجربه خواهند کرد و حفظ روند درخشان نتیجه‌گیری‌شان در فصل جاری می‌تواند باعث تمدید این روند شود.

سپاهان اصفهان سال ۱۴۰۱ را در قامت صدرنشین لیگ به پایان برد، اما پرسپولیسی‌ها که در فاصله چهار امتیازی با سپاهان در رتبه سوم جدول حضور داشتند، توانستند در روزهای آغازین سال ۱۴۰۲ معادلات را تغییر بدهند و عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم را به‌دست آوردند. با وجود این، شرایط در سال ۱۴۰۰ متفاوت پیش رفت؛ به‌طوری‌که شاگردان فرهاد مجیدی مقتدرانه و با فاصله شش امتیازی نسبت به پرسپولیس رده دومی به استقبال تعطیلات نوروزی رفتند و بعد از آغاز سال ۱۴۰۱ هم توانستند روند درخشان خود را حفظ کنند و عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ویکم را به‌دست آوردند. هواداران استقلال که خاطره خوشی از آغاز سال جدید با صدرنشینی دارند، امیدوار به تکرار خاطرات سال ۱۴۰۱ هستند و امیدشان به این است که تیمشان بتواند در مسیر قهرمانی گام بردارد و بعد از یک فصل ناکامی در فتح جام، آنها این‌بار با هدایت جواد نکونام بتوانند عنوان قهرمانی فوتبال ایران را از آن خود کنند. در صورت برد استقلال برابر هوادار و شکست پرسپولیس در مقابل پیکان در هفته پایانی لیگ برتر در سال ۱۴۰۲، این فرصت برای آبی‌ها وجود دارد تا در شرایطی مشابه سال ۱۴۰۰ به استقبال تعطیلات نوروزی بروند و با برتری شش امتیازی نسبت به پرسپولیس کار خود را پیش ببرند./منبع:۳۶۰ درجه

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.