تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 20:22
کد خبر : 129203

استقلال از قهرمانی دور شد/تعویض های اشتباه ساپینتو 

استقلال از قهرمانی دور شد/تعویض های اشتباه ساپینتو 

آرمان شرق-گروه ورزش: با این تساوی، فاصله استقلال با صدر جدول به سه امتیاز رسید که در صورت پیروزی پرسپولیس در بازی فردا، این فاصله به عدد چهار می رسد و با توجه به ۲ هفته باقیمانده لیگ، می توان گفت که تیم ریکاردو ساپینتو شانس چندانی برای قهرمانی نخواهد داشت.

استقلال از قهرمانی دور شد/تعویض های اشتباه ساپینتو .

استقلال ۱- نفت آبادان ۱: جنوب به این تیم می‌نازد!

به گزارش “ورزش سه”، در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و هشتم لیگ برتر، استقلال در بدترین زمان ممکن برابر صنعت نفت متوقف شد تا رویای کسب قهرمانی لیگ برتر برای آبی ها و ساپینتو به پایان برسد.

نخستین موقعیت جدی بازی را صنعت نفت خلق کرد که ضربه ممی زاده را حسینی راهی کرنر کرد. در دقیقه ۱۸ مهدی قایدی در محوطه جریمه صنعت نفت سرنگون شد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

یخ بازی در ثانیه های پایانی نیمه نخست آب شد. روی پاس خوب قایدی، محبی در محوطه جریمه صاحب توپ شد که وینگر بوشهری توسط مدافعین آبادان سرنگون شد و داور یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد که پیمان بابایی آن را وارد دروازه کرد.

صنعت نفت در دقیقه ۶۲ و روی اشتباه حسینی به گل رسید. ارسال پشت مدافعین را بیت سعید مهار کرد و توپ را به ممی زاده سپرد و این بازیکن ضربه اش را روانه دروازه کرد که توپ از زیر دستان کاپیتان استقلال به گل تبدیل شد.

1871374

استقلال ظرف یک دقیقه موقعیت های پرشماری را از دست داد. ابتدا شوت محبی را گروسیان راهی کرنر کرد. سپس روی ارسال قایدی، بابایی در دهانه دروازه قصد باز کردن دروازه میهمان را داشت که توپ به صورت گروسیان برخورد کرد و پشت محوطه جریمه به سعید مهری رسید. شوت او را باز هم گروسیان مهار کرد که توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و دور شد.

نام جعفر سلمانی نیز در میان بازیکنانی که موقعیت های خوبی از دست داده اند، اضافه شد. حرکت دیدنی میرزایی از راست و پاس در عرض او به سلمانی رسید که ضربه بسیار کم جان این بازیکن را گروسیان مهار کرد. قایدی می توانست در دقیقه ۸۸ استقلال را به گل برساند اما ضربه کاشته او با برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.

حرکت قایدی به شکل عجیبی در وقت های تلف شده تکرار شد. کاشته ای که چسبیده به محوطه جریمه نصیب آبی ها شده بود، با ضربه قایدی همراه شد و توپ این بازیکن پس از برخورد به تیرک دروازه، به بیرون رفت.

در نهایت این مسابقه با تساوی یک – یک به پایان رسید تا عملا شانس استقلال برای کسب عنوان قهرمانی به پایین ترین حد خود برسد. صنعت نفت نیز به بقا در لیگ امیدوار شد.

🏆 بازی از هفته بیست و هشتم – بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر
🗓 جمعه: ۱۵/۰۲/۱۴۰۲ ؛ ساعت: ۱۸:۰۰
🏟 ورزشگاه: آزادی تهران /  حدود ۱۵ هزار تماشاگر
👕گروه داوری: کوپال ناظمی / کمک ها: علیرضا ایلدروم – مهدی عالیقدر ؛ داور چهارم: سعید رحیمی مقدم / ناظر: محسن قهرمانی

🟨 کارت زرد:
استقلال: ارسلان مطهری (۹۰+۴)
ترکیب صنعت نفت: رحیم آلبوغبیش (۲۰)-فردین یوسفی (۳۵)

ترکیب استقلال:
حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (۷۹- ارسلان مطهری)، صالح حردانی، سعید مهری، آرش رضاوند (۷۳- محمدحسین زواری)، روزبه چشمی (۷۹- زبیر نیک‌نفس)، محمد محبی (۷۳- رضا میرزایی)، مهدی قایدی و پیمان بابایی (۷۹- آرمان رمضانی)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

1871376

ترکیب صنعت نفت:
فرزین گروسیان، محمد طیبی، میثم تهی‌دست، امید خالدی، حسین ساکی، رحیم آلبوغبیش (۴۶- حکیم نصاری)، یوسف وکیا (۴۶- حسن بیت‌سعید)، فردین یوسفی، طالب ریکانی (۷۹- محمدرضا جلیل)، مهدی ممی‌زاده و احمد شریعت زاده
سرمربی: عبدالله ویسی

⚽️ شرح گل ها:
استقلال یک – صنعت نفت صفر (دقیقه ۴۵: پیمان بابایی): روی حرکت خوب مهدی قایدی و پاس در عمق او، محمد محبی در محوطه جریمه صاحب توپ شد ولی این بازیکن با خطای امید خالدی روی زمین افتاد و داور نیز یک خطای پنالتی به سود آبی ها اعلام کرد که پیمان بابایی آن را برخلاف جهت حرکت فرزین گروسیان وارد دروازه کرد.

استقلال یک – صنعت نفت یک (دقیقه ۶۲: مهدی ممی زاده): روی یک پاس پشت مدافعان، حسن بیت‌سعید صاحب در محوطه جریمه صاحب توپ شد و آن را به مهدی ممی زاده سپرد. این بازیکن پس از چند بار عوض کردن پا، ضربه اش را روانه دروازه کرد که توپ او از زیر دستان حسینی وارد دروازه شد تا کار به تساوی کشیده شود.

⏱ لحظات حساس:
دقیقه ۱۰: استقلالی ها با یک حرکت خوب از سمت چپ وارد محوطه شدند ولی تعلل بابایی باعث از دست رفتن این موقعیت شد و در ادامه نیز ضربه چشمی به بیرون رفت.
دقیقه ۱۵: مهدی ممی زاده از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و ضربه اش را روانه دروازه کرد که سیدحسین حسینی با واکنشی دیدنی توپ را راهی کرنر کرد و دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه ۱۸: پیمان بابایی و مهدی قایدی روی یک فرار تند و تیز صاحب موقعیت خوبی شدند که وینگر بوشهری آبی ها در محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.
دقیقه ۴۵+۱: صنعت نفت صاحب یک کاشته شد که ارسال حسین ساکی از سمت چپ به روی دروازه با اشتباه عجیبی حسینی، مستقیم و به شکلی خطرناک، از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸: یک ارسال از بازیکنان صنعت نفت از سمت راست، حسینی را وارد به واکنش کرد و کاپیتان آبی ها توپ را دور کرد.
دقیقه ۵۲: ارسال محمد محبی از سمت راست با اشتباه گروسیان همراه شد و او در دو مرحله توپ را مهار کرد.
دقیقه ۶۵: سعید مهری از راه دور اقدام به شوت زنی کرد که توپ او با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه ۶۷: حملات استقلال برای گلزنی افزایش یافت که در یکی از این موقعیت ها، شوت محبی را گروسیان راهی کرنر کرد.
دقیقه ۶۸: دروازه صنعت نفت به شکل معجزه واری بسته ماند. ابتدا ارسال قایدی در دهانه دروازه به بابایی رسید که ضربه او را گروسیان از کمترین فاصله ممکن برگشت داد که توپ پشت محوطه جریمه به سعید مهری رسید. شوت این بازیکن را واکنش دیدنی گروسیان به تیر دروازه برخورد کرد و توپ برگشتی را قبل از اینکه بابایی به گل تبدیل کند، مدافع صنعت نفت دور کرد.
دقیقه ۷۷: حرکت بسیار خوب میرزایی از سمت راست و پاس در عمق او به جعفر سلمانی رسید ولی ضربه او به حدی کم جان بود که گروسیان آن را به راحتی مهار کرد.
دقیقه ۸۸: استقلال چسبیده به محوطه جریمه صاحب یک ضربه آزاد شد که شوت قایدی با برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹۰+۲: شاگردان ساپینتو چسبیده به محوطه جریمه صاحب موقعیت دیگری شدند که ضربه مهدی قایدی باز هم به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه ۹۰+۷: ارسال سعید مهری با ضربه سر سیلوا همراه شد و توپ با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

1871389

🥇 بهترین بازیکن میدان:
فرزین گروسیان شب فوق العاده ای را سپری کرد. سنگربان صنعت نفت در چندین صحنه دروازه تیمش را نجات داد تا منجی آبادانی ها لقب بگیرد. اوج درخشش او روی حملات پی در پی استقلال بود که او ابتدا ضربه بابایی را از کمترین فاصله ممکن با صورت مهار کرد و سپس شوت سعید مهری با کمک تیرک دروازه مهار کرد.

📌 اتفاق ویژه:
با این تساوی، فاصله استقلال با صدر جدول به سه امتیاز رسید که در صورت پیروزی پرسپولیس در بازی فردا، این فاصله به عدد چهار می رسد و با توجه به ۲ هفته باقیمانده لیگ، می توان گفت که تیم ریکاردو ساپینتو شانس چندانی برای قهرمانی نخواهد داشت.

🔴 در حاشیه:
* پیش از آغاز بازی مسئولان برگزاری مسابقه در زمین چمن عکس یادگاری گرفتند.
* دروازه‌بان‌های صنعت نفت اولین نفراتی بودند که برای گرم کردن وارد زمین شدند.
* پیش از ورود آبی‌ها به زمین برای گرم گردن، هوادارن استقلال علیه افشین پیروانی شعار دادند.
* حدود ۵۰ هوادار صنعت نفت آبادان که در ورزشگاه حاضر هستند، با شعار ” با غیرت‌ها” به تشویق تیم محبوب‌شان پرداختند.
* یک فرد چینی که نماینده یک شرکت دولتی چینی و به دنبال خرید باشگاه استقلال است در جایگاه ویژه تماشاگر این دیدار شد. وی قصد دارد برای آغاز مذاکرات از زیرساخت‌های فوتبال ایران دیدن کند.
* امید حامدی فر و محمدحسین زواری، دو هافبک پیشین نفت آبادان با اعضای این تیم خوش و بش کردند و سپس عکس یادگاری گرفتند.
* مهدی حاج محمد پیشکسوت ارزنده استقلال که برای تماشای این بازی در ورزشگاه حاضر شد. حاج محمد در فینال جام باشگاه‌های آسیا به عنوان بازیکن تعویضی رایکوف وارد زمین شد و با زدن ۲گل پیروزی آبی‌پوشان را رقم زد.
* حدود ۱۵هزار هوادار استقلال روی سکوها حضور دارند. حدود ۲۰۰ هوادار صنعت نفت نیز در ورزشگاه، این تیم را تشویق می‌کنند.
* در دقیقه ۱۹ بازی و پس از سرنگونی قایدی در محوطه جریمه نفت آبادان، داور دستور به ادامه بازی داد اما نیمکت نشینان استقلال اعتقاد به پنالتی داشتند. روی ماتا در این لحظه با عصبانیت به سمت داور چهارم رفت و با نشان دادن پای خودش سعی در تشریح صحنه بحث برانگیز داشت. لحظاتی بعد و در جریان بازی نیز ساپینتو به سمت کمک داور رفت و با او گفت‌وگوی کوتاه و صمیمانه‌ای در مورد این صحنه انجام داد.
* هواداران استقلال علیه فدراسیون فوتبال شعار دادند. آن‌ها در شعار خودشان معتقد بودند قهرمانی با تبانی لذتی ندارد.
* آندرانیک تیموریان مربی تیم ملی که برای تماشای این دیدار در جایگاه ویژه حضور دارد، برای دقایقی با حجت کرمی سرپرست باشگاه استقلال گفت‌وگو کرد. برخلاف اعلام بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال مبنی بر اینکه قرار است امیر قلعه‌نویی همراه با آندرانیک تیموریان برای تماشای این بازی به ورزشگاه آزادی بیاید، سرمربی تیم ملی بار دیگر برای تماشای این دیدار به وررزشگاه نیامد.
* برخلاف انتظار و روال سابق، ساپینتو هنگام به گل رسیدن گل استقلال، خیلی خونسرد شاهد شادی شاگردانش بود.
* در نیمه دوم و زمانیکه صنعت نفت صاحب پرتاب اوت شده بود، ساپینتو به اتلاف وقت آبادانی ها معترض شد. او با امید خالدی وارد چالش شد که در این لحظه سرپرست صنعت نفت با پیمودن مسیر طولانی، به سمت ساپینتو هجوم برد که این اتفاق با تنش هایی در کنار زمین همراه شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.