تاریخ انتشار : جمعه 13 آبان 1401 - 20:05
کد خبر : 115893

استراتژی شبکه های روابط عمومی

استراتژی شبکه های روابط عمومی

آرمان شرق-گروه ارتباطات:مطمئناً راه‌های مختلفی برای تقویت استراتژی روابط عمومی شما وجود دارد، اما رویدادها همچنان بهترین راه‌ها برای فرمول‌بندی آشکار و مستقیم یک شبکه اجتماعی هستند. برنامه ریزی استراتژیک یک رویداد بازاریابی روابط عمومی یک راه مستقیم برای ایجاد شبکه ای از افرادی است که می توانند از شما سود ببرند و در عوض می توانید از آنها بهره مند شوید.

البته یک چیز که همیشه در زندگی ما قطعی است، گذار است. وقتی ما به عنوان فردی رشد می کنیم، زمان و مکان اغلب ما را از کسانی که زمانی می شناختیم و چیزهایی که با آنها آشنا شده بودیم جدا می کند. از محله ای به محله دیگر، دبیرستانی به دانشگاه دیگر یا شغلی به شغل دیگر حرکت می کنیم. وقتی برنامه‌ها و اهداف ما تغییر می‌کند، طبیعتاً مجبور می‌شویم دوباره سازگار شویم و هویت‌های جدیدی در یک جامعه بسازیم و خود را با افراد جدید آشنا کنیم.
با این حال، این مراحل جدید در زندگی می تواند چالش های بسیار واقعی و پیچیده ای را ایجاد کند. ما با چالش “تطبیق” با گروهی از افراد جدید روبرو هستیم. یا ممکن است با چالش برقراری ارتباط با گروهی از افرادی که شبیه ما هستند یا با آنها راحت هستیم مواجه شویم. مطمئنا، این می تواند کاملاً سخت باشد. اما این یک درس ارزشمند زندگی است که به ما می گوید تغییر کنیم، سازگار شویم و پیشرفت کنیم. این اساس اساسی یادگیری “شبکه” است. قابلیت ذاتی شبکه چه متوجه شوید یا نه، “شبکه سازی” یک درس ارزشمند زندگی است که همه ما می دانیم. در زندگی فردی خود، شبکه های اجتماعی زیادی را با افرادی که می شناسید و با آنها در تماس بوده اید ایجاد کرده اید. این شخصیت و برداشت شما از دیگران است که باعث ایجاد این شبکه می شود. به طور مشابه، این چیزها شبکه های اجتماعی و روابط تجاری را نیز هدایت می کنند. این مهارت که بسیاری به صورت ذاتی و فردی می دانند در واقع یک درس اصلی در دنیای بازاریابی و روابط عمومی است.
این که آیا یک سازمان جدید است، یک استارت آپ، معرفی یک سرویس جدید، یا تغییر نام تجاری. یادگیری موفقیت آمیز برنامه ریزی، سازماندهی و آماده سازی برای شبکه سازی و انتقال بالقوه کاملاً ضروری است. روابط عمومی چیست؟ شبکه سازی بخش جدایی ناپذیر روابط عمومی است. اما برای اینکه به درک بهتری برسیم، باید دقیقاً روی چیستی روابط عمومی تمرکز کنیم. مطمئناً برخی آن را «پرورش و ایجاد روابط پایدار با مردم» می دانند. این روشی است برای ایجاد یک رابطه بسیار شخصی و جذاب تر با مشتریان در مقایسه با تبلیغات و بازاریابی سنتی. در ظاهر، این نکته درست است، اما وقتی عمیق تر نگاه کنید، معنای واقعی روابط عمومی بسیار بیشتر از این است. به ترتیب از دو بخش تشکیل شده است. “علم” و “روابط”. هدف شما یک “رابطه” است و “علنی بودن” نحوه به دست آوردن آن است.
آخرین باری که به مرحله جدیدی از زندگی خود انتقال دادید، چگونه روابط جدیدی ایجاد کردید؟ چطوری شبکه کردی؟ خوب این احتمال وجود دارد که شما فقط خود را به کسی معرفی نکرده باشید. شما فقط سلام نکردید و “دوست من باشید.” توسعه آن زمان برد. ممکن است مستقیماً با یک نفر شروع شده باشد که علایق مشابهی داشته است. اما خود شبکه به طور غیر مستقیم ایجاد شد. این شبکه از طریق کسانی ایجاد شد که این شخص را می شناختند یا با آن ها در ارتباط بودند. همین سناریو در مورد تجارت نیز صدق می کند. فقط مخاطبان و مشتریان سازمان از طریق شبکه ای از ارجاعات مکرر ساخته می شوند.
رویدادهای روابط عمومی و شبکه های اجتماعی
البته، اصطلاح “شبکه اجتماعی” به اصطلاحی تبدیل شده است که به معنای شبکه ای است که از رسانه های اجتماعی ساخته شده است. با این حال، همیشه نباید اینطور باشد. در واقع، مؤثرترین استراتژی های روابط عمومی، شبکه های اجتماعی را از رویدادهای بازاریابی روابط عمومی خاص و تعاملات چهره به چهره می سازند. رویدادهایی مانند همایش‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و سمینارها راه‌های مطمئنی برای تدوین مستقیم و جذب شبکه‌های اجتماعی سازمانی جدید هستند. از آنجایی که روابط اهداف شما هستند و تبلیغات نحوه رسیدن شما به آن اهداف است، رویدادهای روابط عمومی ویژه فقط برای تشویق تبلیغات است. اما یک رویداد به استراتژی نیاز دارد. بدیهی است که اگر بدون لیست خرید به یک فروشگاه مواد غذایی بروید، مطمئناً چیزی را فراموش خواهید کرد. در صورتی که استراتژی رویداد را تدوین نکنید، همین امر صدق می کند. “علنی بودن” کلید است رویداد شما باید با تحقیق، شناخت مخاطبان هدف و با دانستن آنچه که تبلیغ می کنید شروع شود. با این حال، شما دقیقاً سازمان خود را تبلیغ نمی کنید. شما در حال ترویج یک ایده، یک هدف یا یک برنامه هستید. استراتژی تشویق تبلیغات است. برای جلب تبلیغات برای کسانی که در این رویداد شرکت می کنند. همانطور که شبکه اجتماعی شخصی شما از طریق ارجاعات ساخته شده است، حامیان رویداد کسانی هستند که ایجاد شبکه اجتماعی شما را هدایت می کنند. مطمئناً راه‌های مختلفی برای تقویت استراتژی روابط عمومی شما وجود دارد، اما رویدادها همچنان بهترین راه‌ها برای فرمول‌بندی آشکار و مستقیم یک شبکه اجتماعی هستند. برنامه ریزی استراتژیک یک رویداد بازاریابی روابط عمومی یک راه مستقیم برای ایجاد شبکه ای از افرادی است که می توانند از شما سود ببرند و در عوض می توانید از آنها بهره مند شوید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.