تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 7:32
کد خبر : 140493

اخطار باهنر به اصولگرایان: انتحار سیاسی نکنید

اخطار باهنر به اصولگرایان: انتحار سیاسی نکنید

آرمان شرق-گروه سیاست:لیست‌های مطرح تهران هم دو سه تا بیشتر نیستند. یک لیست اصولگرا،اصلاح طلب و اعتدال گراها که خوب هم هستند اما این که خود اصولگراها سه لیست بدهند، این انتحارسیاسی است. الان هم تعدادی از اصولگراها مانند پایداری ها می گویند ما می خواهیم لیست مستقل دهیم، من تحلیلم این است آنها روز آخر می نشینند وبه یک تفاهم می رسند.

اخطار باهنر به اصولگرایان: انتحار سیاسی نکنید

محمدرضا باهنر

آرمان امروز، گروه سیاسی: باتوجه به اینکه اصلاح‌طلبان تحرک چندانی در انتخابات ندارند، باید اردوگاهی اصولگرایی را بازیگر اصلی انتخابات ۱۱ اسفند بدانیم که گویا یکی از اصلی‌ترین چالش‌های این طیف گشترده سیاسی را اتحاد بدانیم. «محمدرضا باهنر» در پاسخ به این سوال که به‌نظرتان این ضرورت در جریان اصولگرایی حس شده است؟ چون در حال حاضر با وجود اینکه خیلی تاکید به بحث مشارکت و وحدت است ولی در روی همان پاشنه قدیمی می‌چرخد و با چند چهره قدیمی اصولگرایان مواجه هستیم به خبرگزاری برنا گفت: «ببینید اولا ما حدود ۱۹۰ حوزه انتخابی تک نماینده داریم، آنجاها طیف بندی‌ها اثر دارد ولی بیشتر رقابت‌ها، بالای شهری، پائین شهری و قومیتی است؛ آنجا این کارها انجام می شود و خودشان با هم رقابت می کنند و به هرحال یک نفر بالا می آید. در شهرهای بزرگ مثل تهران ، تبریز، مشهد و اصفهان که بیش از ۴-۵ نماینده دارند، طیف ها بیشتر هستند. به طور مثال در تهران معمولا کسی نمیتواند منفرد رای بیاورد، حتما باید در لیستی برود .

لیست‌های مطرح تهران هم دو سه تا بیشتر نیستند. یک لیست اصولگرا،اصلاح طلب و اعتدال گراها که خوب هم هستند اما این که خود اصولگراها سه لیست بدهند، این انتحارسیاسی است. الان هم تعدادی از اصولگراها مانند پایداری ها می گویند ما می خواهیم لیست مستقل دهیم، من تحلیلم این است آنها روز آخر می نشینند وبه یک تفاهم می رسند.»

او در ادامه در پاسخ به این سوال که به نظر شما تعامل با بخشی از اصلاح‌طلبان میانه‌رو امکان پذیر است؟ ادامه داد: «مثلا حزب اعتدال و توسعه ممکن است اصلاح طلب نباشد و یک حزب میانه است، پدرخوانده این حزب هم دکتر حسن روحانی است. اگرچه عضو این حزب نیست یا مثلا در اصلاح طلبان کارگزاران اگر می خواهند در قدرت باشند باید پای صندوق های رای بیایند. با تحریم و زیر میز زدن نمی شود به قدرت رسید اما اینکه اینها با هم می توانند منسجم شوند یا نه باید تلاش کنند و سعی کنند، منسجم شوند. البته خود اصلاح طلبان دو گروه هستند یک گروه می خواهند زیر میز بزنند و یگ گروه می گویند ما باید پای صندوق های رای برویم که باید بیایند لیستی را برای خودشان جمع وجور کنند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.