تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 7:45
کد خبر : 107806

آیت الله نوری همدانی:حفظ کرامت ملت وظیفه مسئولان است

آیت الله نوری همدانی:حفظ کرامت ملت وظیفه مسئولان است

آرمان شرق-گروه سیاست:آیت الله نوری همدانی با اشاره به برخی از مشکلات جامعه گفت: معیشت مردم، حل معضل بیکاری، برقراری اسباب ازدواج جوانان و در مجموع حفظ کرامت ملت وظیفه مسئولان است که مشغول خدمت می باشند.

آرمان شرق-گروه سیاست:آیت الله نوری همدانی با اشاره به برخی از مشکلات جامعه گفت: معیشت مردم، حل معضل بیکاری، برقراری اسباب ازدواج جوانان و در مجموع حفظ کرامت ملت وظیفه مسئولان است که مشغول خدمت می باشند.

آیت الله نوری همدانی:حفظ کرامت ملت وظیفه مسئولان است

به گزارش منیبان، آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: معیشت مردم، حل معضل بیکاری، برقراری اسباب ازدواج جوانان و در مجموع حفظ کرامت ملت وظیفه مسئولان است که مشغول خدمت می باشند.

به نوشته شفقنا، مرجع تقلید شیعیان، عید غدیر خم را فرصت مناسبی برای معرفی اسلام ناب دانستند و بیان کردند: بزرگ ترین حق کشی تاریخ بشر انکار غدیر است که لطمات جبران ناپذیری را بر پیکره اسلام وارد کرد و موجب شد عده ای از نعمت ولایت معصوم (ع) محروم شوند که تبعات آن تا روز قیامت باقی می ماند و این مسئله بزرگ ترین حق کشی در تاریخ است.

وی در ادامه به تبیین جایگاه امامت و اهمیت واقعه غدیر خم پرداخت و خاطرنشان کرد: غدیر پاسخ عقلی به مباحث توحیدی است و امامت بخش اصلی اعتقاد به توحید است و جامعه بدون امامت و ولایت نابود شدنی است. عید غدیر عیدی تاریخی و سرنوشت‌ ساز تا روز قیامت به شمار می‌‌آید و یک موضوع مهم توحیدی است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت شناخت جایگاه برجسته و ممتاز امیرمؤمنان (ع) افزود: امام علی (ع) تکمیل‌کننده نبوت و هدایت انسان‌ ها بودند، بنابراین شناخت این خیمه ‌گاه و ستون اصلی دین، جزو ضروریات است. باید مواظب غدیر باشیم تا همانند زمان‌ های گذشته در شناخت و معرفی آن انحراف ایجاد نکنند، زیرا غدیر موضوع اصلی شیعه است.

وی حفظ دستاوردهای غدیر را یکی از وظایف مهم دانست و افزود: اگر مردم ولایتمدار و متدین به غدیر اهمیت بیشتری بدهند و غدیر هم مانند عاشورا فراگیر و همگانی شود، قطعاً مساله غدیر در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت.

مرجع تقلید شیعیان وضعیت امروز جهان را بسیار حساس دانست و خطاب به طلاب گفت: امروز دشمنان اسلام با تمام قوا مشغول فعالیت علیه این انقلاب هستند و می خواهند به هر قیمتی ایران را تحت فشار قرار دهند، اما باید توجه داشت وظیفه حوزه های علمیه و ما طلبه ها بسیار سنگین است.

وی  ادامه داد: بنده همانند گذشته تاکید به حفظ انقلاب دارم و باید ثمرات و خدمات انقلاب بیان و دستاوردهای انقلاب که بسیار هم بود حفظ شود و در کنار آن باید آسیب ها را شناسایی و بیان نمائیم و به مسئولان تذکر دهیم و توجه کنیم.

آیت الله نوری همدانی در ادامه گفت: شکی نداریم علمای بزرگ ما همه در طول تاریخ نسبت به سیاست اسلامی توجه داشته اند منتهی به اشکال مختلف و با در نظر گرفتن شرایط زمان خود یک وقت مثل حاج شیخ موسس حوزه (رحمت الله علیه) با یک درایت و پختگی با رضاخان مواجه می شود و حوزه را حفظ می کند که ثمره حوزه او امام شد و یک وقت مثل استاد بزرگوار ما حضرت آیت الله العظمی آقای بروجردی عمل می کند که در مواقع خاص آن چنان تذکر می دهد و موضع گیری می کند که حکومت پهلوی مجبور می شود از بعضی از اقدامات صرف نظر کند و یک وقت هم مثل امام (راحل رحمت الله علیه) که توانست تحولی عظیم ایجاد نماید و عزت و خودباوری را به مردم برگرداند، ابرقدرتها را بعنوان استکبار معرفی کند، مستضعفان را متشکل سازد و تا به امروز هم رهبری همین اصل را دنبال می کنند این در حالی است که همه این بزرگان به وظیفه خود عمل کرده اند منتهی با اشکال مختلف و مطابق با مقتضای زمان خود.

وی در ادامه هوشیاری مسئولان را مهم توصیف و خاطرنشان کرد: باید بین اقشار مختلف جامعه وحدت و همدلی باشد و مسئولان هم با وحدت و همدلی و پرهیز از اختلاف تمام سعی خود را برای خدمت به مردم به کار بگیرند، چرا که اصل مردم هستند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امیرمومنان حضرت امیر (ع) مردم را ستون دین معرفی کردند و حضرت امام سجاد (ع) اشرف عبادات را خدمت به مردم دانستند، از این رو باید قدر و منزلت این مردمی که تمام وجود خود را وقف این نظام و انقلاب کرده اند دانست و به اینها خدمت کرد و آقایان این جمله امام را که فرمود: «مردم ولی نعمت ما هستند» که این حرف بر گرفته از فرهنگ اهلبیت علیهم السلام در خدمت به مردم است را تابلو کنند و در مقابل دیدگان خودشان بگذارند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات جامعه گفت: معیشت مردم، حل معضل بیکاری، برقراری اسباب ازدواج جوانان و در مجموع حفظ کرامت ملت وظیفه مسئولان است که مشغول خدمت می باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.