تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 - 1:13
کد خبر : 92121

آیا رتبه‌بندی معلمان امروز به نتیجه می رسد؟

آیا رتبه‌بندی معلمان امروز به نتیجه می رسد؟

آرمان شرق- روز سه‌شنبه هم یک جلسه بسیار مهم در این باره داریم که ایراد تأمین مالی‌اش برای شش ماهه دوم سال جاری برطرف شود و امید است به نتیجه برسد. هر روز حداقل دومرتبه برای رتبه بندی پیگیری و مذاکره داشته‌ام. جلسه امروز، جلسه مهمی است و امیدواریم این موضوع در راستای تکریم مقام معلم و در ایام جشن پیروزی انقلاب به نتیجه برسد.

خبر وزیر از جلسه مهم درباره رتبه‌بندی معلمان
وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم در جلسه مهم روز سه‌شنبه رتبه‌بندی معلمان به نتیجه برسد.
خبر وزیر از جلسه مهم درباره رتبه‌بندی معلمان

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش از برگزاری جلسه مهمی در روز سه‌شنبه، نوزدهم بهمن ماه پیرامون لایحه رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: جلسه روز سه‌شنبه جلسه مهمی است و امیدواریم رتبه‌بندی در راستای تکریم مقام معلم و در ایام جشن پیروزی انقلاب به نتیجه برسد.

یوسف نوری در برنامه به‌وقت‌ایران درباره آخرین روند تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان نیز توضیح داد و گفت: رتبه بندی همزاد خود سند تحول بنیادین است و یکی از دلایل اجرایی نشدن آن، عدم اجرای سند تحول بنیادین بوده است. هدف اصلی رتبه بندی ارتقای صلاحیت‌ها و آماده نگه داشتن معلمان برای ارتقای کیفیت نظام تربیتی است. یک مرتبه در سال ۹۴ و دو مرتبه در سال ۹۸ افزایش‌هایی به نام رتبه بندی اتفاق افتاد، در حالی که همسان سازی حقوق بود و رتبه بندی را در اذهان مخدوش کرد.

نوری افزود: سال گذشته رتبه بندی در دستورکار دولت قرار گرفت و به مجلس رفت، اما منابع پایدار برای آن پیش بینی نشده و از محل فروش اموال درنظر گرفته بودند و رقمی برای امسال تعیین نکرده بودند و فروش اموال هم نداشتیم، لذا رتبه بندی اجرا نشد. مجلس مصوبه‌ای درباره رتبه بندی داشت که باید تأمین اعتبار می‌کردیم. ایراد شورای نگهبان، ایراد اصل صدو هفتاد و پنجمی قانون اساسی بود و باید تأمین اعتبار می‌کردیم که اکنون به جد دنبال آن هستیم و دولت برای این کار مصمم است که رتبه بندی اجرا شود.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز منابع پایدار پیش بینی شده و ۲۵ هزار میلیارد تومان است. پیگیر رفع ایرادات هستیم و جلسات را پیش بردیم. روز سه‌شنبه هم یک جلسه بسیار مهم در این باره داریم که ایراد تأمین مالی‌اش برای شش ماهه دوم سال جاری برطرف شود و امید است به نتیجه برسد. هر روز حداقل دومرتبه برای رتبه بندی پیگیری و مذاکره داشته‌ام. جلسه امروز، جلسه مهمی است و امیدواریم این موضوع در راستای تکریم مقام معلم و در ایام جشن پیروزی انقلاب به نتیجه برسد.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ۲۹۰ میلیارد تومان سرانه میان مدارس توزیع کرده‌ایم که البته باید تقویت شود گفت: اگر آموزش‌وپرورش دغدغه‌ای ملی نباشد و به عزم ملی تبدیل نشود امکان اینکه بتواند خودش به‌صورت یک جزیره، برنامه سند تحول را پیش ببرد و به اهداف عالیه انقلاب اسلامی برسند محال است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.