تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 - 10:01
کد خبر : 42893

آخرین آمار شهدای تظاهرات فلسطینیان

آخرین آمار شهدای تظاهرات فلسطینیان

آرمان شرق:در ادامه تظاهرات موسوم به “بازگشت” فلسطینیان در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی که هر جمعه برگزار می‌شود، در تیراندازی سربازان اسرائیلی و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی سه فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۷۶ تن دیگر زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی مرزهای اراضی اشغالی با نوار غزه را منطقه نظامی اعلام

آرمان شرق:در ادامه تظاهرات موسوم به “بازگشت” فلسطینیان در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی که هر جمعه برگزار می‌شود، در تیراندازی سربازان اسرائیلی و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی سه فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۷۶ تن دیگر زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی مرزهای اراضی اشغالی با نوار غزه را منطقه نظامی اعلام کرد و نخست وزیر این رژیم نیز ساکنان نوار غزه را تهدید کرد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: در تیراندازی روز جمعه سربازان اسرائیلی در نزدیکی مرزهای شرقی نوار غزه سه فلسطینی از جمله یک کودک به شهادت رسیدند.

القدره افزود: همچنین ۳۷۶ فلسطینی دیگر در این تیراندازی‌ها و بر اثر پرتاب گاز اشک‌آور در مناطق مختلف منطقه مرزی نوار غزه مصدوم شدند. از این تعداد ۱۲۶ تن بر اثر شلیک سربازان اسرائیلی زخمی شدند که حال هفت تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

القدره ادامه داد: از جمله زخمی‌ها ۱۰ زن و ۳۰ کودک هستند. همچنین در این درگیری‌ها دو خودروی آمبولانس و یک مرکز امدادرسانی هدف تیراندازی قرار گرفتند.

سازمان ملل در واکنش به این تیراندازی خواستار آغاز تحقیقاتی درباره چگونگی شهادت این فلسطینی‌ها شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره شهادت تعدادی فلسطینی از جمله یک کودک در تیراندازی سربازان اسرائیلی گفت: زمانی که موضوع با از دست رفتن جان یک انسان در ارتباط است، آنچه اکنون اهمیت دارد، انجام تحقیقاتی در این زمینه است.

از اواخر مارس گذشته فلسطینی‌ها راهپیمایی‌هایی را در نزدیکی مرزهای نوار غزه آغاز کرده‌اند و خواستار لغو محاصره از این منطقه شده‌اند. در این راهپیمایی‌ها تاکنون ۱۹۵ فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر از آن‌ها زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه در بیانیه‌ای منطقه مرزی نوار غزه را منطقه‌ای نظامی و بسته اعلام کرد و سربازان جدیدی را در طول این منطقه مستقر کرد.

در بیانیه این ارتش آمده است: در چارچوب ارزیابی وضعیت که گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش با همکاری فرماندهان این ارتش و شاباک انجام داد، این تصمیم گرفته شد که نیروهای بیشتری به شکل گسترده در طول چند روز آتی در این منطقه مستقر شوند و عملیات برای مقابله با نفوذ فلسطینی‌ها به اسرائیل ادامه یابند.

ارتش اسرائیل در ادامه جنبش حماس را مسئول اتفاقات داخل و بیرون نوار غزه دانست و تاکید کرد: برای سناریوهای مختلف آماده است.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند: در مقابل تدابیری که ارتش اسرائیل روزهای جمعه در پیش می‌گیرد، گرد هم آمدن گروه بزرگی در طول مرزهای نوار غزه قابل پیش بینی بود.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: پلیس نظامی اسرائیل مسیرهای نزدیک به مرزهای نوار غزه را مسدود کرد و تا این لحظه دستورالعمل خاصی برای شهرک‌نشین‌ها بجز فاصله گرفتن از این منطقه صادر نشده است.

یک سایت عبری زبان نیز اعلام کرد: ارتش اسرائیل امروز از تجهیزات آب پرفشار برای پراکنده کردن تظاهرات در منطقه کرم ابوسالم استفاده کرد تا به این وسیله تظاهرکنندگان را دستکم تا ۳۰۰ متر از نوار مرزی دور کرده و مانع از آتش زدن لاستیک خودروها توسط آنها شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در مراسم استقبال از وزیر خارجه آلمان در قدس اشغالی، نوار غزه را تهدید کرد و هشدار داد: ارتش با جدیت در پاسخ به هرگونه حمله‌ای که علیه اسرائیل و ساکنان اراضی جنوب آغاز شود، اقدام خواهد کرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.