تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 1:46
کد خبر : 84245

نابغه ایرانی، چشم‌ها را خیره کرد

نابغه ایرانی، چشم‌ها را خیره کرد

آرمان شرق- در دور پایانی رقابت‌های قهرمانی تیمی اروپا، علیرضا فیروزجا، شطرنج‌باز ایرانی‌الاصل فرانسه به مصاف شهریار ممدیاروف، سوپر استاد بزرگ آذربایجانی رفت و موفق شد به پیروزی دست پیدا کند.

در دور پایانی رقابت‌های قهرمانی تیمی اروپا، علیرضا فیروزجا، شطرنج‌باز ایرانی‌الاصل فرانسه به مصاف شهریار ممدیاروف، سوپر استاد بزرگ آذربایجانی رفت و موفق شد به پیروزی دست پیدا کند.
فیروزجا با این پیروزی از ۹ امتیاز ممکن هشت امتیاز را به دست آورد و بدون شکست و با ۷ پیروزی و دو تساوی عملکرد عالی را به ثبت برساند. فیروزجا که در این مسابقات عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت توانست ریتینگ زنده خود را به عدد ۸/ ۲۸۰۳ برساند و در رده دوم جهان بایستد. این ریتینگ برای علیرضا درحالی به دست آمد که او در سن ۱۸ سال ۵ ماه و ۱۳ روز موفق شده از ریتینگ ۲۸۰۰ عبور کند و رکورد کارلسن را بشکند. کارلسن زمانی که ۱۸ سال و ۱۱ ماه و ۲ روز داشت توانسته بود از ریتینگ ۲۸۰۰ عبور کند. لازم به ذکر است که در طول تاریخ تنها ۱۴ بازیکن موفق شده‌اند که از این حد نصاب عبور کنند. در رده‌بندی زنده جهانی کارلسن همچنان مرد شماره یک شطرنج جهان شناخته می‌شود و فیروزجا تعقیب‌کننده جدی او به شمار می‌آید. /ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.