تاریخ انتشار : یکشنبه 14 فروردین 1401 - 22:00
کد خبر : 97491

توافق وین ؛ پس از پایان مناقشه اوکراین

توافق وین ؛ پس از پایان مناقشه اوکراین

آرمان شرق-گروه بین الملل:من فکر می‌کنم جهان اکنون درگیر بحران اوکراین است و بر این موضوع متمرکز شده است و تا زمان حل موضوع اوکراین رسیدن به توافق احتمالش کم است. در مورد موفقیت در مذاکرات، این موفقیت  تنها زمانی اتفاق می‌افتد که پوتین از ماموریت نظامی خود علیه اوکراین صرف نظر کند و این بحران به پایان برسد.

آرمان شرق- گروه بین الملل:من فکر می‌کنم جهان اکنون درگیر بحران اوکراین است و بر این موضوع متمرکز شده است و تا زمان حل موضوع اوکراین رسیدن به توافق احتمالش کم است. در مورد موفقیت در مذاکرات، این موفقیت  تنها زمانی اتفاق می‌افتد که پوتین از ماموریت نظامی خود علیه اوکراین صرف نظر کند و این بحران به پایان برسد.
توافق وین ؛ پس از پایان مناقشه اوکراین

استاد تئوری سیاسی روابط بین‌الملل تاکید کرد: در شرایط فعلی همه طرف‌ها خواهان توافق هستند، چین خواهان به نتیجه رسیدن سریع‌تر مذاکرات و دور کردن کشور خود از تنش و درگیری است.

ند لبو  استاد تئوری سیاسی روابط بین‌الملل در گروه مطالعات جنگ در کالج کینگ لندن، استاد مدعو  دانشگاه کمبریج، است. وی در گفت‌و‌گو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌های فعلی پرداخت:

روسیه برای دور زدن محدودیت‌های غرب به دنبال تجارت با هر کسی است

ند لبو در ابتدا در مورد تنش‌های فعلی در جهان گفت: جهان اکنون درگیر اقدامات نظامی روسیه است. این یک جنگ تسخیر  یا از نظر پوتین، یک جنگ تسخیر مجدد یک کشور دیگر است.

این استاد دانشگاه افزود: با توجه به بحران فعلی اوکراین، از نظر من روسیه برای دور زدن محدودیت‌های غرب به دنبال تجارت با هر کسی است که می‌تواند روسیه را از انزوای فعلی نجات دهد.

تجارت با روسیه به نفع ایران نیست

وی در ادامه تاکید کرد: من توصیه می‌کنم با توجه به انزوای روسیه، ایران از تجارت با روسیه خودداری کند در واقع من فکر نمی‌کنم در حال حاضر تجارت با روسیه به نفع ایران باشد.

توافق وین ؛ پس از پایان مناقشه اوکراین

این استاد دانشگاه در مورد رسیدن به توافق تاکید کرد که اکنون همه طرف‌ها خواهان توافق هستند. در واقع مانند چین که من فکر می‌کنم هر نتیجه‌ای که به دست بیاید را می‌پذیرد و از آن حمایت می‌کند. چین خواهان به نتیجه رسیدن سریع‌تر مذاکرات و دور کردن کشور خود از تنش و درگیری است.

جهان اکنون بر بحران اوکراین متمرکز شده است

وی در ادامه در مورد احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات گفت: من فکر می‌کنم جهان اکنون درگیر بحران اوکراین است و بر این موضوع متمرکز شده است و تا زمان حل موضوع اوکراین رسیدن به توافق احتمالش کم است. در مورد موفقیت در مذاکرات، این موفقیت  تنها زمانی اتفاق می‌افتد که پوتین از ماموریت نظامی خود علیه اوکراین صرف نظر کند و این بحران به پایان برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.