تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400 - 19:00
کد خبر : 93975

دبیرکل سازمان ملل به پوتین: به نام «انسانیت» تمام کنید/کاخ سفید:بایدن کمتر از ۳ ساعت دیگر سخنرانی می‌کند

دبیرکل سازمان ملل به پوتین: به نام «انسانیت» تمام کنید/کاخ سفید:بایدن کمتر از ۳ ساعت دیگر سخنرانی می‌کند

آرمان شرق-گروه بین الملل:ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی تلویزیونی از سربازان اوکراینی در منطقه جنگی شرق اوکراین خواست سلاح‌هایشان را به زمین بگذارند و به خانه‌هایشان بازگردند. رهبر روسیه در این سخنرانی از آغاز عملیات نظامی خود در منطقه دونباس اوکراین خبر داد.این عملیات نظامی درست همزمان با جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی بحران اوکراین آغاز شده است.

آرمان شرق-گروه بین الملل:ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی تلویزیونی از سربازان اوکراینی در منطقه جنگی شرق اوکراین خواست سلاح‌هایشان را به زمین بگذارند و به خانه‌هایشان بازگردند. رهبر روسیه در این سخنرانی از آغاز عملیات نظامی خود در منطقه دونباس اوکراین خبر داد.این عملیات نظامی درست همزمان با جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی بحران اوکراین آغاز شده است.

به گزارش «انتخاب»، پوتین به اوکراین هشدار داد که مسئولیت خونریزی‌ها برعهده این کشور خواهد بود.

رهبر روسیه در این سخنرانی از آغاز عملیات نظامی خود در منطقه دونباس اوکراین خبر داد.

این عملیات نظامی درست همزمان با جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی بحران اوکراین آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، در این سخنرانی گفت مسکو قصد اشغال اوکراین را ندارد و افزود مردم اوکراین خواهند توانست آزادانه درباره دولت خود تصمیم گیری کنند.

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

اتحادیه اروپا سفیر روسیه را احضار کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۸:۵۵

اتحادیه اروپا سفیر روسیه را در اعتراض به حمله نظامی مسکو به اوکراین احضار کرد .
کاخ سفید: بایدن کمتر از ۳ ساعت دیگر سخنرانی می‌کند
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۸:۴۱

کاخ‌سفید روز اندکی پس از ساعت ۱۶ به وقت اروپای مرکزی (۱۸:۳۰ به وقت تهران) اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ساعت ۱۸:۳۰ به وقت اروپای مرکزی (۲۱ به وقت تهران) درباره حمله روسیه به اوکراین سخنرانی خواهد کرد.
واکنش روسیه به اقدام اوکراین در قطع روابط دیپلماتیک با مسکو: متعجب نشدیم / این اقدام در راستای سیاست های روسیه هراسانه کی‌یف بود
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۸:۳۸

وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای به اقدام اوکراین در قطع روابط دیپلماتیک با این کشور واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: مسکو از این اقدام کی‌یف متعجب نشده است. روسیه این اقدام اوکراین را در راستای «سیاست های روسیه هراسانه» کی‌یف تلقی می کند.
بایدن پس از نشست امنیتی «اتاق وضعیت» و جلسه گروه ۷ سخنرانی می‌کند
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۸:۲۴

جو بایدن که روز پنج‌شنبه را با پیگیری رویدادهای حمله روسیه به اوکراین آغاز کرده، قرار است به همراه مشاوران امنیتی خود و همتایانش در دیگر نقاط جهان، سیاستهای بازدارنده قویتری را در قبال روسیه اتخاذ کنند.

او در اولین ساعات این حمله و پس از گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، جلسه‌ای با مشاوران امنیت ملی خود در اتاق مشهور به «اتاق وضعیت» داشت و حوالی ظهر پنج‌شنبه به وقت واشنگتن نیز با همتایان خود در گروه ۷ دیدار می‌کند.

این دیدار، پشت درهای بسته و بصورت ویدئو کنفرانس با حضور سران بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا برگزار می‌شود و پس از آن نیز جو بایدن برای آمریکایی‌ها سخنرانی خواهد کرد و آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای «تلافی» این حمله پس از مشورت با رهبران کشورهای ثروتمند عضو گروه ۷ را به اطلاع عموم خواهد رساند.
دبیرکل سازمان ملل خطاب به پوتین: به نام «انسانیت» تمام کنید
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۸:۱۴

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با انتشار یک پیام توییتری خطاب به ولادیمیر پوتین خواستار پایان دادن به جنگ اوکراین شد.
او در این پیام نوشت: «رئیس جمهور پوتین، به نام انسانیت، نیروهایتان را به روسیه برگردانید. این جنگ باید اکنون پایان یابد.»
مسکو: به تحریم‌های آمریکا و اروپا پاسخ می‌دهیم
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۸:۱۱

وزارت خارجه روسیه در واکنش به تهدیدهای کشورهای غربی برای تحریم این کشور اعلام کرد: ما در تمامی این سال‌ها آمادگی داشته‌ایم و به تحریم‌های اروپا و آمریکا واکنش نشان می‌دهیم.
اوکراین: ۵۰ سرباز روس کشته و هفت هواپیما منهدم شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۸:۱۱

وزارت دفاع اوکراین گفته در جریان درگیری‌ها میان نظامیان این کشور با روسیه، ۵۰ سرباز روس کشته و هفت هواپیما نیز منهدم شده‌ است.
روسیه: عملیات ما در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۸:۱۰

وزارت امور خارجه روسیه: عملیات روسیه در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست، بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.
لاوروف: روسیه همیشه برای گفت‌وگو آماده است
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۸:۱۰

وزیر خارجه روسیه:

اقدامات مسکو در اوکراین با هدف تضمین امنیت مردم روسیه است.

روسیه همیشه برای گفت‌وگوهایی که به عدالت و اصول منشور سازمان ملل منتهی شود، آماده خواهد بود.

ما امیدواریم که هنوز فرصتی برای بازگشت به قوانین و تعهدات بین‌المللی وجود داشته باشد.
استولتنبرگ: ناتو جمعه نشستی مجازی پیرامون اوکراین برگزار می‌کند
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۸:۱۰

استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد: ناتو فردا (جمعه) نشستی مجازی برای رسیدگی به وضعیت اوکراین و اقدامات بعدی این ائتلاف برگزار خواهد کرد.
روسیه: ۷۴ مورد از زیرساخت‌های نظامی اوکراین از جمله ۱۱ فرودگاه را منهدم کردیم؛ هواپیمای «سوخو-۲۵» به دلیل خطای انسانی سقوط کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۷:۳۶

وزارت دفاع روسیه گفت: ارتش روسیه یک فروند بالگرد نظامی اوکراین و چهار پهپاد تهاجمی این کشور را ساقط کرده است.

در نتیجه حملات روسیه، ۷۴ مورد از زیرساخت‌های نظامی اوکراین غیرفعال شده که شامل ۱۱ فرودگاه نیروی هوایی، سه مقر فرماندهی، یک پایگاه نیروی دریایی و ۱۸ ایستگاه راداری و سامانه دفاع هوایی «بوک-ام-۱» می‌شوند.

یک هواپیمای «سوخو-۲۵» به دلیل خطای انسانی سقوط کرد و خلبان با چتر نجات در روسیه فرود آمد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به فرماندهان یگان‌ها دستور داده با احترام با آن دسته از نظامیان اوکراینی که اسیر شده‌اند، برخورد کنند.
بورس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سقوط کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۷:۳۵

معاملات بازارهای بورس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با تاثیرپذیری از حمله روسیه به اوکراین امروز (پنجشنبه) با کاهش چشمگیری مواجه شد.

بنابر اعلام رسانه ها، ترس از گسترش جنگ روسیه علیه اوکراین بر بیشتر بورس‌های جهانی و بازارهای طلا و نفت تاثیر گذاشته است.
جلسه بایدن با اعضای شورای امنیت ملی آمریکا درباره اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۷:۲۹

خبرنگار CNN نوشته بایدن جلسه‌ای را با اعضای شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید درباره بحران اوکراین برگزار کرده است.

بایدن قرار است در نشست ویدئوکنفرانسی با سران «گروه هفت» نیز شرکت کند و انتظار می‌رود پس از آن تحریم‌هایی علیه روسیه اعلام شود.
رسانه های دولتی روسیه، حمله به اوکراین را چگونه گزارش می دهند؟
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۷:۲۸

اکثر رسانه‌ها در روسیه تحت کنترل دولت هستند. این ماجرا تا حدودی توضیح می‌دهد که چرا کانال‌های تلویزیونی این کشور، حمله به اوکراین را به عنوان اقدامی در جهت «دفاع از خود» که هدفش صرفاً از بین بردن ارتش اوکراین است، تصویر می‌کنند.

به گزارش «انتخاب»، بسیاری از شبکه ها به نقل از بیانیه وزارت دفاع تاکید کرده اند که «سلاح های نقطه زن» علیه تاسیسات نظامی اوکراین استفاده می شود، بدون اینکه تهدیدی برای غیرنظامیان باشد.

تلویزیون رسمی دولتی Rossiya 1 در آغاز برنامه خبری خود گفت: «امروز روسیه عملیات نظامی ویژه ای را با هدف حفاظت از مردمی که در هشت سال گذشته توسط رژیم کی یف مورد سوء استفاده و نسل کشی قرار گرفته اند، آغاز کرده است.»

در همین حال، چندین برنامه خبری روسیه مصاحبه هایی از مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق اوکراین با مردم محلی ظاهراً شاد منتشر کرده اند.

شبکه خبری رسمی دولتی Rossiya 24 دو نفر را در دونتسک نشان داد که با یک خبرنگار صحبت می کردند.

مردی گفت: «این عالی است. هیچ کلمه دیگری برای توصیف آن وجود ندارد.»

زنی به این کانال گفت: «من واقعا خوشحالم. ما هشت سال برای این روز صبر کردیم.»
سفارت روسیه در تهران خبر رسانه اصولگرا را تکذیب کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ – ۱۷:۲۴

ورود تانک‌های روسی به خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین / رئیس جمهور اوکراین: هر شهروندی که بخواهد، به او سلاح می دهیم / درخواست اوکراین از ترکیه: تنگه داردانل را ببندید / تهدید ناتو: روسیه هزینه‌های زیادی خواهد داد / بلاروس برای شرکت در جنگ علیه اوکراین اعلام امادگی کرد / مشاهده دود سیاه از مقر اطلاعات وزارت دفاع اوکراین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.