تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400 - 7:49
کد خبر : 92009

دپارتمان بی‌مسوولیت اجتماعی!

دپارتمان بی‌مسوولیت اجتماعی!

آرمان شرق- فدراسیون‌های ورزشی در اقصا نقاط دنیا به ‌علت بهره‌مندی از خیل توجه سرشار جمعیت عامه، همیشه در امور خیریه پیشتاز بوده‌اند و پای کار آمدن یک فدراسیون عریض و طویل ورزشی یا نهادهای مهم ملی ورزش هر کشور در مراسمات خیریه و عام‌المنفعه، اصلا مساله غریبی نیست. با این حال انگار در فدراسیون فوتبال ایران، چنین مساله‌ای مغفول مانده و دستگاه پرطمطراق و عریض ‌و طویلی به ‌نام «دپارتمان مسوولیت‌های اجتماعی و بازی جوانمردانه»، خواب زمستانی یا شاید هم چرت خرگوشی‌اش را به ایفای نقش اصلی‌اش ترجیح داده.

فدراسیون‌های ورزشی در اقصا نقاط دنیا به ‌علت بهره‌مندی از خیل توجه سرشار جمعیت عامه، همیشه در امور خیریه پیشتاز بوده‌اند و پای کار آمدن یک فدراسیون عریض و طویل ورزشی یا نهادهای مهم ملی ورزش هر کشور در مراسمات خیریه و عام‌المنفعه، اصلا مساله غریبی نیست. با این حال انگار در فدراسیون فوتبال ایران، چنین مساله‌ای مغفول مانده و دستگاه پرطمطراق و عریض ‌و طویلی به ‌نام «دپارتمان مسوولیت‌های اجتماعی و بازی جوانمردانه»، خواب زمستانی یا شاید هم چرت خرگوشی‌اش را به ایفای نقش اصلی‌اش ترجیح داده.
شاید هم از سوی فدراسیون فوتبال به این اصطلاحا دپارتمان، ابلاغ شده که در وظیفه خطیر تهیه، چاپ و نصب بنر و بیلبورد در اطراف کمپ تیم‌های ملی ایفای نقش کند و کاری به کار NGOها و خیریه‌های مردم‌نهاد نداشته باشد. در مراسم اخیری که به همت یکی از خیریه‌های خصوصی کشور و برای حمایت از جوانان ۱۶ تا ۳۰ ساله در حال مبارزه با سرطان و تحت عنوان ضیافت «پنالتی با امیر عابدزاده» برگزار شد؛ همان ماجرای خواب خرگوشی در این دپارتمان ادامه یافت تا به‌رغم دعوت و برنامه‌ریزی این خیریه برای حضور مسوولان فدراسیون فوتبال، حتی یک نفر هم در کنار سنگربان شماره یک تیم ملی فوتبال قرار نگیرد و امیر عابدزاده به اتفاق پدر و خواهرش در آکادمی ملی المپیک حضور یابد.
مشکلی نیست، شاید کمپین‌های عروسکی این دپارتمان وقت بسیاری را از مسوولانش گرفته که نتوانسته‌اند نقشی در راستای مسوولیت اجتماعی خود در قبال یک ملی‌پوش و هدفش ایفا کنند، اما باید پرسید پس علت کارشکنی‌ها در این رابطه چیست؟! مسوول برگزاری مراسم فوق که با مدد کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ از تماس‌های شبانه برای لغو یا تعویق این مراسم خیریه خبر داده و گفته که حتی فدراسیون فوتبال یک قدم مثبت برای این اقدام خیرخواهانه و حتی اقدامات پیشین برنداشته. موضوع زمانی جالب می‌شود که موج مصادره کردن این اقدام خانواده عابدزاده از سوی همان مسوولان شروع شده و دوستانِ مسوول در فضای مجازی شخصی‌شان، اقدام امیر را در راستای مسوولیت‌های اجتماعی می‌دانند که خودشان هیچ نقشی در آن نداشته‌اند.
از زمان ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم بر فدراسیون فوتبال؛ چندین و چند پُست عجیب‌ و غریب در ساختمان سئول یا کمپ تیم‌های ملی شکل گرفته و چندین سمت مهم هم دراختیار برخی افراد تقریبا ناآشنا به امور قرار گرفته. شاید هم یکی از علت‌های اصلی مشکوک شدن نهادهای نظارتی بر فدراسیون فوتبال، خیرات کردن پُست و مقام در فدراسیون و عدم بررسی گزارشات عملکرد دپارتمان‌ها باشد، چه کسی می‌داند؟!/اعتماد-میعاد نیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.