تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400 - 6:40
کد خبر : 91987

نبرد بر سر جام/ترکیب پرسپولیس

نبرد بر سر جام/ترکیب پرسپولیس

آرمان شرق- فینال سوپرجام فوتبال باشگاهی ایران امروز در شرایطی برگزار می‌شود که در چهار دوره اخیر آن پرسپولیس به عنوان قهرمانی رسیده است. در واقع سرخ‌ها در کنار سلطنت در لیگ برتر، فرمانروایی در سوپرجام را هم ادامه داده‌اند. البته دو مورد از چهار قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام بدون انجام بازی به دست آمده است.

فینال سوپرجام فوتبال باشگاهی ایران امروز در شرایطی برگزار می‌شود که در چهار دوره اخیر آن پرسپولیس به عنوان قهرمانی رسیده است. در واقع سرخ‌ها در کنار سلطنت در لیگ برتر، فرمانروایی در سوپرجام را هم ادامه داده‌اند. البته دو مورد از چهار قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام بدون انجام بازی به دست آمده است. در سال ۹۷ استقلال حاضر نشد در موعد مقرر برابر پرسپولیس به میدان برود و ۳- صفر بازنده شد و در سال ۹۸ با یک تفسیر عجیب از قوانین پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ و جام حذفی برنده سوپرجام هم معرفی شد.
امسال شرایط با همیشه تفاوت دارد. رقیب پرسپولیس فولادی است که با جواد نکونام احیا شده و قصد دارد یک جام دیگر به ویترین افتخاراتش اضافه کند. یکی از دو نماینده آسیایی فوتبال ایران در سالی که سرخابی‌ها به خاطر مسائل مدیریتی کنار گذاشته شده‌اند قصد دارد با کسب عنوان قهرمانی سوپرجام اعتماد به نفس خود را بالا ببرد.
در تعطیلی ۱۶ روزه لیگ دو تیم شرایط متفاوتی را تجربه کرده‌اند. پرسپولیس ابتدا با استعفای گل‌محمدی به حاشیه رفت و سپس با بازگشت یحیی اوضاع آرام شد. سرخ‌ها در پنجره زمستانی نقل‌‌وانتقالات تا به امروز نتوانسته‌اند گزینه‌های موردنظر را جذب کنند. در این بین تنها یک دروازه‌بان به جمع شاگردان گل‌محمدی اضافه شده است.
هرقدر اخبار نقل ‌و انتقالاتی اطراف پرسپولیس کمتر به گوش رسید، فولاد یکی از تیم‌های پرخبر در این زمینه بود. فولاد دو بازیکن استقلال یعنی عارف آغاسی و آرش رضاوند به فولاد اضافه شدند و از آن طرف صالح حردانی یکی از ستاره‌های لیگ در چند سال گذشته به استقلال پیوست. فولاد قصد داشت رشید مظاهری را هم از استقلال بگیرد ولی دو طرف به تفاهم نرسیدند تا رشید راهی سپاهان شود. فولاد به جای مظاهری درنهایت با شهاب گردان به توافق رسید و در خط حمله هم توانست محمدرضا خلعتبری از سپاهان را جذب کند تا میانگین سنی زوج خط حمله تیم با حضور شیمبا و خلعتبری نزدیک ۴۰ سال بشود!
جالب اینکه آخرین بازی رسمی دو تیم قبل از سوپرجام هم مقابل یکدیگر بود و پرسپولیس در هفته شانزدهم موفق شد با یک گل فولاد را در آزادی شکست دهد. تک‌گل پرسپولیس را در آن بازی مهدی عبدی به ثمر رساند.
بازی دو تیم امروز و از ساعت۱۷:۱۵ به وقت تهران و در ورزشگاه شهید سلیمانی شهر سیرجان برگزار می‌شود. پرسپولیس اگر برنده این بازی شود در قهرمانی سوپرجام هم ۵تایی می‌شود و فولاد در صورت قهرمانی به دومین جام خود در فاصله کمتر از ۲۰۰ روز دست پیدا می‌کند.

ترکیب پرسپولیس در بازی سوپر جام

تیم فوتبال پرسپولیس با ترکیبی متفاوت به مصاف تیم فولاد خوزستان در بازی سوپرجام می‌رود.

حامد لک، فرشاد فرجی، سید جلال حسینی، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی نیا، رضا اسدی، وحید امیری، علی شجاعی، مهدی ترابی و مهدی عبدی به احتمال زیاد ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس برابر تیم فولاد را در بازی سوپرجام تشکیل می‌دهند.

با توجه به اینکه تست کرونای احسان پهلوان مثبت شد به همین علت علی شجاعی جایگزین پهلوان در بازی فردا شده است.

علاوه بر این، عیسی آل کثیر، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و میلاد سرلک هم به علت مصدومیت قادر به همراهی سرخپوشان در بازی سوپرجام نیستند و گل محمدی نفرات دیگری را جایگزین این بازیکنان کرده است.

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد در بازی سوپرجام امروز ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه سردار سلیمانی برگزار می‌شود./باشگاه خبرنگاران

فرصت پرسپولیس برای رسیدن به یک جام زمستانی

امروز تیم‌های پرسپولیس و فولاد به‌عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی به مصاف هم می‌روند تا دیدار سوپرجام فوتبال ایران را برگزار کنند. این دیدار که قرار است در شهر سیرجان برگزار شود، از ساعت ۱۷:۱۵ شروع می‌شود و در انتهایش، جام قهرمانی به یکی از این دو تیم اهدا می‌شود. سوپرجام ایران ابتدا در دهه ۸۰ بود که شکل گرفت ولی فقط یکی، دو بار در همان برهه برگزار شد و بعد، قریب به ۱۰ سال به دست فراموشی سپرده شد. نهایتا از سال ۱۳۹۵ به این طرف است که مسئولان سازمان لیگ تأکید دارند این بازی هر‌طور شده برگزار شود. طبق عرف، این دیدار باید پیش از شروع رقابت‌های هر فصل برگزار شود ولی سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و امسال هم بنا بر اردوی تیم ملی، این دیدار به نیم‌فصل افتاده است. پرسپولیس در سوپرجام پرافتخارترین تیم ایران است. این تیم که پنج سال متوالی است جام قهرمانی در لیگ برتر را بالای سر برده، در چهار دوره اخیر، فاتح سوپرجام شده و امروز فرصت دارد تا این عنوان را یک ‌بار دیگر تکرار کند. البته در چهار دیدار قبلی سوپرجام، پرسپولیس فقط دو بار در زمین حاضر شده و دو بار دیگر را بدون اینکه بازی کند، صاحب جام شده است. بار اول مربوط به بازی حساس با استقلال بود که باشگاه رقیب یعنی استقلال به دلیل حضور در اردوی ترکیه، از بازی با پرسپولیس سر باز زد تا با حکم کمیته انضباطی، نتیجه این دیدار به سود پرسپولیس اعلام شود و جام به ویترین باشگاه سرخ‌ها برود. استقلال با وجود شکایت در دادگاه عالی ورزش، موفق به تکرار بازی سوپرجام نشد.
بار دومی که پرسپولیس بدون بازی قهرمان شد، استفاده از یک بند قانونی بود. در قانون سازمان لیگ عنوان شده تیمی که در یک سال بتواند فاتح لیگ برتر و جام حذفی شود، خود‌به‌خود قهرمانی در سوپرجام را هم به ویترین افتخاراتش اضافه می‌کند. با این پیش‌زمینه، پرسپولیس امروز شانس زیادی دارد تا برای پنجمین بار فاتح بازی سوپرجام شود. آنها برابر فولادی به میدان می‌روند که در دیدارهای اخیر آمار بسیار خوبی برابر این رقیب اهوازی داشته‌اند. تنها تفاوت این فولاد با فولادی که چند روز پیش در لیگ بازی کرد و به پرسپولیس باخت، در جذب بازیکنان باکیفیت است. فولاد در نیم‌فصل پنج بازیکن جدید خریده که می‌تواند از آنها در دیدار امروز استفاده کند./شرق

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.