تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 19:03
کد خبر : 72892

آیا حسینی تاش جانشین ظریف در وزارت خارجه کابینه رئیسی می شود؟

آیا حسینی تاش جانشین ظریف در وزارت خارجه کابینه رئیسی می شود؟

ارمان شرق- حسینی تاش سابقه عضویت در سپاه را دارا می‌باشد؛ عضویت در ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، جانشینی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، معاونت تحقیقاتی وزارت دفاع و ریاست مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی از جمله سمت‌های نظامی حسینی تاش است؛ این فرد سابقه دیپلماتیک و مذاکراتی نیز دارد و در دوره دبیری علی لاریجانی در شورای عالی امنیت ملی، معاون راهبردی و بررسی‌های عمومی او بود و در دوره‌ای نیز رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران با روسیه در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران بود.

رئیسی در جریان نخستین نشست خبری خود به عنوان رئیس جمهور منتخب نیز از گزارش‌گیری تیم سیاست خارجی‌اش از مذاکرات وین سخن گفته بود اما اعضای این تیم را معرفی نکرده بود.
به گزارش مدارا، همانقدر که حواشی پیرامون وزیر خارجه فعلی و پیشین داغ است، موضوع وزیر بعدی امور خارجه کشورمان نیز مطرح است.

درباره اینکه چه کسی وزیر خارجه دولت سیزدهم خواهد شد، گمانه‌زنی‌هایی زیادی در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح شده است؛ از یک سو بحث سعید جلیلی و علی باقری کنی مطرح است که زمانی در شورای عالی امنیت ملی، پرونده هسته‌ای کشور را به پیش می‌بردند و از سویی دیگر بحث کاظم غریب‌آبادی سفیر فعلی کشورمان در وین مطرح است؛ غریب‌آبادی قبل از عزیمت به وین به عنوان سفیر ایران، معاون بین‌الملل دبیر ستاد حقوق بشر بود که نهادی زیر مجموعه قوه قضاییه یعنی خاستگاه سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب محسوب می‌شود.

چندی پیش برخی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی اعلام کردند که علی باقری کنی از سوی سید ابراهیم رئیسی در وزارت امور خارجه مستقر شده است تا فرایند امور انتقالی در حوزه سیاست خارجی را به پیش ببرد. رئیسی در جریان نخستین نشست خبری خود به عنوان رئیس جمهور منتخب نیز از گزارش‌گیری تیم سیاست خارجی‌اش از مذاکرات وین سخن گفته بود اما اعضای این تیم را معرفی نکرده بود.

اما علاوه بر گزینه‌های فوق‌الذکر، نام یک چهره نه چندان شناخته شده نیز برای تصدی وزارت امور خارجه دولت سیزدهم مطرح است؛ سید علی حسینی‌تاش، همان فرد نه چندان مشهوری است که طبق برخی گمانه‌زنی‌ها وزیر امور خارجه دولت سید ابراهیم رئیسی خواهد شد. حسینی تاش سابقه عضویت در سپاه را دارا می‌باشد؛ عضویت در ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، جانشینی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، معاونت تحقیقاتی وزارت دفاع و ریاست مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی از جمله سمت‌های نظامی حسینی تاش است؛ این فرد سابقه دیپلماتیک و مذاکراتی نیز دارد و در دوره دبیری علی لاریجانی در شورای عالی امنیت ملی، معاون راهبردی و بررسی‌های عمومی او بود و در دوره‌ای نیز رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران با روسیه در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.