تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 فروردین 1400 - 13:23
کد خبر : 64871

بازنمایی رسانه‌ای دکتر مسعود پزشکیان:حامی تهیدستان، عدالت‌خواه و مدافع حقوق ملت

بازنمایی رسانه‌ای دکتر مسعود پزشکیان:حامی تهیدستان، عدالت‌خواه و مدافع حقوق ملت

ارمان شرق- وی در حال حاضر در تدارک زمینه های لازم برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است و می تواند با توجه به دانش ،تجربه وافر ،پاکدستی، قدرت بیان، علم گرایی ،شجاعت ، تسلط بر قران و نهج البلاغه ، بهره گیری از بیان مردمی ،و …، نامزدی تازه نفس و متکی به چرخش نخبگان ، دوران جدیدی را در حیات سیاسی و مدیریتی جمهوری اسلامی ایران رقم بزند .و از حمایت کافی اصلاح طلبان، اصولگرایان معتدل ، نخبگان و توده مردم برخوردار باشد.

بازنمایی رسانه‌ای دکتر مسعود پزشکیان نشان می‌دهد که از یکسو فردی فسادستیز، ساده‌زیست و عدالت‌خواه است و از سوی دیگر همواره از حقوق ملت و ازادی سیاسی و اجتماعی شجاعانه دفاع کرده است و با بهره‌گیری از موقعیت مناسب در میان اقوام اصیل ایرانی امکان سازمان‌دهی آرای مناسب را دارد. در این میان مسعود پزشکیان با تجربه پیشین ولی ناکام خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و نایب رییس بهارستان دهم، شناخت مناسبی از وضعیت کشور در شرایط آتی دارد و به همین خاطر خواهان ارائه برنامه راهبردی برای برون رفت کشور از مشکلات در دوران چهارسال آتی برای افراد تصمیم‌گیر جریان اصلاحات است.
برای مثال آفتاب یزد به نقل از نامه ‌نیوز، «حتی نامزدی احتمالی مسعود پزشکیان هم خبر بدی برای جهانگیری به حساب می‌آید. هر چه باشد او چهره سیاسی به مراتب سفیدتر از لاریجانی است. مواضع عدالت خواهانه دارد و بخشی از جریان چپ از وی طرفداری می‌کنند. همچنین این شانس را دارد که آرای قومی و به طور خاص ترک‌زبانان را از آن خود کند. اگر در نظر داشته باشیم که همین چند روز قبل اعضای حقیقی نهاد اجماع ساز جدید اصلاح‌طلبان در دیدار با عارف از وی خواستند که زمینه ورود و کاندیداتوری خودش و پزشکیان را فراهم کند، فهم این نکته راحت‌تر خواهد بود که شانس جهانگیری از پزشکیان هم کمتر است
مسعود پزشکیان، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در دو دوره متوالی و نماینده فعلی مجلس ، نماد عمل گرایی، صراحت و شفافیت است و همواره به خاطر مواضع صریح و شفاف و انقلابی شان مورد توجه محافل سیاسی قرار گرفته است. مسعود پزشکیان تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش مهاباد طی کرد و سپس به مرکز استان رفته و در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی گرفت. پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۲ جهت انجام خدمت سربازی به شهر زابل به استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوره بود که به پزشکی علاقه پیدا کرد و در نتیجه در سال ۱۳۵۴ و پس از اتمام خدمت سربازی، دیپلم دوم خود را در رشته طبیعی (علوم تجربی) اخذ کرد و در سال ۱۳۵۵ در رشتهٔ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد. پس از انقلاب دکتر پزشکیان با تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی و کلاسهای قرآن و نهج البلاغه و جلسات بحث و مناظره، باعث تقویت نیروهای مذهبی و وحدت آنها در مقابل گروه‌های ضدانقلاب و تفکرات الحادی و التقاطی آنان شد. وی در دوران جنگ ایران و عراق مسئول اعزام اکیپ‌های پزشکی به جبهه‌ها در لشگر عاشورا بود و همزمان به صورت رزمنده و پزشک فعالیت می‌کرد. پزشکیان دورهٔ پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۶۴ به پایان رسانید و در سمت مربی فیزیولوژی شروع به تدریس در دانشکدهٔ پزشکی نمود. در سال ۱۳۶۹ تخصص خود در رشته جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد و سپس در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت نمود و بلافاصله در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام گردید که بعدها رئیس این بیمارستان شد. در سال ۱۳۷۳ به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز منصوب شد که ریاست وی بر این دانشگاه تا سال ۱۳۷۹ ادامه داشت. سپس به تهران منتقل شده و به مدت ۶ ماه سمت معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را عهده‌دار گشت. سرانجام در دور دوم ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجلس رأی اعتماد گرفت. دکتر پزشکیان تاکنون چهار دوره نماینده شهرهای تبریز آذرشهر واسکو بوده وهمیشه بالاترین میزان رای به مجلس راه یافته است واکثرا به خاطر مواضع صریح وشفاف وانقلابی شان مورد توجه محافل سیاسی قرار گرفته است.
وی در حال حاضر در تدارک زمینه های لازم برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است و می تواند با توجه به دانش ،تجربه وافر ،پاکدستی، قدرت بیان، علم گرایی ،شجاعت ، تسلط بر قران و نهج البلاغه ، بهره گیری از بیان مردمی ،و …، نامزدی تازه نفس و متکی به چرخش نخبگان ، دوران جدیدی را در حیات سیاسی و مدیریتی جمهوری اسلامی ایران رقم بزند .و از حمایت کافی اصلاح طلبان، اصولگرایان معتدل ، نخبگان و توده مردم برخوردار باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.