تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 - 21:58
کد خبر : 48622

فوری/ ترامپ درباره قتل خاشقجی بیانیه داد و ایران را محکوم کرد!

آرمان شرق: رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی با رد دخالت شاه و ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقچی، ایران را به بی ثباتی در منطقه متهم کرد. به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایرنا، دونالد ترامپ با گذشت نزدیک به ۵۰ روز از قتل این روزنامه نگار منتقد

آرمان شرق: رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی با رد دخالت شاه و ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقچی، ایران را به بی ثباتی در منطقه متهم کرد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایرنا، دونالد ترامپ با گذشت نزدیک به ۵۰ روز از قتل این روزنامه نگار منتقد حاکمان فعلی سعودی در یک مکان دیپلماتیک و ارزیابی های سازمان جاسوسی آمریکا از دخالت بن سلمان، به تعریف و تمجید از حاکمان ریاض پرداخت.
رئیس جمهوری آمریکا، جهان را مکانی بسیار خطرناک! توصیف کرده و بدون توجه به میلیاردها دلار هزینه نظامی کشورش در سراسر جهان آورده است: کشور ایران مسئول یک جنگ نیابتی خونین علیه عربستان سعودی در یمن است و برای تضعیف کوشش های شکننده عراق در برقراری دمکراسی تلاش می کند.
شروع بیانیه ترامپ با ایران نشان دهنده آن است که مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه ضد ایرانی وی در تهیه این بیانیه نقش فعالی داشته اند که خود از گروهک های ترویستی همچون منافقین مشاوره می گیرند.
ترامپ حمایت از آنچه که گروه تروریستی حزب الله در لبنان و دیکتاتوری بشار اسد در سوریه نامید را دیگر اقدامات ایران برشمرده و مدعی شده است ایرانیان، بسیاری از آمریکایی ها و دیگر افراد بی گناه را در خاورمیانه کشته اند.
وی با طرح این مساله که ایران به صورت آشکار و با قدرت تمام «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل!» سر می دهد، ایران را به ‘حامی تروریسم در جهان’ معرفی کرده است.
اما ترامپ وقتی به سعودی ها می رسد که رسانه ها و برخی از سران دمکرات ها روابط مالی پنهانی وی با سعودی ها در انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن را مطرح کرده اند، می گوید عربستان سعودی برای خروج از یمن بسیار علاقمند هستند اگر ایرانی ها از آنجا خارج شوند.
رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره به آغازگر حملات به یمنی ها که از سال ۲۰۱۵ تا کنون ادامه داشته است و بدون در نظر گرفتن میلیاردها دلار قرار داد تسلیحاتی که خود با بن سلمان به امضا رسانده است، از ارسال کمک های اولیه زندگی به یمنی ها سخن می گوید و از موافقت سعودی ها برای صرف میلیاردها دلار علیه تروریسم افراط گرای اسلامی خبر می دهد.
اگرچه از ترامپی که از دنیای سیاست و تاریخ چیزی نمی داند و حتی اسم مناطق کشورش را که برای سرکشی به آنجا رفته است هم اشتباه می گوید اما مشاورانش باید می گفتند که وهابیسم سعودی، داعش و القاعده و سایر گروه های افراط گرا را به نام اسلام خلق کرده است.

ترامپ با اشاره به نخستین سفر خارجی خود پس از انتخابات پرحاشیه ای که همچنان اتهامات وی در حال بررسی است، گفت پس از سفر سنگین سال گذشته به عربستان سعودی، پادشاهی موافقت کرد که ۴۵۰ میلیارد دلار در ایالات متحده هزینه و سرمایه گذاری کند.
وی افزود: این رکودی است که باعث ایجاد صدها هزار شغل، رشد اقتصادی و ثروت بیشتری برای ایالات متحده خواهد شد. از ۴۵۰ میلیارد دلار، ۱۱۰ میلیارد دلار برای خرید تجهیزات نظامی از بوئینگ، لاکهید مارتین، رایتون و بسیاری دیگر از پیمانکاران دفاعی بزرگ آمریکا صرف خواهد شد.
رئیس جمهوری آمریکا که رشد اقتصادی ادعایی خود را مرهون این پول ها می داند، حاضر نیست هیچ گونه خللی به این مناسبات وارد شود و با ساخت یک دشمن فرضی ادامه داد: اگر ما این قراردادها را به صورت احمقانه لغو کنیم، روسیه و چین از مزایای فراوانی برخوردار خواهند بود – و بسیار خوشحال می شوند که همه این کسب و کار جدید را به دست آورند. این یک هدیه شگفت انگیز از ایالات متحده برای آنها خواهد بود!
ترامپ به مساله قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد و حامل اسرار زیاد از پشت پرده حاکمان ریاض هم اشاره کرد و گفت: جنایت علیه جمال خاشقچی وحشتناک بود و کشور ما از آن چشم پوشی نمی کند. در واقع، ما اقدام جدی علیه کسانی که پیش از این به عنوان مشارکت کنندگان در قتل شناخته شدند، انجام دادیم.
خبر در حال تکمیل است

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.