نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، ۵/ ۷۸ درصد مردم حداقل از یک پیام‌رسان یا رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. میزان استفاده بین جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال ۹/ ۹۶درصد، ساکنین مراکز استان‌ها ۲/ ۸۶درصد و افراد با تحصیلات دانشگاهی ۳/ ۹۵ درصد است. در بین رسانه‌های اجتماعی مورد مطالعه، واتس‌اپ با ۱/ ۷۱ درصد در رتبه نخست قرار دارد که در مقایسه با تیر ۱۴۰۰ میزان استفاده از این پیام‌رسان تغییری نداشته است. میزان استفاده از واتس‌اپ بین جوانان ۲۹-۱۸ سال ۷/ ۸۷ درصد، در گروه سنی ۴۹-۳۰ سال ۸/ ۷۸ درصد و در بین افراد بالای ۵۰ سال ۴۱ درصد است. همچنین ۸/ ۸۷ درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی ۲/ ۷۹ درصد افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و ۴/ ۴۴ درصد افرادی که تحصیلات کمتر از دیپلم دارند، از واتس‌اپ استفاده می‌کنند.

بعد از واتس‌اپ، اینستاگرام قرار دارد که ۴/ ۴۹ درصد مردم ایران از آن استفاده می‌کنند. جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال (۴/ ۷۴ درصد)، افراد با تحصیلات دانشگاهی (۱/ ۶۵ درصد) و ساکنین مراکز استان‌ها (۵۶ درصد) بیش از سایر افراد از اینستاگرام استفاده می‌کنند. همچنین استفاده از تلگرام نسبت به آخرین نظرسنجی ایسپا در تیرماه ۱۴۰۰ حدود ۹ درصد کاهش داشته و به عدد ۶/ ۳۱ درصد رسیده است. یافته‌های ایسپا در این نظرسنجی حاکی از استفاده ۳/ ۱ درصد مردم ایران از کلاب‌هاوس است. این عدد نسبت به موج قبلی نظرسنجی ایسپا در تیرماه ۱۴۰۰ بدون تغییر مانده است. توییتر نیز توسط ۳ درصد از مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس نتایج نظرسنجی، فیس‌بوک ۷/ ۳ درصد، سروش ۶/ ۳ درصد، بله ۲/ ۲ درصد، ایتا ۶/ ۴ درصد، تیک‌تاک ۶/ ۰ درصد، روبیکا ۷/ ۵ درصد، ‌آی‌گپ ۸/ ۱درصد، گپ ۸/ ۰ درصد، سیگنال ۴/ ۰ درصد استفاده‌کننده در بین افراد بالای ۱۸ سال ایرانی دارد./ايسنا