تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 13:10
کد خبر : 102014

دولت برای «جوان»سازی جامعه، دست به دامان «بازنشستگان» شد!

دولت برای «جوان»سازی جامعه، دست به دامان «بازنشستگان» شد!

روزنامه جمهورى اسلامى نوشت:خبری که خبرگزاری‌های رسمی منتشر کردند به نقل از علی خدامی، مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، به این شرح که «برای بازنشستگانی که تاریخ ازدواج خودشان و تاریخ تولد فرزندانشان قبل از سال ۱۴۰۱ باشد، امتیاز ۱۲۱۵ برای عائله‌مندی و امتیاز ۳۱۵ برای حق اولاد تعیین شده است.» وی افزود: «براین

روزنامه جمهورى اسلامى نوشت:خبری که خبرگزاری‌های رسمی منتشر کردند به نقل از علی خدامی، مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، به این شرح که «برای بازنشستگانی که تاریخ ازدواج خودشان و تاریخ تولد فرزندانشان قبل از سال ۱۴۰۱ باشد، امتیاز ۱۲۱۵ برای عائله‌مندی و امتیاز ۳۱۵ برای حق اولاد تعیین شده است.» وی افزود: «براین اساس، مبلغ عائله‌مندی برای این عزیزان ۴۰۷ هزار و ۳۸۹ تومان و حق اولاد نیز یکصد و ۵ هزار و ۶۱۹ تومان محاسبه خواهد شد.

خدامی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به مسأله جوانی جمعیت و فرزندآوری در نسل‌های مختلف گفت: براساس مصوبه دولت در صورتی که تاریخ ازدواج «بازنشسته عزیز» و تاریخ تولد فرزند یا فرزندان ایشان در سال ۱۴۰۱ ثبت شده باشد، امتیاز عائله‌مندی و حق اولاد به ترتیب به ۲۴۳۰ و ۹۴۵ افزایش می‌یابد. براساس این امتیاز، مبلغ عائله‌مندی ۸۱۴ هزار و ۷۷۹ تومان و حق اولاد نیز ۳۱۶ هزار و ۸۵۸ تومان خواهد بود.» باور کنید این طنز نیست، بخشنامه‌ایست که در راستای مفاد بندهای (۲) و (۱۰) مصوبه اخیر هیأت وزیران (شماره ۲۱۴۸۷/ت ۵۹۸۲۶هـ) که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ درخصوص «تعیین حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته» صادر شده است! طنز نیست اما از هر طنزی خنده‌دارتر است و کار را به گریه هم می‌رساند که چه کسانی برای ما تصمیم می‌گیرند! کسی در آن جمع نیست که بگوید «بازنشسته» مگر در سن ازدواج و فرزندآوری است که برای جوان‌سازی جمعیت، دولت محترم سیزدهم از او چنین توقعی دارد؟!

این را باید برای فرزندان و نوه‌های جناب بازنشسته تصویب می‌کردید نه خود او! گیریم بازنشسته‌ای چنین همتی داشته باشد، در خانه‌اش جنگ برپا نمی‌شود آیا؟ می‌خواهید کانون گرم خانواده‌شان را به هم بریزید سر پیری؟ بالام جان! بازنشسته است. ازدواج کرده، بچه‌هایش هم ازدواج کرده‌اند، می‌خواهید او را به تجدید فراش وادارید؟ نکند از ازدواج جوانان ناامید شده‌اید که درِ باغ سبز به بازنشستگان نشان می‌دهید؟ نواختن سُرنا از سر گشادش این قدر غیرمنطقی نمی‌نماید که مصوباتی از این دست، منطق را دست می‌اندازد. یک مقدار هم فکر کنید قبل از مصوباتی از این دست، به جایی بر نمی‌خورد، باور کنید!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.