تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 - 2:22
کد خبر : 69098

۸۷درصد اسلب کشور در فولادمبارکه تولید می شود

۸۷درصد اسلب کشور در فولادمبارکه تولید می شود

ارمان شرق- مجموعه فولاد مبارکه نیز در شرکتهای زیر مجموعه خود توانسته تولید اسلب را به میزان قابل توجهی انجام دهد. به این شکل که شرکت فولاد مبارکه اسلب به مقدار ۷ میلیون و ۳ هزار و ۴۶۷ تن تولید کرده است، همچنین در فولاد سبا نیز اسلب یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۲۵۸ تن و فولاد هرمزگان نیز یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۱۳۹ تن تولید کرده است.

گزارشی از میزان تولید ۱۲ ماهه واحدهای فولادسازی در زمینه تولید فولادخام منتشر شد و بر اساس آن اسلب بالاترین رقم تولید یعنی ۱۱ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۱۱۳ تن را به خود اختصاص داده و مجموعه فولادمبارکه با تولید ۹میلیون و ۸۴۳ هزار و ۸۶۴ تن، ۸۶.۹۵درصد تولید (۸۷درصد) را از آن خود کرده است.

به گزارش ایراسین، بر اساس جداول منتشر شده از سوی ایمیدرو، شرکت آهن و فولاد ارفع توانسته در مدت ۱۲ ماهه سال گذشته، ۸۱۹ هزار و ۳۷۷ تن بیلت فولادی تولید کند؛ همچنین جهان فولاد سیرجان نیز طی مدت یک ساله ۹۹، رقم ۸۳۹ هزار و ۸۶۳ تن را در زمینه تولید بیلت فولادی به ثبت رسانده است.

شرکت ذوب آهن اصفهان نیز طی مدت یادشده توانسته، بیلت فولادی به میزان ۸۹۶ هزار و ۷۳۷ تن و بلوم به مقدار یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۹۷۵ تن تولید کند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز در یکی از زیرمجموعه های خود یعنی فولاد چادرملو توانسته است در سال ۹۹ بیلت فولادی به میزان یک میلیون و ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید کند.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نیز در کارخانه زیرمجموعه خود فولاد بردسیر توانسته است بیلت فولادی به مقدار ۶۵۳ هزار و ۵۸۰ تن تولید کند.

همچنین شرکت فولاد آلیاژی ایران در مدت یادشده، در سبد محصولات خود اینگات به میزان ۳۸ هزار و ۶۰۷ تن، بلوم آلیاژی-مهندسی ۱۷۸ هزار و ۱۴۱ تن و بیلت آلیاژی مهندسی ۲۷۶ هزار و ۱۵۸ تن تولید کرده است.

فولاد بناب در ۱۲ ماهه ۹۹ توانسته بیلت فولادی به مقدار ۳۹۵ هزار و ۲۹۳ تن تولید کند؛ فولاد خراسان نیز از این محصول به مقدار ۹۴۰ هزار و ۴۰۲ تن تولید کرده است.

فولاد خوزستان در سال ۹۹ موفق شده است اسلب به میزان یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۴۹ تن، بیلت فولادی ۲۸۹ هزار و ۹۹۱ تن، بلوم به مقدار ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۱۴۹ تن تولید کند.

فولاد کاوه جنوب طی مدت یکساله ۹۹ بیلت فولادی به مقدار یک میلیون و ۳۹۰ هزار و۹۵۳ تن تولید کرده است.

مجموعه فولاد مبارکه نیز در شرکتهای زیر مجموعه خود توانسته تولید اسلب را به میزان قابل توجهی انجام دهد. به این شکل که شرکت فولاد مبارکه اسلب به مقدار ۷ میلیون و ۳ هزار و ۴۶۷ تن تولید کرده است، همچنین در فولاد سبا نیز اسلب یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۲۵۸ تن و فولاد هرمزگان نیز یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۱۳۹ تن تولید کرده است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز در مدت ۱۲ ماهه ۹۹ توانسته بیلت فولادی به مقدار ۶۹ هزار و ۹۹۶ تن تولید کند.

در مجموع می‌توان گفت بیشترین محصول تولید شده در سال ۹۹، اسلب بوده است که ۱۱میلیون و ۳۲۱ هزار و۱۱۳ هزارتن بوده و از این مقدار سهم گروه فولادمبارکه با تولید ۹ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۸۶۴ تن، بالاترین میزان تولید این محصول یعنی ۸۶.۹۵ درصد تولید اسلب کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین بعد از اسلب، بیلت فولادی با تولید ۷ میلیون و ۳۲۱ هزارو۶۹۲ تن در جایگاه دوم تولید قرار گرفت و بلوم نیز با تولید ۳ میلیون و ۴۷۵ هزار و۱۲۴ تن در جایگاه سوم از لحاظ میزان تولید فولادخام قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.