تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 7:41
کد خبر : 138958

۲۵ شهریور چه اتفاقاتی رخ داد؟

۲۵ شهریور چه اتفاقاتی رخ داد؟

آرمان شرق-گروه سیاست: ۲۵شهریور سالروز فوت مهسا امینی چه اتفاقاتی در کشور رخ داد؟ در این باره روایت های رسانه های اصولگرا را مرور می کنیم.

۲۵ شهریور چه اتفاقاتی رخ داد؟

نیروهای امنیتی طرح ترور پدر مهسا امینی را خنثی کردند

نیروهای امنیتی طرح ترور پدر مهسا امینی را خنثی کردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: چند نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی که می خواستند در مسیر آرامستان آیچی، امجد امینی پدر مهسا امینی را ترور کنند با هوشیاری نیروهای امنیتی دستگیر و این طرح خنثی شد.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: طرح ترور پدر مهسا امینی که توسط یکی از گروهک‌های تروریستی کُردی در مسیر آرامستان سقز طراحی ‌شده بود، قبل از اقدام توسط نیروهای امنیتی خنثی شد.

به گفته وی، در این ارتباط چند نفر از نیروهای تروریست به دام افتادند.

سردار امان‌اله گشتاسبی فرمانده سپاه کردستان هم پیشتر به فارس گفت: طی اشراف اطلاعاتی در ۲۴ ساعت گذشته پاسداران گمنام امام زمان عج در سازمان اطلاعات سپاه بیت المقدس کردستان تعداد ۱۴ نفر از هسته‌های تشکیلاتی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در شهرستان‌های سنندج، دیواندره، بانه و مریوان زیر ضربه اطلاعاتی قرار گرفته و دستگیر شدند.

 ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۵ نفر از اغتشاشگران که در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه باعث اخلال در نظم عمومی شده بودند، دستگیر شدند.

سید جواد هاشمی شنبه‌شب در گفت وگو اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: البته برخی دیگر از عوامل اغتشاش نیز متواری هستند که شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار دستگاه قضایی و پلیس قرار دارد.

وی بیان کرد: در پی سالگرد مرگ مهسا امینی از ساعت ۲۱:۱۵ امشب تعداد اندکی از اغتشاشگران به صورت هدایت شده با حضور در چهارراهی واقع در خیابان مفتح شمالی شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با سنگ اندازی و پرتاب نارنجک دستی باعث اخلال در نظم عمومی شدند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این افراد با حضور به‌موقع نیروهای انتظامی و نظامی به سمت بافت تاریخی متواری شدند که آنجا به درگیری با عوامل نظامی و انتظامی پرداختند و بعد از دقایقی این درگیری پایان یافت.

وی اضافه کرد: در این درگیری ۱۵ نفر از نیروهای اخلالگر شناسایی و دستگیر شدند.

این مسئول تصریح کرد: در این بی نظمی خسارت جزئی به تعدادی از وسایل نقلیه شهروندان وارد شد.

هاشمی بیان کرد: هم اکنون جو امنیتی شهر دهدشت هم مانند دیگر شهرهای استان با حضور نیروهای نظامی و انتظامی آرام است.

به گزارش ایرنا نیروهای نظامی و انتظامی تا پاسی از شب برای تامین امنیت شهروندان در میدان مرکزی و چهاراه های شلوغ شهر دهدشت حضور داشتند.

شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

تجمع عده معدودی از زنان و مردان در رجایی‌شهر کرج

تجمع عده معدودی از زنان و مردان در رجایی‌شهر کرج

عده معدودی از زنان و مردان که جمعیت آنان به ۳۰ نفر نیز نمی‌رسید با تجمع در خیابان اصلی رجایی‌شهر کرج، اقدام به سردادن شعار کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، رسانه‌های معاند با انتشار و بزرگنمایی حضور این عده در خیابان رجایی‌شهر کرج، به خبرسازی در این حوزه پرداخته و با انتشار مطالب کذبی همچون پرتاب گاز اشک‌آور، به سمت تجمع‌کنندگان، قصد دارند به این تجمعات پراکنده و اندک، پر و بال داده و آن را بزرگ نشان دهند.

این در حالی است که این عده که کمتر از ۳۰ دقیقه‌‌ در بخش‌هایی از خیابان اصلی محله رجایی‌شهر کرج حضور داشتند ‌پس از آن به دلیل عدم توجه مردم به حضورشان بدون دخالت پلیس پراکنده شده و محل را ترک کردند.

در چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده فراخوان‌های متعددی برای تجمع در رجایی شهر کرج از سوی معاندین اعلام شده بود که همه آنها با بی‌توجهی مردم مواجه شد.

پایان آرام تعطیلات در سقز/ تیر ضدانقلاب باز هم به سنگ خورد

سالروز فوت مهسا امینی در حالی رو به پایان است که علیرغم سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و امیدواری جریان‌های ضدانقلاب و تجزیه‌طلب، هیچ خبری از التهابات سال گذشته نیست.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سقز، این شهر در آخرین ساعات روز فراخوان ضدانقلاب و تجزیه‌طلبان برای آشوب و اغتشاش در سالگرد مرحوم مهسا امینی همچنان آرام است و خبری از تجمع حتی در سطح محدود در این شهر نبوده و نیست.

حضور نیروهای امنیتی در سقز قابل کتمان نیست. مقابل فرمانداری، اطراف میدان‌ها و خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به قبرستان آیچی تعدادی از نیروها مستقر هستند؛ اما تعداد آنها محدود است و در اکثر گعده‌هایشان از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کند.

پایان آرام تعطیلات در سقز/ تیر ضدانقلاب باز هم به سنگ خورد

با اینکه شبکه‌های مختلف خارج‌نشین تلاش می‌کنند با انتشار شایعات تحریک‌آمیز از جمله تیراندازی و دستگیری اعضای خانواده امینی، احساسات مردم را تحریک کنند، می‌توان گفت استقرار تیم نیروهای امنیتی در بیست و پنجم شهریور ماه، بدون کوچک‌ترین درگیری و صرفاً با اعمال پروتکل‌های پیش‌گیرانه رو به پایان است. هیچ تحرک گسترده و قابل توجهی هم از سوی مردم بومی یا حتی غیربومی صورت نگرفته و زندگی در سقز به صورت عادی در جریان است.

البته امروز نیروهای امنیتی چند مورد محدود، تلاش برای اقدامات تروریستی را در این شهر خنثی کرده‌اند؛ از جمله آنکه به گفته معاون استاندار کردستان چند نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی که می‌خواستند در مسیر آرامستان آیچی، امجد امینی پدر مهسا امینی را ترور کنند با هوشیاری نیروهای امنیتی دستگیر شدند و این طرح خنثی شد. همچنین خبر دیگری حاکی از آن بود که فردی بعد از ظهر امروز با ورود به منطقه ممنوعه یکی از مقرهای نظامی به علت بی‌توجهی به هشدارهای چندباره مأموران، برابر مقررات از سوی مأموران مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.

پایان آرام تعطیلات در سقز/ تیر ضدانقلاب باز هم به سنگ خورد

بر اساس تجربه مشابه خبرنگار مهر در جریان حضور میدانی در تاریخ چهار آبان سال گذشته همزمان با چهلم مهسا امینی، علیرغم آنکه شرایط امنیتی مشابهی وجود داشت اما تحرکات اعتراضی گاهی تا مرز درگیری پیش می‌رفت. با این حال، سالروز فوت مهسا امینی در حالی رو به پایان است که علیرغم سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی و امیدواری جریان‌های ضدانقلاب، هیچ خبری از التهابات سال گذشته نیست.

رسانه‌های فارسی‌زبان غرب‌نشین که برای روز شنبه فراخوان داده بودند، در پی ناامیدی از نتیجه تجمعات، بسته بودن بازار در آخرین روز از تعطیلات رسمی چند روزه را به این فراخوان نسبت دادند. این در حالی است که در شرایط مشابه و تعطیلات رسمی چند روزه، مغازه‌ها و بازار به ویژه در شهرهای کوچک بسته هستند. گفتگو با اهالی سقز نشان می‌دهد فردا با آغاز روزهای کاری، کسب و کار آنها نیز شروع خواهد شد.

با وجود تعطیلی امروز، تهیه نان و مواد خوراکی در سقز با مشکلی مواجه نبوده و غیر از نانوایی‌ها و سوپر مارکت‌ها، حتی شماری از دفاتر بیمه و پایگاه‌های مشاور املاک و فروشگاه‌های محلی البسه نیز باز بودند.

گردش خبرنگار مهر در نقاط مختلف سقز حاکی از آن است که ساکنان این شهر روال عادی زندگی در یک روز تعطیل را می‌گذرانند و زندگی در پارک‌ها، محله‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های سقز در جریان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.