تاریخ انتشار : یکشنبه 15 خرداد 1401 - 7:38
کد خبر : 103685

چرا هشتگ یحیی تنها نیست تبدیل به درخواست برای اخراج او شد؟

چرا هشتگ یحیی تنها نیست تبدیل به درخواست برای اخراج او شد؟

آرمان شرق-گروه ورزش:اگر موضوعی هست باید کارشناسانه حل شود نه عجولانه، من با خصوصیات یحیی و مطهری آشنا هستم و می‌دانم منظور آن‌ها طرفداران پرسپولیس نیست، زیرا می‌دانند هواداران رکن بزرگ پرسپولیس هستند. کسی قصد توهین به هواداران را ندارد.اگر یحیی و مطهری این نظر را داشتند مسلما متوجه گروه اندکی بودند که فعالیت تخریبی انجام می‌دهند و روی سخنشان با هواداران و انتقاد‌های منصفانه نیست.

وقتی پنج سال پیاپی را با فتح جام پشت سرگذاشته باشید، ایستادن بر سکوی نایب قهرمانی چیزی نیست که شما را راضی کند. قهرمانی‌های پیاپی هم گاهی باعث بدعادت شدن می‌شود!

آن هم در فوتبالی که معروف است به قضاوت‌های سطحی و سوگیری‌های احساسی، فوتبالی که با یک برد اسطوره سازی می‌کند و با یک زمین خوردن زیر تیغ انتقادات غیر منصفانه می‌برد.

همین  می‌شود که هشتگ یحیی تنها نیست در شبکه‌های اجتماعی خیلی زود به درخواست برای برکناری همین شخص تبدیل می‌شود.

قرار نیست هوادار تا ابد پشت یک سرمربی بایستد و هر اتفاقی افتاد خم به ابرو نیاورد، اما نکته ناامید کننده جهت گیری‌های احساسی و تغییر ثانیه‌ای عقاید است.

البته نباید غافل شد وقتی انتقادات را به بچه‌های چهارده ساله منتسب می‌کنیم و دغدغه هوادار دلسوز را تا حد تخریب سازمان یافته تقلیل می‌دهیم چیزی که نصیبمان می‌شود شعله کشیدن خشم هوادار است. دوران آن رسیده که مدرک به دست و مستند با مردم صحبت کنیم تا قضاوت‌ها صورت منطقی بگیرد.

اگر قبول کنیم که ترازوی انصاف را از زیرزمین ذهنمان بیرون بیاوریم و با دستمالی،گرد و غبار حافظه تاریخی مان را بگیریم به جای چسبیدن به نقد بی حاصل و چرخیدن در دور باطل، دست کم می‌فهمیدیم ایراد کار کجاست و کمی از انرژی را هم در راه شناخت اشکال و ارائه راهکار صرف می‌کردیم.

در همین رابطه نظر مجید جلالی، پیشکسوت و کارشناس فوتبال را جویا شدیم.

شرایط تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

پرسپولیس طی شش سال گذشته به تیمی با ثبات و عنوان دار تبدیل شده است، به طوری که دوبار به عنوان نایب قهرمانی آسیا دست پیدا کرد و پنج سال قهرمان لیگ شد و یک سال هم بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

آنچه باعث ثبات تیم می‌شود ثبات حوزه مربیگری است، اگر این ثبات از بین برود، پرسپولیس به روز‌هایی برمی گردد که همه با کلافگی به دنبال سر و سامان دادن به اوضاع تیم بودند.

اگر موضوعی هست باید کارشناسانه حل شود نه عجولانه، من با خصوصیات یحیی و مطهری آشنا هستم و می‌دانم منظور آن‌ها طرفداران پرسپولیس نیست، زیرا می‌دانند هواداران رکن بزرگ پرسپولیس هستند. کسی قصد توهین به هواداران را ندارد.

اگر یحیی و مطهری این نظر را داشتند مسلما متوجه گروه اندکی بودند که فعالیت تخریبی انجام می‌دهند و روی سخنشان با هواداران و انتقاد‌های منصفانه نیست.

وضعیت تیم را چطور بررسی می کنید؟

مسلما پرسپولیس یک تیم شکست خورده نیست، هر تیم برای قهرمان شدن در لیگ ما، به طور متوسط نیازمند کسب دو امتیاز از هر بازی است که پرسپولیس این امتیازات را کسب کرده است.

استعفای گل محمدی، جذب و تعویض بازیکنان و …چه میزان در شرایط امروز تیم موثر بوده است؟

نمی توان گفت هیچ اشتباهی رخ نداده، خطاهایی در زمینه از دست دادن بازیکن و برخی رفتار ها دیده شده اما نباید همه زحمات و درایت تیم و کادر فنی را زیر سوال برد. علی رغم تمام این ها گل محمدی و تیم خوب پیش رفتند اما استقلال استثنایی عمل کرد.

این درست است که می گویند گل محمدی به نظرات کادر فنی بی اعتنا است و به تنهایی تصمیم می گیرد؟

برای نظر دادن در این باره باید آنقدر به تیم نزدیک باشید که از ریز اتفاقات با خبر باشید، اما با توجه به اینکه سال ها با مطهری آشنایی داشتم و با او صحبت می کنم می توانم بگویم چنین چیزی درست نیست و یحیی به ایده همکارانش توجه دارد.

گل محمدی کجا اشتباه کرد؟

اشتباهات کوچکی در نقل و انتقالات بود. الان انتقادات متوجه لک است باید توجه کرد وقتی یحیی حامد لک را جذب کردند او بهترین گزینه بود. شرایطی بود که بیرانوند و مظاهری رفته بودند.  با این وجود لک فصل گذشته عملکرد خیلی خوبی داشت. با توجه به شناختم می توانم بگویم این فصل باید از ذهن و روح او حفاظت و مراقبت بیشتری می شد.

در حال حاضر چه چیزی به نفع تیم است؟ رفتن یحیی یا حفظ او؟

به عنوان کسی که سال ها است در فوتبال بوده ام و با توجه به تجربه ام عقیده دارم حفظ یحیی بهترین تصمیم است و اگر غیر از این شود پرسپولیس وارد دوران سختی می شود.تیمی که سال ها دوران خوبی را پشت سر گذاشته در معرض خطر است و رقبا سعی می کنند او را به زیر بکشند، اگر تخریبی ایجاد شود تیم نمی تواند در برابر فشار رقبا مقاومت کند.

درباره دلالی کادر فنی و … هم حرف هایی زده شده، این نظرات درست است؟

این صحبت ها نمی تواند درست باشد. مربی قبل از هر چیز به منافع تیمش فکر می کند ان هم تیمی که حتی اگر مساوی کند وارد شرایط چالش برانگیزی می شود بنابراین کسی با دلالی منفعت خودش را در این گونه تیم ها به خطر نمی اندازد، با شناختی هم که از خصوصیات یحیی و برخی اعضای کادر دارم می توانم بگویم این ادعا ها اساس و صحت ندارد.

اتفاقات خارج از تیم و دست های پشت پرده تا چه میزان در شرایط امروز پرسپولیس دخیل بوده؟

این اتفاقات همیشه هست حتی اگر هفته‌ها پشت سر هم ببرید رقبای پنهانی دارید که درون زمین نیستند و باید در برابر این‌ها واکسینه شوید. داوری نیز اتفاقی یود که برخی آن را عامل شکست تیم می‌دانند، نمی‌خواهم بگویم داوری بی تاثیر است، اما تاثیر آن پنج تا هفت درصد است، نمی‌توان برد و باخت را کاملا به داوری مرتبط کرد.

بسته شدن پنجره نقل و انتقالات هم یکی از این اتفاقات بود، گاهی تیم می‌تواند با نیروی ذخیره این دوره را پشت سر بگذارد و گاهی نیرو‌های تیم به قدری محکم عمل نمی‌کنند که تیم از آسیب مصون بماند. گل محمدی تیم و نفراتش را می‌شناسد، نایب قهرمانی هم شکست نیست بنابراین حفظ سرمربی بهترین تصمیم است./باشگاه خبرنگاران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.