تاریخ انتشار : دوشنبه 28 خرداد 1403 - 17:21
کد خبر : 154735

چراغ سبز گروسی به احیای برجام

چراغ سبز گروسی به احیای برجام

آرمان شرق -گروه بین الملل:رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با رسانه روسی ایزوستیا بر بازگشت به دیپلماسی در موضوع برجام تاکید کرد.

چراغ سبز گروسی به احیای برجام

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن طرح ادعای دنبال نکردن سیاست ضد ایرانی در این سازوکار، گفت که ما باید به مسیر دیپلماسی برگردیم.

خبرگزاری میزان – رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با رسانه روسی ایزوستیا بر بازگشت به دیپلماسی در موضوع برجام تاکید کرد.

وی با طرح این ادعا که در حال حاضر برجام فقط روی کاغذ وجود دارد، گفت: ما باید به دیپلماسی بازگردیم.

به گفته گروسی تلاش‌هایی برای احیای برجام در وین صورت گرفته بود که نسبتا به موفقیت نزدیک بودند؛ مدیرکل آژانس مدعی شد که به دلیل درگیر نبودن در این روند، از دلایل شکست مذاکرات یادشده آگاهی ندارد.

وی همچنین مجددا ادعای وجود مشکلات برای بازرسان آژانس در دسترسی به تاسیسات هسته‌ای ایران را مطرح کرد و مدعی شد که برای آنچه بازگشت به نسخه دوم برجام خواند، ایران باید به بازرسان آژانس اجازه دسترسی به تاسیسات هسته‌ای خود را بدهد.

گروسی همچنین ادعا کرد که آژانس، سیاست ضد ایرانی را دنبال نمی‌کند.

این ادعاهای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی بیان شد که شورای حکام آژانس در اوایل ماه جاری میلادی قطعنامه‌ای ضد ایرانی را تصویب کرد.

از سوی دیگر، میخائیل اولیانوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات برجام، در گفت‌وگو با ایزوستیا اعلام کرد که دلیل شکست مذاکرات احیای برجام، تلاش ناکافی تروئیکای اروپایی و آمریکا بوده است.

به گفته این مقام روسی، مذاکره‌کنندگان غربی در حال حاضر بازی عجیبی را انجام می‌دهند، آن‌ها از انجام تعهد‌های مورد توافق خودداری کرده و خواستار پایبندی کامل ایران به برجام هستند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.