تاریخ انتشار : جمعه 3 تیر 1401 - 9:44
کد خبر : 105766

چادرملو ؛ پیشگام در ایفای مسئولیت اجتماعی

چادرملو ؛ پیشگام در ایفای مسئولیت اجتماعی

آرمان شرق-گروه اقتصاد:چادرملو  در مجموع بیش از ۲۴۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک  نقدی و غیر نقدی برای مقابله با کرونا  به مراکز نظارتی و پزشکی استان یزد و شهرستان اردکان به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و درمان مبتلایان، اهدا کرده است .همچنین در بحرانهای گذشته از جمله سیل و زلزله در کشور، چادرملو با پرداخت ده ها میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی به یاری هموطنان شتافته است .

آرمان شرق-گروه اقتصاد:چادرملو  در مجموع بیش از ۲۴۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک  نقدی و غیر نقدی برای مقابله با کرونا  به مراکز نظارتی و پزشکی استان یزد و شهرستان اردکان به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و درمان مبتلایان، اهدا کرده است .همچنین در بحرانهای گذشته از جمله سیل و زلزله در کشور، چادرملو با پرداخت ده ها میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی به یاری هموطنان شتافته است .

چادرملو ؛ پیشگام در ایفای مسئولیت اجتماعی

 

(مسئولیت اجتماعی شرکتها )تکلیفی است که آنها را موظف می سازد در فضای کسب و کار خود به آن عمل کنند تا پاسخگوی انتظارات جامعه باشند، از طرفی نباید فراموش کرد شرکت ها  مسئولیت‌های بزرگی نیز در قبال کارکنان, سهامداران, مشتریان, تأمین کنندگان, و تمامی ذینفعان بر عهده دارند. و باید نسبت به هر دو بخش به تعهدات  خود عمل کنند .

 

حسین طالبی مدیر روابط عمومی و امور اجتماعی چادرملو با اشاره به خدمات گسترده این شرکت در امر مقابله با کرونا گفت :  در بحران اخیر ناشی از شیوع بیماری کرونا، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای مقابله با گسترش این ویروس مهلک اقدامات بسیاری از جمله تجهیز نقاهتگاه اضطراری شهراردکان با ۱۰۰ تخت برای قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا، سازماندهی ۱۵ اکیپ مکانیزه ومجهز به لوازم ووسایل ضدعفونی کننده با هماهنگی ستادهای محلی واعزام این گروها به شهرهای اردکان، عقدا، میبد، بهاباد  و روستاهای مجاور برای ضد عفونی کردن اماکن عمومی همراه با دهها دستگاه تانکر،آمبولانس وماشین آلات مجهز به وسایل ضدعفونی کننده،  تهیه دهها تن موادضد عفونی کننده مایع وجامد، ودهها هزارعدد ماسک ودستکش وتوزیع آن بین شهروندان وپاکسازی اماکن عمومی بعمل آورد .

وی تصریح کرد : چادرملو  در مجموع بیش از ۲۴۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک  نقدی و غیر نقدی برای مقابله با کرونا  به مراکز نظارتی و پزشکی استان یزد و شهرستان اردکان به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و درمان مبتلایان، اهدا کرده است .

همچنین در بحرانهای گذشته از جمله سیل و زلزله در کشور، چادرملو با پرداخت ده ها میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی به یاری هموطنان شتافته است .

طالبی همچنین در زمینه حمایتهای شرکت از کارکنان و کارگران این مجموعه عظیم معدنی و صنعتی افزود: هرسازمانی ملزم است تا در جهت حل مشکلات، مسائل و بهبود کیفیت زندگی کارکنان، و به سهم خود، رفع برخی نیازهای اجتماعی ، فرهنگی و زیست محیطی جامعه متاثر از فعالیتش  همت گمارد . در این خصوص نیز شرکت چادرملو تلاش نموده علاوه بر انجام تعهدات خود در چارچوب قوانین کار نسبت به کارکنان، اعم از کارگران و کارشناسان ومدیران، بخشی از نیازهای رفاهی و اجتماعی و فرهنگی آنها را تامین نماید بطور نمونه طی سال گذشته به تمامی پرسنل شاغل در چادرملو ( بالغ بر ۷ هزار نفر) در چند نوبت کمک هزینه معیشت پرداخت شد ه است و در نگاه دراز مدت نیز با  تاسیس شرکت تعاونی مسکن  قرار است  برای تمامی کارگران و کارکنان فاقد مسکن شاغل در مجتمع های معدنی و صنعتی در شهرستانهای اردکان و بهاباد مسکن مناسب ساخته شود، این اقدام در راستای تامین امنیت شغلی و آرامش روانی کارگران تلاشگر که نقش عمده ای در امر تولید واقتصاد کشور دارند انجام می گیرد.

مدیر امور اجتماعی چادرملو در ادمه به خدمات ارائه شده به منطقه حوزه فعالیت چادر ملو در استان یزد اشاره کرد و گفت:  این شرکت طی سالها فعالیت در شهرستان اردکان با تمام توان خود با مشارکت سازمانها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی در جهت رفع نیازها و ارتقاء کیفیت زندگی ساکنین و با رعایت الزامات قانون،ی فعالیت های گسترده ای انجام داده است. به طوریکه تنها در سال ۱۴۰۰ بیش از  ۱۴۹۱  میلیارد ریال حمایت مالی به شهرستانهای اردکان و بهاباد ، در زمینه های علمی آموزشی- بهداشتی- فرهنگی- مذهبی – ورزشی- محرومیت زدایی، امور خیریه، خدمات و فعالیت های اجتماعی کمک های بلاعوض به مراکز  فرهنگی – هیات های ورزشی – صندوق های قرض الحسنه – مساجد – مدارس – انجمن های خیریه – مراکز علمی و آموزشی – کمیته امدام امام خمینی و سازمان منابع طبیعی اهدا کرده  است .

مدیر روابط عمومی چادرملو همچنین به اقدامات چشمگیر و ارزشمند این شرکت در راستای بهبود شاخص های رفاه اجتماعی در قالب توسعه پایدار  اشاره کرد و از جمله اقدامات اساسی در این زمینه را :

– مشارکت در طرح شیرین سازی آب خلیج فارس و انتقال به مناطق مرکزی ایران از جمله استان یزد و شهرستان اردکان .

– اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهر اردکان، تصفیه و انتقال بخشی از آن به مجتمع صنعتی چادرملو با هدف ارتقاء سطح بهداشت ساکنین شهر و جلوگیری ازهدر رفت آب .

–  ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در شهرستان اردکان

– ساخت  نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در مجاورت نیروگاه سیکل ترکیبی.

–  ساخت مرکز درمانی دی کلینیک بهاباد .

–  ساخت ۴ باب آموزشگاه ۱۰ کلاسه شهرستان اردکان .

– مشارکت در ساخت و تجهیز مجتمع جامع ICU بیمارستان ضیایی اردکان .

–  خرید دستگاه پت اسکن، و تجهیزات تشخیص و درمان سرطان برای بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یزد.

– اجرای عملیات طرح کمربند سبز از عقدا تا اردکان بطول ۳۵ کیلومتر  و کاشت ۲۲۰ هزار اصله نهال .

– ایجاد بیش از  ۳۰۰  هکتار باغ میوه و ۲۱۸ هکتار درختکاری از گونه های غیر مثمر و مقاوم در شرایط کویری در مجتمع صنعتی اردکان و ۸۵ هکتار فضای سبز در مجتمع معدنی .

– اجرای طرح بزرگ مجموعه فرهنگی ورزشی شهید قاسم سلیمانی اردکان در محدوده ای به وسعت ۴۲ هکتار.

– مرمت و بازسازی مجموعه بافت تاریخی پردیسان اردکان .

– احداث مرکز توانبخشی باغ بهشت معلولین شهرستان اردکان.

– پروژه ساخت جاده بهاباد به دربند یزد با مشارکت چادرملو.

برای احداث این جاده استراتژیک به طول ۱۰۵ کیلومتر که منجر به خروج شهرستان بهاباد از بن بست ارتباطی می گردد، بالغ بر ۱۴۴۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که نیمی از  آن از سوی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو پرداخت خواهد شد.

– طرح اعزام پزشک عمومی به روستاهای شهرستان بهاباد

در راستای اشاعه فرهنگ همیاری و تعمیم خدمات بهداشتی درمانی در مناطق کم برخوردار حوزه فعالیت شرکت معدنی و صنعتی

چادرملو ، از ابتدای مرداد ماه سال جاری این شرکت اقدام به اعزام پزشک عمومی به روستاهای شهرستان بهاباد نمود .

این خدمات بطور رایگان انجام میشود و هر پنجشنبه تیم پزشکی به یکی از روستاهای بهاباد اعزام می گردد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.