تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 6:34
کد خبر : 129253

یک کُلت بگذارند روی سرم و مرا بکشند!

یک کُلت بگذارند روی سرم و مرا بکشند!

آرمان شرق-گروه ورزش:استراتژی پیکان احتمالاً مثل بازی رفت تمرکز در نیمه خود و چیدن لایه‌های دفاعی برای کسب حداقل امتیاز خواهد بود. حسینی گفته خیلی خوب پرسپولیس را می‌شناسد و حتماً برای رسیدن به یک امتیاز نقشه‌های زیادی خواهد کشید اما یحیی و کادرش هم برای پیروزی تمام ترفندهای فنی‌شان را رو خواهند کرد و البته بازیکنان با درک موقعیت حساس تیم خود تمام توان‌شان را می‌گذارند تا پیروز شوند که باید دید به خواسته خود خواهند رسید یا نه.

یک کُلت بگذارند روی سرم و مرا بکشند!

پرسپولیس و پیکان، یک رابطه تاریخی!
دنیای اقتصاد: مسابقه امروز پیکان و پرسپولیس، فشار زیادی را هم متوجه مجتبی حسینی، سرمربی خودروسازان کرده است. به‌طور مشخص برخی می‌گویند چون او قبلا دستیار یحیی گل‌محمدی، سرمربی فعلی پرسپولیس بوده ممکن است با همه توان برابر سرخ‌پوشان حاضر نشود. این در حالی است که پیکان به خودی خود هم شرایط بسیار بدی در لیگ دارد. آنها با کسب ۲۷ امتیاز از ۲۷ بازی در نیمه دوم جدول قرار دارند و با آمار فقط ۱۱ گل زده، شاید یکی از بدترین حد نصاب‌های این فصل فوتبال جهان را به جا گذاشته باشند! مجموعه این مسائل و نیز تغییر محل میزبانی پیکان از ورزشگاه پاس قوامین به استادیوم آزادی باعث شد حسینی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس حرف‌های تندی بزند. او گفت: «ما مظلوم‌ترین تیم لیگ هستیم. زمین ما ورزشگاه انقلاب کرج بوده است و تا پیش از دیدار با فولاد، شکستی در این ورزشگاه نداشتیم. قبل از بازی با استقلال به ما گفتند نباید در کرج بازی کنید و ما را به پاس قوامین کوچ دادند. در این شرایط بسیار سخت و فشاری که همه می‌آورند، مقابل ۴۰ هزار هوادار تراکتور و ۱۵ هزار تماشاگر نساجی بازی کردیم. سپس در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس به میدان می‌رویم که خدا می‌داند چقدر تماشاگر می‌آید و هفته بعد باید در جوّ وحشتناک اصفهان با سپاهان بازی کنیم. پس یک کُلت بگذارند روی سرم و مرا بکشند تا دیگر مربیگری نکنم!»

پرسپولیس و پیکان، یک رابطه تاریخی!

به گزارش ورزش سه، سال ۱۳۴۸ محمود خیامی مدیرعامل کارخانه ایران ناسیونال برای تبلیغ خودروی پیکان، با عقد پروتکل همکاری با علی عبده مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس به صورت دسته جمعی به این باشگاه کوچ کنند و حتی با پیراهن پیکان قهرمان تهران شدند. همین ریشه مشترک برای سال‌ها باعث شده بود تا پرسپولیس و پیکان با هم دوست باشند و حتی به نوعی خواهرخوانده غیر رسمی به حساب بیایند.

شاید همین نزدیکی‌ها و البته حضور مجتبی حسینی دستیار سابق یحیی در رأس کادر فنی این تیم باعث شد تا پیکانی‌ها در طول فصل جاری سه بار با پرسپولیس بازی تدارکاتی داشته باشند. با این حساب پرسپولیس و پیکان بیشتر از هر تیمی همدیگر را می‌شناسند اما تمام مسائل فنی این مسابقه تحت تأثیر حواشی مربوط به برگزاری این مسابقه و محل برگزاری این مسابقه گم شده است.

درست بعد از تساوی ملوان مقابل سپاهان و بالاتر رفتن حساسیت بازی پرسپولیس مقابل پیکان، بحث محل میزبانی پیکان مطرح شد و بالا گرفت و با تغییر محل مسابقه حواشی به اوج خود رسید. به هر حال بازی امروز در ورزشگاه آزادی و در حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. در عین حال این مسابقه یک روز بعد از دو مسابقه دیگر مدعیان برگزار شده و پرسپولیس جنگ حواشی را از دیگر تیم‌ها برده و ظاهراً به خواسته خودش رسیده است اما برای شکست پیکان کار راحتی نخواهد داشت.

بازی در ورزشگاه آزادی و پیش چشم تماشاگران خودی همان چیزی است که باشگاه پرسپولیس و احیاناً کادر فنی‌اش می‌خواست اما بازی در این شرایط مصائب خاص خودش را خواهد داشت. یادمان باشد پرسپولیس در همین نیم فصل دوم و در همین ورزشگاه که چمن ظاهراً مناسبی هم دارد به هوادار بی‌ستاره باخت و با آلومینیوم اراک مساوی کرد. در عین حال تساوی مقابل پیکان در دور رفت هم در همین ورزشگاه رقم خورد، با این تفاوت که خبری از تماشاگر نبود. در واقع اگر فقط همین سه مسابقه را محاسبه کنیم، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و فقط در همین سه بازی ۷ امتیاز از دست داده که تا حدودی ناباورانه و عجیب به نظر می‌رسد.

1871211

با وجود این حواشی و شرایطی که می‌تواند روی بحث فنی این مسابقه تأثیر بگذارد پرسپولیس در این مسابقه محکوم به پیروزی است. 

پرسپولیس یک بار صدر جدول را از دست داد و تصور می‌شد جام را از دست داده اما ۵ پیروزی متوالی در سال جدید و البته امتیاز دادن رقبا، تیم یحیی را به صدر جدول رساند. پرسپولیس اصلاً دوست ندارد در سه قدمی جام این اشتباه را مرتکب شود و البته کادر فنی و بازیکنانش آنقدر باتجربه و توانمند هستند که سرنوشت قهرمانی را به دست خود رقم بزنند.
پرسپولیس برای این مسابقه تنها میلاد سرلک را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و شرایط مصدومانش هم قطعی نیست. پیکان هم که از شرایط میزبانی‌اش ظاهراً ناراضی است سامان فلاح را مدت‌هاست در اختیار ندارد و به گفته سرمربی‌اش ۶-۵ مصدوم دیگر دارد که به این بازی نخواهند رسید.

1869888

استراتژی پیکان احتمالاً مثل بازی رفت تمرکز در نیمه خود و چیدن لایه‌های دفاعی برای کسب حداقل امتیاز خواهد بود. حسینی گفته خیلی خوب پرسپولیس را می‌شناسد و حتماً برای رسیدن به یک امتیاز نقشه‌های زیادی خواهد کشید اما یحیی و کادرش هم برای پیروزی تمام ترفندهای فنی‌شان را رو خواهند کرد و البته بازیکنان با درک موقعیت حساس تیم خود تمام توان‌شان را می‌گذارند تا پیروز شوند که باید دید به خواسته خود خواهند رسید یا نه.

منبع: ایران ورزشی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.