وکلای پرسپولیس می‌گویند باشگاه استقلال در چند مورد به‌طور شفاف تخلف کرده است.

پس از برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده تخلف باشگاه استقلال در قراردادها، مانی درویشی و هومن هدایتی وکلای پرسپولیس در این خصوص صحبت کردند. درویشی در ابتدا گفت: بالاخره جلسه کمیته انضباطی در خصوص باشگاه استقلال برگزار شد من و آقای هدایتی همکار در این جلسه حضور داشتیم و موارد شکایت رو مطرح کردیم. اما به‌زعم ما دفاعیات باشگاه استقلال در خصوص سقف قرارداد، یک دفاعیات ناصواب بود. چون آن‌ها بر اساس یک سری پیامک مدعی هستند که مجوز بیش از مبلغ ۳۱۰ میلیارد تومان را دریافت کردند و سایت هم برای‌شان باز شده که این برای ما غیر قانونی است و آن شخصی که دستور باز شدن سایت را داده، این اقدامش در واقع غیرقانونی بوده. حالا من نمی‌توانم اسم بیاورم ولی به هر حال یک اختیاری داشتند که این مجوز را صادر کردند.

او ادامه داد: حتما یک سری امتیازات برای باشگاه استقلال در نظر گرفتند که این مجوز را صادر کردند. من اسمش را لابی نمی‌گذارم هر واژه‌ای می‌شود در موردش به کار برد ولی از نظر ما این مجوز درست نیست و ملاک قانون است. قانون می‌گوید ۳۰۰ میلیارد برای باشگاه استقلال به علاوه ده میلیارد اگر مجوز حرفه‌ای دریافت کرده باشید. حالا بین ۳۱۰ تا ۳۲۵ میلیارد چه اتفاقی افتاده ما نمی‌دانیم. این را باید کمیته انضباطی بررسی بکند ولی به نظر ما قطعاً غیر قانونی است.

وی افزود: نمی دانم بر چه اساسی این اتفاق افتاده. اسم این اتفاق را لابی نمی گذارم. از نظر ما دلیل این اتفاق قانع کننده نیست. ملاک باز شدن سایت نیست. ملاک قانون است که می‌گوید ۳۰۰ میلیارد سقف بودجه شماست و اگر مجوز حرفه ای داشته باشید می‌توانید ۱۰ میلیارد بیشتر هزینه کنید. باید به قانون تمکین کرد.

درویشی در خصوص زمان اعلام رای گفت:  بعید بدانم که امشب رای صادر بشود‌. انشالله رایی که صادر می‌کنند بر اساس قانون باشد چون که ما همگی باید به قانون احترام بگذاریم و اگر قانون بخواهد رعایت نشود هر کسی ممکن است از هر شخصی مجوز خاص خودش را بگیرد. باشگاه آلومینیوم باشگاه ذوب آهن نیز نمایندگان‌شان در این جلسه بودند.

هدایتی نیز اضافه کرد: ما به کمیته انضباطی اعتماد داریم ولی باشگاه استقلال در پنج یا شش مورد به‌طور صریح مقررات را نقض کردند. هدف این قانون شفافیت بوده و استقلال در چند مورد شفافیت نداشته‌اند‌. مثلا در مورد آقای خالدآبادی و یامگا مقررات را رعایت نکردند. همچنین در مورد سقف بودجه، سعید مهری، بلانکو و هاشمی‌نسب هم تخلف صورت گرفته است. ممکن است یک باشگاه با بازیکنی ۱۶۰ میلیون ثبت کرده باشد اما در ادامه خواهیم دید که قرارداد آقای مهری از ۱۶۰ تومان تجاوز خواهد کرد و آن‌موقع هست که ما دور این کاغذها را خوردیم! این مقررات باید در پایان لیگ باشد. تخلفاتی در مورد باشگاه پرسپولیس نبود و امروز فقط به پرونده استقلال رسیدگی شد.

وکیل باشگاه پرسپولیس در ادامه افزود:‌ پرونده به بررسی نیاز دارد و بعید می‌دانم به زودی و امشب رای صادر شود. اینکه قبل یا بعد از دربی صادر شود در صلاحیت کمیته انضباطی است. امیدوارم بر اساس قانون رای صادر شود زیرا اگر بر اساس قانون رای صادر نشود، ممکن است دیگر نفرات هم غیرقانونی این کار را انجام دهند.