تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1397 - 18:30
کد خبر : 37297

واکنش رسمی آمریکا به شکایت ایران در دادگاه لاهه

آرمان شرق: وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به شکایت ایران از آمریکا به دلیل اعمال مجدد و غیرقانونی تحریم‌های یکجانبه علیه تهران واکنش نشان داد و آن را “تلاش برای دخالت در حق حاکمیتی آمریکا توصیف کرد”. به گزارش آرمان شرق به نقل از میزان، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به شکایت ایران از آمریکا

آرمان شرق: وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به شکایت ایران از آمریکا به دلیل اعمال مجدد و غیرقانونی تحریم‌های یکجانبه علیه تهران واکنش نشان داد و آن را “تلاش برای دخالت در حق حاکمیتی آمریکا توصیف کرد”.

به گزارش آرمان شرق به نقل از میزان، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به شکایت ایران از آمریکا به دلیل اعمال مجدد و غیرقانونی تحریم‌های یکجانبه علیه تهران واکنش نشان داد و آن را “تلاش برای دخالت در حق حاکمیتی آمریکا در زمینه مسائل امنیت ملی این کشور توصیف کرد”.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه ضمن تلافی جویانه خواندن اقدام ایران در شکایت از آمریکا در بیانیه ای گفت:« شکایت ایران به دیوان بین المللی دادگستری تلاش برای دخالت در حقوق مستقل آمریکا شامل اقدامات قانونی از جمله اعمال تحریم مجدد که لازمه حفاظت از امنیت ملی ماست، می باشد. رسیدگی به شکایت ایران توسط این دادگاه سواستفاده از دیوان بین المللی دادگستری محسوب می شود.»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.