تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آبان 1397 - 17:47
کد خبر : 47437

موضع گیری نرم پوتین در برابر تصمیمات جنجالی اروپا و آمریکا

آرمان شرق: در حالیکه طی چند سال اخیر و پس از تحولات اوکراین و شبه جزیره کریمه، اروپا و آمریکا وارد نوعی مخاصمه نرم با روسیه شده اند، ولادیمیر پوتین در موضع گیری تازه خود واکنشی نرم و مداراجویانه در برابر پیشنهاد جنجالی مکرون و رویکرد پر مناقشه ایالات متحده در زمینه هسته ای گرفت.رئیس

آرمان شرق: در حالیکه طی چند سال اخیر و پس از تحولات اوکراین و شبه جزیره کریمه، اروپا و آمریکا وارد نوعی مخاصمه نرم با روسیه شده اند، ولادیمیر پوتین در موضع گیری تازه خود واکنشی نرم و مداراجویانه در برابر پیشنهاد جنجالی مکرون و رویکرد پر مناقشه ایالات متحده در زمینه هسته ای گرفت.رئیس جمهور روسیه ضمن مثبت توصیف کردن ایده تشکیل ارتش اروپایی درباره روابط با آمریکا نیز اعلام کرد که مسکو آماده گفتگو با واشنگتن است.

به گزارش آرمان شرق، مهر نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: روسیه آماده گفتگو با آمریکا است و به دنبال ترک پیمان INF  نیست.

پوتین ضمن ابراز امیدواری به از سرگیری روابط با آمریکا گفت: هنوز موفق به دیدار دوجانبه با ترامپ در پاریس نشده ام اما این دیدار انجام خواهد شد.

وی در واکنش به اظهارات ماکرون مبنی بر تشکیل یک ارتش اروپایی برای اتحادیه اروپا هم بیان کرد: این یک ایده جدید نیست و از قدیم وجود داشته است و برای تقویت تکثرگرایی مثبت است. این یک اقدام واضح و طبیعی در اتحادیه اروپا برای تضمین امنیت خود است. در اصل، اروپا یک نهاد قدرتمند اقتصادی و یک اتحادیه اقتصادی قدرتمند است و به طور کاملا طبیعی آنها می خواهند مستقل و خودکفا باشند و حاکمیت در زمینه دفاعی و امنیتی را حفظ کنند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه درباره اینکه آمریکا اعلام کرده است که از پیمان منع موشک های میان برد و کوتاه برد خارج می شود نیز گفت: ما خواهان خروج  پیمان منع موشک های میان برد و کوتاه برد نیستیم؛ بلکه آمریکایی ها آنرا می خواهند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.